Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het ideale vakantieverblijf met hond?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

Het ideale vakantieverblijf met hond?

Ongelezen bericht door Patrol »

Hoe ziet het ideale vakantieverblijf met hond eruit? Zoals sommige van jullie wellicht weten zijn wij twee vakantiehuisjes aan het realisere, speciaal voor mensen met honden; ze zijn nog (lang) niet klaar, maar ik wil wel graag rekening houden met de komst van honden.

Hebben jullie zaken waar je op let als je een huisje boekt waarbij je, je hondjes mee wilt nemen? Dat kan / mag van alles zijn bijv. omheining, verwarming, vloerafwerkingen, kennels, slaapplaats etc.

Doordat we nu nog in de bouwfase zijn, kan ik nu wellicht nog rekening houden met bepaalde zaken.
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

:cheer:

Omheining zou voor mij heel erg belangrijk zijn. Dat je gewoon rustig in je huisje kunt zitten en dat de hondjes lekker buiten kunnen liggen zonder dat je er omkijken na hebt dat ze niet weg kunnen lopen.
Patrol
Zeer actief

Leane schreef::cheer:

Omheining zou voor mij heel erg belangrijk zijn. Dat je gewoon rustig in je huisje kunt zitten en dat de hondjes lekker buiten kunnen liggen zonder dat je er omkijken na hebt dat ze niet weg kunnen lopen.
Ja,ja je kunt straks heerlijk rustig zitten, sterker nog u kunt zelfs kiezen uit zitten in uw prive-tuin bij het huisje, of in de grote tuin, beide worden omheind, echter moet de grote tuin eventueel gedeeld worden met de bewoners van het andere huis en met de eigenaren, de hondjes van de eigenaren hoef je geen rekening mee te houden.

Hoe hoog moet de omheining zijn? En voldoet 'sloot' ook als omheining?
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Voor mijn honden zou een sloot ook goed dienen als omheining. Maar ik kan me voorstellen dat voor graag zwemmende honden een sloot niet voldoende zou zijn.

Ik heb even een foto opgezocht waar ons hek in Doornspijk op staat. Dat was volgens Jos 1,10 meter hoog

Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Wij letten altijd speciaal op de vloeren. Een huis met tapijt/vloerbedekking op de grond, valt direct af. Plavuizen, laminaat, parket, als het maar makkelijk te reinigen is.
Verder letten we ook op de meubels. Bij voorkeur ook geen stoffen bank of stoelen. Een huis met (nep)leren stoelen of banken heeft ook altijd onze voorkeur.
Wij hebben langharige honden. De haren blijven overal aanhangen, vandaar dat wij bovenstaande dingen belangrijk vinden.
Een kennel of speciale slaapplek vind ik niet belangrijk. We nemen altijd zelf een hondenbed mee waar ze mee vertrouwd zijn.
Onze honden zijn geen weglopers maar een tuin met afzetting of omheining heeft natuurlijk wel de voorkeur.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

omheining vindt ik eigenlijk wel heel erg belangrijk althans daar ben ik achter gekomen door mijn vakantie in friesland :wink: het huisje was klein maar gezellig en de tuin was lekker groot en omheind wij vonden het echt helemaal super :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik vind een omheinde tuin zeker een plus punt en persoonlijk zou ik nooit voor een "gedeelde tuin" gaan.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Een huisje met een omheinde tuin en met een góed bed..... Bij voorkeur een waterbed maar wanneer het bed geen sluitpost gemaakt wordt ben ik al blij. het vergalt mijn vakantie behoorlijk wanneer ik eerst een paar uur bezig ben om mijn rus weer 'in model' te krijgen.

