Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Harzer Fuchs dag - albumlink toegevoegd op tweede pagina
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Haha volgende keer vriendlief meenemen dusZoek stok! schreef:Ik ben absoluut positief verrast. Ik hoorde en las toch wel wat verhalen over mensagressie en ernstige hondagressie bij de Fuchs (en zo een heb ik ook gezien op een ander evenement), maar ik vond het gisteren heel gemoedelijk. De reuen zijn niet de makkelijkste naar andere intacte reuen, maar ook zeker niet heel agressief. Ze staarden wel wat naar Bram, maar waren goed af te leiden door de bazen en ze reageerden ook goed op Brams lichaamstaal. Naar mensen heb ik geen agressie gezien. Ik vind ze vrij open, zeker als je ziet hoe de omgang met kinderen verliep. Er was 1 Fuchs die erg angstig was, maar het merendeel vond ik stabiele prettige honden. De meeste goede werkers, met een aantal uitzonderingen. Ik liep gisteren een stuk relaxter rond dan op een evenement met Kooikerscorason del perro schreef:Heeft deze dag je niet toch overgehaald om ooit een fuchs te nemen????![]()
![]()
Al met al zou ik een tevenpup uit stabiele ouders nu denk ik wel aandurven. Maar het zal nog niet makkelijk zijn om er eentje te vinden, want ik begreep van Sieneke dat er nauwelijks nesten in de planning zitten in NL. Niet dat mijn vriend al om is hoor
Als je (ooit) een pupje wil kan je altijd nog in duitsland kijken. Ik geloof dat een van de fokkers in nederland 1 of 2 een dekking heeft gehad met een leuke duiste reu. Die mensen hebben wel " regelmatig" een nestje en hebben ze geloof ik ook als huishonden. Maar ook in Duitsland zijn er de laatste tijd niet al te veel nestjes. Het is jammer dat de meeste "fokkers" geen site hebben maar dit komt denk ik ook wel omdat het voornamelijk schaapsherders zijn. Er is nu trouwens wel een nestje gelbacke in nederland :N: Aangezien je lois zo mooi vond
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Ik vind Rein een druktemaker die bij opwinding blaft en op elk moment van de dag klaar staat om met elke vezel in zijn lijf dat te doen wat ik hem vraag (behalve doggydanceInge O schreef:
wat rein betreft baseer ik me op wat sieneke er zelf over vertelt, zij ervaart hem zelf nogal als druk, toch?
Ik prefereer als maatje om me heen een wat stoicijnser en stugger type hond zoals barousse was. Wel op de baas maar op een minder claimende manier, wat onafhankelijker en kalmer. Maar ik ben dik tevreden over Rein, hij is nu 4 en ik herken ook wat corason del perro schrijft dat hij nu wel de hond is die ik nog jaren bij zou willen hebben. Als jonge hond heb ik me weleens afgevraagd of ik dit echt wel leuk zou gaan vinden op de lange duur.
