maar is texel leuk voor de hond? en is texel eind september sowieso wel leuk?
Cena is dan 6 maanden. Mag ze dan al wel op t strand enzo? en zo niet: welke bestemmingen raden jullie dan aan?
Moderator: moderatorteam
Nee, honden mogen in de duinen nooit los (ivm de vele natuur en vogels).Rosita Compagner schreef:1 oktober tot 1 maart mogen ze volgens mij OVERAL los behalve op de Slufter. Maar wie weet zijn wij al 8 jaar in overtreding, kan maar zo. Ik vind Texel, mede door het loslopen..., een ideaal hondeneiland. Huisje huren via www.tessel.nu kan ik van harte aanbevelen.
Verder is ook de horeca erg hondvriendelijk, bijna overal staan bakken met water en honden mogen op de meeste terrassen gewoon zitten. En aangezien wij drie honden hebben zijn we toch best kritisch qua hondvriendelijkheid, maar Texel is gewoon super!Ook uw hond is welkom op Texel. Op ons eiland gelden de volgende regels: Honden moeten op het strand aan de lijn op de bewaakte strandgedeelten ten noorden van strandpaal 8 (De Hors). Op De Hors moeten honden tevens aangelijnd zijn van 1 maart tot 1 september. In het recreatiebos De Dennen, ten zuiden van De Koog, mogen ze wel rondlopen tussen het Jan Ayeslag, de Nattevlakweg, Randweg en Californiëweg, met uitzondering van het begrazingsgebied bij de Ploegelanden. In het Krimbos, het recreatiebos bij De Cocksdorp, mag de hond jaarrond los. Op de speelweiden in het bos moeten honden aan de lijn. En op plekken waar je als mens op het pad moet blijven, moeten honden dat ook. Verder wordt aanlijnen in alle schapengebieden aanbevolen.
Het zit vlak bij het strand, dus dan zouden een paar met de hond op het strand kunnen blijven en de rest daarginder kijken?Sluf schreef:Oké bedankt voor het antwoord.
Dan gaan we nog even bedenken hoe we het dan kunnen gaan doen, ieder om de beurt ofzo.