Mogelijkheid om fikkie te stoken is een pre voor mij (open haard is voldoende) en een comfortabele douche is ook fijn.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

In het huis hoeft er voor mij niets voor hond/en aanwezig te zijn. Dat neem ik allemaal wel zelf mee. Maar wat ik wel belangrijk vind is de buitenruimte. Die zie ik graag groot, privé (dus geen gemeenschappelijke tuin/terras) en veilig (dus goed omheind, zeker als er een weg/spoorweg o.i.d. in de buurt van het huisje is).
Verder is wandelen direct vanuit het huisje heel fijn, maar dat is uiteraard afhankelijk van de locatie.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Patrol schreef: Ja,ja je kunt straks heerlijk rustig zitten, sterker nog u kunt zelfs kiezen uit zitten in uw prive-tuin bij het huisje, of in de grote tuin, beide worden omheind, echter moet de grote tuin eventueel gedeeld worden met de bewoners van het andere huis en met de eigenaren, de hondjes van de eigenaren hoef je geen rekening mee te houden.
Dat 'delen' zou dus niets voor mij zijn. Niet eens zozeer voor de honden maar voor mezelf. Ik heb helemaal geen zin in koekeloerende buren of buren die om een praatje verlegen zitten. Ik geef dan ook de voorkeur aan afgelegen vakantiewoningen.
Klinkt misschien heel erg verwend maar die ene keer dat we op vakantie kunnen, moet het ook echt perfect zijn, nou ja, zo perfect mogelijk. :wink:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Veel is al genoemd, zoals goed omheind.
Verder zou ik ervoor zorgen dat er geen giftige planten zijn.
Daarnaast een vriezer voor diegenen die kvv/ vers voeren, volgens mij zijn dat er steeds meer.
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door mo op 26 jul 2008 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

mo schreef:een omheinde tuin die niet wordt gedeeld met de buren.
het meeste is al gezegd, ik vind een buitenkraan met waterslang
erg fijn om die smeerpoetsen af te spoelen indien nodig.

gr.monique
Ja en de omheining moet zeker 1,50 meter hoog zijn. Zeker geen tuin met de buren delen. Stel dat zij ook honden hebben en dat klikt niet, dan is dat minder praktisch. Bovendien zijn wij op onszelf en maken wij zelf wel uit of wij contact met de buren willen of niet.

De inrichting van het huis maakt minder uit, als alles er maar netjes (schoon!) en redelijk nieuw uitziet. Afgeleefde bedden of matrassen vind ik niks. Een lekker hangbank + eettafel + tv naast de gebruikelijke inrichting en wij zijn wel tevreden. Misschien is het ook leuk om in elk huis een hondenmand te zetten of kleden voor over de bank leggen als er mensen met een hond komen.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Muk schreef:
Ja en de omheining moet zeker 1,50 meter hoog zijn. Zeker geen tuin met de buren delen. Stel dat zij ook honden hebben en dat klikt niet, dan is dat minder praktisch. Bovendien zijn wij op onszelf en maken wij zelf wel uit of wij contact met de buren willen of niet.
En hierdoor kom ik op het idee dat het misschien beter is om de twee tuinen, waar ze naast elkaar zijn het beste afgerasterd kunnen worden met iets wat dicht is, bijv. een schutting. Zo kunnen eventuele honden elkaar ook niet zien.
fabiola
Actief

Ongelezen bericht door fabiola »

Een hondenoppas! Mijn honden zijn vrij makkelijk, maar in een vreemd huis laat ik ze niet graag alleen achter. En mijn dochter wil ook wel eens naar een speeltuin ofzo. Dus ik probeer vaak te kijken of er een oppas voor een paar uurtjes voor de honden is.

Omheining is wel belangrijk ja. Dat maakt het leven een stuk makkelijker! :wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Een goed omheinde tuin waar niet zomaar iemand naar binnen kan is voor mij een must.
Verder ga ik altijd met een andere hondenvriendin op vakantiedus moet er de mogelijkheid zijn om als we zonder de honden weggaan de boel te kunnen scheiden.
Patrol
Zeer actief

Pffff wat zijn jullie veeleisend zeg.....trimtafels, hondendouches, waterbedden.. :mrgreen: :mrgreen:

Nee even zonder gekheid: de omheining komt er zeker en de omheining tussen de twee huisjes wordt dubbel, dus stukje ertussen en/of dubbele planken. Behalve een eigen tuin, kun je dus ook gebruik maken van de 'grote' tuin en ook die wordt geheel omheind.

