Patrol schreef:Pffff wat zijn jullie veeleisend zeg.....trimtafels, hondendouches, waterbedden..
Nee even zonder gekheid: de omheining komt er zeker en de omheining tussen de twee huisjes wordt dubbel, dus stukje ertussen en/of dubbele planken. Behalve een eigen tuin, kun je dus ook gebruik maken van de 'grote' tuin en ook die wordt geheel omheind.
Overigens vroeg ik mij nog af wat jullie bedoelen met dat er niet zomaar iemand binnen kan komen.... bedoel je dan een 'vreemde', vanaf de straat
Tsja.. iemand vroeg om een beschrijving van een ideaalbeeld

Dus dan geef ik dat maar door

mocht ik ooit het geld hebben, laat ik zoiets bouwen of koop ik zoiets
Omheining moet zodanig zijn afgesloten / op slot (poort) dat noch de buren, noch enig ander die kan openen. Dus, met een slot waarvan alleen de huurder een sleutel heeft. Ik moet er ook 100% van op aan kunnen dat zelfs de verhuurder die poort niet opent! Mijn hond zal waarschijnlijk de kans grijpen en gaan, zeker als er net op dat moment iets 'rammelends' voorbij komt.
Ik (even voor mijzelf sprekend) moet er zeker van kunnen zijn dat niemand het hek per ongeluk open of dicht doet, dus ook de overgang van 'eigen tuin' naar gezamelijke tuin, zou voorzien moeten zijn van een afsluitbare poort.
Ik zou zowiezo geen gezamelijke tuin willen eigenlijk

Je moet dan toch weer 'rekening houden' met de buren en op vakantie wil ik dat niet... eh... dat klinkt niet leuk; ik bedoel; ik wil dan mijn privacy en als het klikt met de buren best koffiedrinken, maar dat moet niet verplicht worden doordat er een gezamelijke tuin is, waarvandaan zij dan weer in onze eigen tuin kunnen kijken. Ik doe niets wat niet mag daar

maar wil op vakantie gewoon op mezelf kunnen zijn! Ik zit graag buiten, maar doe dat dan wel op mijn eigen stukje grond!
Kun je niet overwegen de afzonderlijke tuinen gewoon wat door te trekken richting (naar ik begrijp) je eigen tuin? Wel met een goede afzetting, dat honden elkaar niet kunnen zien?
Oh, denk ook aan het gaas zelf; dat de 'openingen' niet te groot zijn dat kleine honden erdoorheen kunnen? Dat het niet alleen een Rottweiler, maar ook een Teckel tegehoudt?

En dus ook tot IN de grond, dat er niet een opening is tussen grond en hek
Groetjes,
Suzanne