Laatst gewijzigd door Bas Rouge op 30 jun 2008 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bas Rouge
- Zeer actief
Welke vindt jij de sette-in-fuchs vorm?Inge O schreef:ze zijn prachtig, allemaal, maar die sette-in-fuchs-vorm vind ik megaprachtigZoek stok! schreef:Voor de liefhebbers, alle 199 foto's heb ik in een album gezet: http://www.mijnalbum.nl/Album=LOHAOZFJ![]()
.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rosa
- Zeer actief
-
Bas Rouge
- Zeer actief
-
Bas Rouge
- Zeer actief
Ja, die is ook heel erg mooi. Die warme cremekleur met veel pigment en die attente, zachte blik. Schitterend. De oma van de moeder van deze hond is een nichtje van Rein's oma.Inge O schreef:vind ik niet ergBas Rouge schreef:Ik vind Rein een druktemaker die bij opwinding blaftInge O schreef:
wat rein betreft baseer ik me op wat sieneke er zelf over vertelt, zij ervaart hem zelf nogal als druk, toch?dat wordt al iets bedenkelijker.....en op elk moment van de dag klaar staat om met elke vezel in zijn lijf dat te doen wat ik hem vraag
arme sieneke(behalve doggydance)
![]()
![]()
primaMaar hij kan ook goed z'n gemak houden en rustig ergens liggen.![]()
Hij houdt me dan wel altijd in de gaten en als ik opsta dan rent hij voor me uit, soms al blaffend want er is actie of hij verwacht actie. En dat hoor je wel van alle fuchsenbazen, dat ze zeer baasgericht zijn (slecht alleen kunnen zijn ook) en ze zijn daarin niet kalm aanwezig maar altijd wakker en alert.dit wordt alweer een stuk bedenkelijker
![]()
ik absoluut ook, daarom passen mijn wartjes ook zo goed bij me, maar ik mis mijn herder toch ook echt wel, zo'n type als flurk erbij bracht toch weer wat variatie en dat extra baasgericht zijn vond ik ook wel leuk - voor één hond dan en als het niet te erg is. flurk was wat dat betreft het ideale, zo eentje vind ik waarschijnlijk niet weerIk prefereer als maatje om me heen een wat stoicijnser en stugger type hond zoals barousse was. Wel op de baas maar op een minder claimende manier, wat onafhankelijker en kalmer..
dezeWelke vindt jij de sette-in-fuchs vorm?![]()
Hihi, ik denk dat we best wel een gelijke voorkeur hebben voor typen honden. Ik weet ook niet of ik weer een fuchs wil hebben, en absoluut zeker dat ik weer een beauceron wil hebben.
Ik vind het overigens niet echt heel jammer dat Rein niet te porren was voor Doggydance... ik ben blij dat Linda zo coulant is geweest de compromitterende foto's niet te plaatsen
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Leuk al die foto's. Persoonlijk vind ik het heel leuk dat mijn zusje een fuchs heeft. Dan heb ik wel de lusten maar niet de lasten. Ik was er al achter maar deze dag was toch een bevestiging voor mij dat altdeutschers niet echt my cup of tea zijn. Over het algemeen vond ik de honden daar super om te zien en een beetje te aaien maar daar houdt het dan mee op bij mij
Ik ben blij met mijn bordertje... ook al vinden veel mensen die honden pas hyper 
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
-
Bas Rouge
- Zeer actief
Maar wat zijn de lasten voor jou dan dat je niet een Fuchs zou willen maar wel een Border?Mara Roulette schreef:Leuk al die foto's. Persoonlijk vind ik het heel leuk dat mijn zusje een fuchs heeft. Dan heb ik wel de lusten maar niet de lasten. Ik was er al achter maar deze dag was toch een bevestiging voor mij dat altdeutschers niet echt my cup of tea zijn. Over het algemeen vond ik de honden daar super om te zien en een beetje te aaien maar daar houdt het dan mee op bij mijIk ben blij met mijn bordertje... ook al vinden veel mensen die honden pas hyper
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ze staan wel in het albumBas Rouge schreef:ik ben blij dat Linda zo coulant is geweest de compromitterende foto's niet te plaatsen

Linda, Izzie en Bram
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Ik kan natuurlijk alleen op mijn eigen ervaringen af gaan met Lois en Jola. Wat ik persoonlijk heel lastig vind is dat zij de neiging hebben om grenzen continu op te zoeken. Je moet ten alle tijden consequent zijn anders nemen ze op een gegeven moment een loopje met je. Dat uitte zich bij Lois in overmatig blaffen en daar kan ik heel slecht tegen. Dat kon ik van te voren niet inschatten maar heeft achteraf echt impact gehad. Mac blaft ook wel eens maar niet in de mate waarin Jola of Lois blaffen/waken. Dit is denk ik wel een eigenschap waar je als baas vrij weinig aan doet. Borders zijn over het algemeen niet zulke blaffers/wakers. Mac zal wel eens uit enthosiasme blaffen of een keer aanslaan maar op een heel andere manier waarop Lois of Jola dat doen.