Overigens vroeg ik mij nog af wat jullie bedoelen met dat er niet zomaar iemand binnen kan komen.... bedoel je dan een 'vreemde', vanaf de straat zeg maar?

Nog even over de vloer... ik twijfelde dus of laminaat wel handig is, omdat het glad is. Nu geven jullie aan dat het dus wel prima is, helemaal qua schoonmaak. Het zal dus wel laminaat worden.

Verder ga ik ook voor een verzorgd huisje, niet super luxe met jacuzzi's etc., maar vooral netjes en verzorgd. Overigens komt er wel een vaatwasser is.

Oh ja, op de slaapzolder kunnen de honden niet komen, tenminste mijn hondjes kunnen de open-trap niet opl open. Is dat een probleem?

En ja de omgeving.... daar kan ik weinig aan veranderen, echter zijn er genoeg leuke dingen te zien en is er achter ons huis een bos van 18 hectare, waar je zo met honden naar toe kan lopen, kom je bijna nooit mensen tegen. Verder is de omgeving rustig en heb je zin in drukte dan kun je naar de stad Groningen ach genoeg te doen. Oh en natuurlijk een bezoekje aan Bakker Bart in Delfzijl! :mrgreen:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Patrol schreef:Overigens vroeg ik mij nog af wat jullie bedoelen met dat er niet zomaar iemand binnen kan komen.... bedoel je dan een 'vreemde', vanaf de straat zeg maar?
Ja dat bedoel ik inderdaad want dat is met mijn honden funest :mrgreen:
Het huisje waar ik regelmatig kom laat ook de tuinman niet komen de week dat wij er zijn dat spreken wij altijd van te voren af :wink:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Ik heb de huisjes tot dusver gezien in verbouwing en jullie hebben een prachtige visie over hoe het moet worden.
nou, en met de tips hier moet het helemaal goedkomen :ok:
Afbeelding
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi,

Veel eisen heb ik niet. Als mijn honden maar mogen. Graag dichtbij het bos, wel een vaatwasser + tv.

Als er geen omheining is dan neem ik mee. Tuingaas van 80 cm. hoog en dan 2 rollen van 25 m. Blauwe stroompaaltjes er door heen weven en klaar is kees. Wij hebben dit gedaan bij een huisje in Drenthe en dit is ons prima bevallen.

Groetjes van Esther
Patrol
Zeer actief

tineke schreef:
Patrol schreef:Overigens vroeg ik mij nog af wat jullie bedoelen met dat er niet zomaar iemand binnen kan komen.... bedoel je dan een 'vreemde', vanaf de straat zeg maar?
Ja dat bedoel ik inderdaad want dat is met mijn honden funest :mrgreen:
Het huisje waar ik regelmatig kom laat ook de tuinman niet komen de week dat wij er zijn dat spreken wij altijd van te voren af :wink:

Oh geloof me er loopt niet zomaar iemand je tuintje binnen! Ten eerste ligt ons huis niet in de buurt van andere huizen, ten tweede zijn de grote tuin en de huisjes gesitueerd achter op het erf, dus zal een eventuele bezoeker eerst via een aparte oprit circa 200 meter moeten lopen en daar staat al een bordje dat je niet welkom bent.... :mrgreen:

Of ze moeten langs ons huis en daar staan twee honden in leven de lijve de bezoeker op te wachten, meestal werkt dat afdoende.... :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lopen jouw eigen honden los en kunnen die bij de omheining van de huisjes komen?

dat zou voor mij al een reden zijn niet te komen want dan zou ik met mijn reu de tuin niet uit durven om een wandelingetje te maken.

