Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Extra toevoeging "Amu heeft een nieuwe baas"

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Chiel
Vaste gebruiker

Extra toevoeging "Amu heeft een nieuwe baas"

Ongelezen bericht door Chiel »

Zie mijn eerdere bericht in dit forum "Profiel forumleden"

@Moderators:Ik plaats een extra topic om mijn dringende vraag extra onder de aandacht te brengen. Ik heb anders (nog) geen rechten, helaas)

Toevoeging: (Omdat ik nog niet ben toegelaten op het forum 'Vaste gebruikers' doe ik het hier eventjes)

Amu komt morgenmiddag met de huidige eigenaar (Echtpaar met kind van 2 jaar) naar mijn huis. Zij hebben hiervoor speciaal gekozen om Amu te brengen. Ik biedt hun graag deze mogelijkheid!

Maar, ik zit met een dringende vraag die ik graag z.s.m. beantwoord wil hebben. nl:

Hoe of wat is de beste manier voor de eigenaar om Amu bij mij achter te laten?
Wanneer zij bij mij de deur uitlopen kan dit voor Amu het signaal zijn dat hij blijft logeren. Klopt dat?
Of is het beter buiten, achter het huis, samen afscheid te nemen en hun met de auto weg te laten rijden?
Of is het een idee om te gaan wandelen en dat zij op een gegeven moment 'omkeren' en ik alleen met Amu achterblijf?

Heeft iemand tips/trucs?

Als er nog andere op- of andere aanmerkingen zijn lees ik dat graag hier in dit topic als antwoord. Stuur anders een PB of mail. Mag ook....
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Mijn vorige hond is ook door de "ouwe eigenaar" bij ons thuisgebracht. Wij hebben samen een kop koffie gedronken en daarna is hij gewoon weg gegaan. Voor de hond even heel erg verwarrend. Ik ben toen ter afleiding even gaan wandelen met hem. Chewie was een jaar toen hij bij ons kwam en het heeft een aantal maanden geduurd voordat hij echt zich zelf was.
Ik denk dat, wat je ook doet, het sowieso verwarrend voor de hond is: de baas gaat immers weg zonder hem. Leeftijd en band met de baas zullen hierin meespelen. Chewie had een zeer goede band met de "ouwe eigenaren". Bij Luka was dat veel minder, hem heb ik zelf opgehaald en ook hij was verward en gestresst, maar dit heeft minder lang geduurd dan bij Chewie.
Succes met je nieuwe maatje!
Afbeelding
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Ik heb twee herplaatsers en heb ze allebei opgehaald, dat geeft m.i minder stress dan dat ze naar een vreemde omgeving gaan en de baas gaat weg.
Ga lekker koffie drinken met de oude baas en loop dan met de hond de tuin in en de oude baas gaat weg via de voordeur. Misschien een idee? :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

mijn hond was na zijn eerste baas twee maanden bij een andere baas, daar ging het niet, samen met de eerste baas heb ik de hond opgehaald bij een clubmatch, we zijn richting mijn huis gereden, vlak bij mijn huis samen met de baas nog wat gewandeld, en dingen doorgesproken, de commando's, andere honden, evt eigenaardigheden om rekening mee te houden ed, daarna ging de oude baas naar rechts en ik liep linksom met de hond richting mijn huis de hond keek natuurlijk achterom maar ik negeerde dat en stimuleerde hem middels praten en balletje zijn aandacht op mij te richten.. thuis was wel de oude baas er nog "gelukkig"want de hond had nooit trapgelopen en we moesten hem stimuleren naar beneden te gaan naar de schuur waar zijn voerbak gevuld stond en zijn bench stond..(hij was kennel gewend, en ik moest hem ook nog contact laten maken met de katten dus uit voorzorg even een bench)
de hond rustig laten eten en alleen gelaten, met de baas nog wat gepraat in de woonkamer waarna hij zonder nog naar de hond te gaan weg is gegaan
daarna ben ik de hond gaan halen, om de woonkamer te verkennen, en zijn we in de duinen gaan wandelen..

Afscheid laten nemen door de baas is moeilijker te begrijpen voor de hond, de baas heeft het waarschijnlijk toch moeilijk met het achterlaten van de hond, de hond voelt deze emoties en kan daar gevoelig of paniekerig op reageren..
Het best lijkt me nog ergens afspreken, samen wandelen, nieuwe eigenaar heeft de lijn, en op een bepaalt punt loopt de oude baas weg zonder om te kijken en loopt de nieuwe baas verder met de hond en negeert het omkijken en probeert met een evt voertje de hond de aandacht op hem gevestigd te krijgen..

Het klinkt hard maar voor de hond is dit begrijpelijker dan een emotioneel afscheid..
Voerbak bij thuiskomst al gevuld, of de hond wil eten of niet, het is hem dan duidelijk dat hij daar zijn eten in het vervolg krijgt..

Bij mij heeft het in ieder geval gewerkt, en met twee maanden (te snel eigenlijk maar het ging goed) ben ik bij de oude baas op visite gegaan en zijn we gaan wandelen en zwemmen met de honden.. voor mijn hond was het woord Huis en ga je mee voldoende om bij de voordeur van zijn oude huis te staan op weg naar zijn Thuis..

Veel plezier met je nieuwe maatje :ok:
jitske
Zeer actief

Ongelezen bericht door jitske »

Afbeelding

en veel plezier hier
groetjes jitske boeffie en sammie

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”