En ik vind Jola erg hyper op momenten als ze 'stress' heeft zoals bij de deur om uit te gaan, te trainen etc. Daar is Mac veel beheerster in. Uiteraard moet ik met mijn border ook consequent zijn en hem veel training aanbieden maar ik vind hem rustiger in de omgang en in huis. (Nu heb ik hem daar natuurlijk ook wel op uitgezocht).
Eigenlijk vind ik het heel lastig om uit te leggen maar er zijn toch een paar kleine verschilletjes waarom ik liever een border heb dan een altdeutscher. Uiteindelijk denk ik dat het er op neer komt dat ik Alt Deutschers ontstuimiger vind en daardoor lastiger
En ik vind Jola erg hyper op momenten als ze 'stress' heeft zoals bij de deur om uit te gaan, te trainen etc. Daar is Mac veel beheerster in. Uiteraard moet ik met mijn border ook consequent zijn en hem veel training aanbieden maar ik vind hem rustiger in de omgang en in huis. (Nu heb ik hem daar natuurlijk ook wel op uitgezocht).
Eigenlijk vind ik het heel lastig om uit te leggen maar er zijn toch een paar kleine verschilletjes waarom ik liever een border heb dan een altdeutscher. Uiteindelijk denk ik dat het er op neer komt dat ik Alt Deutschers ontstuimiger vind en daardoor lastiger
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
Brigitte
- Zeer actief
Ne hoor, verschilt maar deze vind ik gewoon niets hebben, ik vind ze niets uitstralenZoek stok! schreef:Zo zie je maar hoe smaken verschillen, ik vind ze prachtigBrigitte schreef:Mooie foto's, het ras vind ik zelf eerlijk gezegt helemaal niet mooiVind je andere herders wel mooi of speciaal deze niet?
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij is zich nog aan het bedenken. Dat er meer dan een hond komt is al duidelijk vriendlief weet gewoon niet wat hij leuk vind. Als ik dat vraag heeft ie geen antwoord. Hij was helemaal weg van Rein en nog 2 andere reuen hij houd vooral van flinke koppen. Dat heeft de broer van Jola ook (ben ik helemaal weg van!) Dus moeten we daar maar eens mee gaan wandelen hahaZoek stok! schreef:En en en???corason del perro schreef: Haha volgende keer vriendlief meenemen dusdat was mijn bedoeling ook gister vriendlief overhalen voor een 2e
![]()
(volgens mij vind hij een fuchs ook niet speciaal genoeg
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk dat is dan oneerlijk hoor!Mara Roulette schreef:Ik kan natuurlijk alleen op mijn eigen ervaringen af gaan met Lois en Jola. Wat ik persoonlijk heel lastig vind is dat zij de neiging hebben om grenzen continu op te zoeken. Je moet ten alle tijden consequent zijn anders nemen ze op een gegeven moment een loopje met je. Dat uitte zich bij Lois in overmatig blaffen en daar kan ik heel slecht tegen. Dat kon ik van te voren niet inschatten maar heeft achteraf echt impact gehad. Mac blaft ook wel eens maar niet in de mate waarin Jola of Lois blaffen/waken. Dit is denk ik wel een eigenschap waar je als baas vrij weinig aan doet. Borders zijn over het algemeen niet zulke blaffers/wakers. Mac zal wel eens uit enthosiasme blaffen of een keer aanslaan maar op een heel andere manier waarop Lois of Jola dat doen.
Nadelen van Jola: Jagen over het algemeen het ik er geen problemen mee ze is te langzaam voor wild en dus "direct" terug te roepen. Maar met het spel met honden is ze wel snel genoeg en je kan je het senario wel voorstellen. Dan is ze een echte fuchs dame (miss een btje erger haha) snauwen in konten en nekken. Met herders gaat dit goed (zijn het meestal wel gewent ofzo...) En honden die stoppen op zon moment gaat ook prima maar als een hond hiervan schrikt en nog harder rent........