daarbij ga ik ook voor GOEDE omheining (en niet wat je vaak ziet 1 meter hoge schuttingkjes :neenee: )

en een goede douchekop :mrgreen: er moet voldoende druk op zitten.
Afbeelding
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Vraagje over de trap :wink: Ik let er altijd op dat er geen open trap in de kamer staat, óf dat die goed afgezet kan worden. Onze reu kan nl wel trap oplopen, maar als ie zonder ons naar beneden zou kunnen gaan, stort ie zich met zijn 67 gewoon naar beneden... :devil: Ik zou geen oog dicht doen als ik het gevoel zou hebben dat meneer in een onbewaakt ogenblik ('nachts dus) zo naar boven zou kunnen komen. Overdag is dat geen probleem, dan zijn we erbij.
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Muk

massam schreef:lopen jouw eigen honden los en kunnen die bij de omheining van de huisjes komen?

dat zou voor mij al een reden zijn niet te komen want dan zou ik met mijn reu de tuin niet uit durven om een wandelingetje te maken.
Ja, dat lijkt mij ook niet zo handig bij het uitlaten van onze hond.
Daarnaast zou ik toch eerder voor plavuizen kiezen, dat is ook goed schoon te houden maar wel iets minder glad. Huisjes met laminaat zullen wij niet zo snel bezoeken, want dat is toch echt iets te glad voor onze hond. Met een paar tactisch geplaatste carpetten of kleden is dat overigens wel goed en snel op te lossen (alleen is dat weer minder makkelijk schoon te maken).
Rami
Zeer actief

Muk schreef: Daarnaast zou ik toch eerder voor plavuizen kiezen, dat is ook goed schoon te houden maar wel iets minder glad. Huisjes met laminaat zullen wij niet zo snel bezoeken, want dat is toch echt iets te glad voor onze hond. Met een paar tactisch geplaatste carpetten of kleden is dat overigens wel goed en snel op te lossen (alleen is dat weer minder makkelijk schoon te maken).
Ja, plavuizen (van ruwe natuursteen) is het meest ideale. Makkelijk te vegen/dweilen en je honden glijden niet uit. Zie je veel in huizen in Frankrijk en België! :ok:
Afbeelding
robritt
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door robritt »

vooral een hele hoge omheining zou handig zijn voor onze honden, 1.80 tot 2 meter mag wel, verder zou ik het ook wel handig vinden als er een kennel in de tuin staat kunen we bv als het gaat eens iets gaan doen met de kinderen waar de hondjes niet binnenmogen

groetjes
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Een sloot is voor onze honden niet voldoende, eentje vindt altijd dat het net een springkuil is waar ze even moet showen hoe mooi ze eroverheen kan vliegen :mrgreen:

Verder kan ik me aansluiten bij een aantal dingen die al eerder gezegd zijn:

eigen tuintje met privacy, liefst een buitenkraantje, een goed bed (echt heel belangrijk, een slecht bed kan je vakantie helemaal om zeep helpen), flink vriesvak of de mogelijkheid wat in een grotere vriezer onder te brengen, een goede douche en een eenvoudig schoon te maken, niet gladde vloer. Ook vinden wij het prettig als er verschillende afsluitbare ruimtes buiten de slaapkamer zijn (of eventueel kennels0, zodat de honden 's nachts gescheiden en lekker languit kunnen liggen als ze dat willen (ze liggen bij ons 's nachts apart).

En eigenlijk vind ik een verse-broodjes-voor-je-ontbijt service ook wel heel relaxt :mrgreen:

(over het geheel genomen is dus voor ons het appartement Bohdi bij DWT in Oostenrijk op de vloer na wel perfect)
Muk

Een sloot zou hier ook niet werken, dat is voor onze waterhond juist een heerlijk zwembad.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Voor mij ook de degelijke omheining met stip op 1. Dat Bram dus gewoon rond kan hobbelen zonder dat ik steeds moet kijken wat hij uitvreet :wink:

Uiteraard dat er goede mogelijkheden in de buurt zijn om te wandelen (loslopen).

Een beetje privacy vind ik ook belangrijk in een huisje. Ik heb geen behoefte aan buren die constant langs komen of tegen me aan babbelen.

En verder dat het allemaal verzorgd uitziet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”