Verder waakt ze enorm! Dat kun je fijn vinden of niet... ik vind dit niet een beetje ok maar ze houd niet snel op. Dit kan ik wel afleren (maar om eerlijk te zijn neem ik me daar nooit genoeg tijd voor) en Jola is daar bij haar vorrige baas altijd in gestimuleert.
Ik vind Jola Vocabulair erg rustig eigenlijk. Dat Joelen (stond ze bij dr vorrige baas bekend om) heeft ze bij mij nooit gedaan. En ook tijdens rust periodes is ze gewoon rustig en gaat liggen. Ze kan zelf goed tegen aplaus. Moet zeggen dat ik andere fuchsen op zon momenten vaak onrustiger vind.
Maar volgens mij heb ik best geluk met haar. Ik ben nu erg druk met mn studie waardoor ik wel wat dingetjes met dr doe maar veel is het niet. We volgen geen een cursus of hondensport. En ze is nog steeds dr eigen rustige zelve
- Temba
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Altdeutsche hutehund
Wat ontzettend leuk dat ik mezelf hier vaak tegen kom
En ook zeer zeker leuk om te horen dat veel mensen hier lois(gelbbacke, black&tan) zo prachtig vinden!
ik namelijk ook
Ik vind het heerlijke honden.. Ik heb wel 2 honden thuis waar je inderdaad veel werk aan hebt maar het is maar net wat je veel werk vind. Ik vind het niet erg en het houdt je bezig. Heerlijk om resultaat te boeken.
Onze andere fuchs (herplaatst bij ons, ging niet zo goed bij haar vorige eigenaar) kwam heel angstig bij ons en was niet zelfstandig wat ik van lois wel gewend ben (soms doet lois dat dan weer te veel haha maar goed).. Een jaar later nemen we haar mee naar de fuchsendag..
Geen idee hoe ze met andere honden zou zijn aangezien ze op straat niet erg vriendelijk is tegen ze.. En hoe ze het vond als ze zo veel aandacht zou krijgen van iedereen.. Ze is best wel een eenmanshondje.. Ze vertrouwd haar baas en loopt nu zo goed als door het vuur voor haar baas!
Daaraan gekomen joelt ze enorm, wat we gewend zijn en ineens was dat over en zelfs kinderen konden bij dr komen en mannen was ook niet zo'n probleem meer.. Toen had ik zo'n moment van WOUW ze is nu echt gewoon een lekker hondje geworden!
Haar fokker was verbijsterd hoe ze was.. Altijd leuk he?

Lekker slapen tussen al die andere honden had ik ook niet kunnen voorspellen hoor
En ook zeer zeker leuk om te horen dat veel mensen hier lois(gelbbacke, black&tan) zo prachtig vinden!
Ik vind het heerlijke honden.. Ik heb wel 2 honden thuis waar je inderdaad veel werk aan hebt maar het is maar net wat je veel werk vind. Ik vind het niet erg en het houdt je bezig. Heerlijk om resultaat te boeken.
Onze andere fuchs (herplaatst bij ons, ging niet zo goed bij haar vorige eigenaar) kwam heel angstig bij ons en was niet zelfstandig wat ik van lois wel gewend ben (soms doet lois dat dan weer te veel haha maar goed).. Een jaar later nemen we haar mee naar de fuchsendag..
Geen idee hoe ze met andere honden zou zijn aangezien ze op straat niet erg vriendelijk is tegen ze.. En hoe ze het vond als ze zo veel aandacht zou krijgen van iedereen.. Ze is best wel een eenmanshondje.. Ze vertrouwd haar baas en loopt nu zo goed als door het vuur voor haar baas!
Daaraan gekomen joelt ze enorm, wat we gewend zijn en ineens was dat over en zelfs kinderen konden bij dr komen en mannen was ook niet zo'n probleem meer.. Toen had ik zo'n moment van WOUW ze is nu echt gewoon een lekker hondje geworden!
Haar fokker was verbijsterd hoe ze was.. Altijd leuk he?

Lekker slapen tussen al die andere honden had ik ook niet kunnen voorspellen hoor
Een doel is een droom met een datum
- Zoek stok!
- Zeer actief
Wat heerlijk dat het zo goed gingTemba schreef: Onze andere fuchs (herplaatst bij ons, ging niet zo goed bij haar vorige eigenaar) kwam heel angstig bij ons en was niet zelfstandig wat ik van lois wel gewend ben (soms doet lois dat dan weer te veel haha maar goed).. Een jaar later nemen we haar mee naar de fuchsendag.

Linda, Izzie en Bram
- Temba
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Altdeutsche hutehund
Dankje.
Ik vond het erg leuk om alle families van beide honden te zien! Ik zag wel overeenkomsten in de broers van lois.. Erg leuk!
Een zeer geslaagde dag dus!
Je fotos zijn heel mooi! Heb nog nooit fotos gehad waar ik met lois aan het trainen ben! En die met Rein samen
Ik vond het erg leuk om alle families van beide honden te zien! Ik zag wel overeenkomsten in de broers van lois.. Erg leuk!
Een zeer geslaagde dag dus!
Je fotos zijn heel mooi! Heb nog nooit fotos gehad waar ik met lois aan het trainen ben! En die met Rein samen
Een doel is een droom met een datum
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Daanie
- Zeer actief
Ik vind ze echt prachtig om te zien.
Helaas hebben wij bij onze achterburen een minder aardig exemplaar.
Een jonge reu nog, maar ik heb het idee dat de baas van het beest zich er een beetje op verkeken heeft.
Hij laat hem op de loslaatstroken in onze wijk loslopen, maar kan dan niet voorkomen dat hij gaat hoeden op andere honden en mensen.
Daarbij gebruikt hij dan ook zijn tanden.
Intussen is Charlie al gestresst als hij hem alleen al ruikt en zijn er al meerdere mensen en kinderen in de buurt gebeten.
Maar goed, dit heeft naast het temperament van de hond ook veel te maken met de manier waarop deze man met deze hond omgaat.
Een jonge reu nog, maar ik heb het idee dat de baas van het beest zich er een beetje op verkeken heeft.
Hij laat hem op de loslaatstroken in onze wijk loslopen, maar kan dan niet voorkomen dat hij gaat hoeden op andere honden en mensen.
Intussen is Charlie al gestresst als hij hem alleen al ruikt en zijn er al meerdere mensen en kinderen in de buurt gebeten.
Maar goed, dit heeft naast het temperament van de hond ook veel te maken met de manier waarop deze man met deze hond omgaat.
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel vervelend! En erg jammer dit lijkt me duidelijk een hond die inderdaad bij de verkeerde baas terecht is gekomen. Ik heb zon vermoeden dat hij niet veel met zijn hond zal doen en de hond daarom zelf werk heeft gezocht. Waar de rest van de buurt dus niet blij mee is. Dat jagen achter honden doet die van mij ook wel eens :N: Daarom laat ik haar nooit bij vreemde honden en bespreek ik dit eerst. Verder is ze terug te roepen en bij t ze niet door gelukkigDaanie schreef:Ik vind ze echt prachtig om te zien.
Dat deze honden een goede socialisatie en opvoeding nodig hebben staat vast. Een jaar of 2 terug is er een inval gedaan bij een "schaapsherder" die had een stuk op 15 altdeutsche hutehunden (overkoepelende naam) Opgesloten in een schuur helemaal verwaarloosd en ze waren al aan elkaar begonnen van de honger
Maargoed met een goede begleiding zijn het gewoon top hondjes hoor!
En ik hoop dat die achterbuurman snel besluit om met en aan zijn hond te gaan werken want zo is er voor niemand meer iets leuks aan.