Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen gezocht: Langere tijd weg met hond en camper
Moderator: moderatorteam
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Ervaringen gezocht: Langere tijd weg met hond en camper
Aangezien het er toch naar uit ziet dat ik binnen een jaar een huis(je) op wielen kan bouwen/aanschaffen, ben ik op zoek naar mensen die wel eens voor langere tijd met de hond(en) en de camper op reis zijn gegaan en die hun ervaringen willen delen. 

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nou... bezighouden... ik zou me eerst even orienteren op de 'invoer-eisen'... om nou met honden zo'n lange vliegreis te maken lijkt me ook zo een opgave...?Gipsy schreef:Ik kan je niet helpen maar denk eraan zoiets te doen volgend jaar in Canada...alleen...ik heb nog steeds 4 hondenen ben al dagen bezig te denken hoe ik hen dan kan bezig houden....
![]()
ik zal dit topic dan ook met plezier lezen
Suzanne
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor mij is het al lang geleden dat ik zelf voor het laatst met de camper onderweg ben geweest, maar ik zag en zie niet zoveel problemen wat de hond{en} aanging.
Mijn zoon onze DH Astrid en ik zijn een paar jaar achter elkaar de zomer vakanties 5/6 weken door Europa getrokken.
Zo ook mijn ouders die bleven vaker een paar maanden tot wel een half jaar weg, samen met hun 3 Poedeltjes, ook dat heeft nooit een probleem op geleverd.
Jaar of 3 geleden nog weg geweest met vrienden en hun camper, 4 personen 3 bulldogs en een terriër, erg leuke vakantie geweest, ook voor de honden.
Weet dus eigenlijk niet zo goed wat je zou willen weten, in principe is de camper net zo als thuis ook voor de hond{en}.
Als je onderweg bent naar een bepaalde bestemming dat stop je een paar x per dag om ze even uit te laten, en gelijktijdig een boterhammetje of wat dan ook te eten, das 1 van de + punten van een camper!
Als je een camping aan doet dan moet je van te voren wel even weten of honden welkom zijn, meer dan dat komt er niet bij kijken.
Mss als je een hond{en} hebt die een hekel aan auto rijden heeft, wordt het wat moeilijk?
Hier heeft Sjors de camper gekaapt, om even alleen te kunnen zijn met z`n verloofde....

Mijn zoon onze DH Astrid en ik zijn een paar jaar achter elkaar de zomer vakanties 5/6 weken door Europa getrokken.
Zo ook mijn ouders die bleven vaker een paar maanden tot wel een half jaar weg, samen met hun 3 Poedeltjes, ook dat heeft nooit een probleem op geleverd.
Jaar of 3 geleden nog weg geweest met vrienden en hun camper, 4 personen 3 bulldogs en een terriër, erg leuke vakantie geweest, ook voor de honden.
Weet dus eigenlijk niet zo goed wat je zou willen weten, in principe is de camper net zo als thuis ook voor de hond{en}.
Als je onderweg bent naar een bepaalde bestemming dat stop je een paar x per dag om ze even uit te laten, en gelijktijdig een boterhammetje of wat dan ook te eten, das 1 van de + punten van een camper!
Als je een camping aan doet dan moet je van te voren wel even weten of honden welkom zijn, meer dan dat komt er niet bij kijken.
Mss als je een hond{en} hebt die een hekel aan auto rijden heeft, wordt het wat moeilijk?
Hier heeft Sjors de camper gekaapt, om even alleen te kunnen zijn met z`n verloofde....

-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Euch zal ik even verduidelijken...ben al een jaar bezig met de emigratieprocedure naar Canada en wacht op mijn permanent residence visum...ik ga er dus definitief wonen...dus de honden maken de reis maar eenmaal...doch ginder wil ik eerst rondreizen alvorens mij te settelen...Suzanne123 schreef:Nou... bezighouden... ik zou me eerst even orienteren op de 'invoer-eisen'... om nou met honden zo'n lange vliegreis te maken lijkt me ook zo een opgave...?Gipsy schreef:Ik kan je niet helpen maar denk eraan zoiets te doen volgend jaar in Canada...alleen...ik heb nog steeds 4 hondenen ben al dagen bezig te denken hoe ik hen dan kan bezig houden....
![]()
Suzanne
Alleen wou ik niet vertrekken zolang mijn 2 oudere honden leefden/leven omdat ik hen die lange reis niet wil/wou aandoen...en voor Vita was ik in Spanje omdat de zon en warmte goed deed ...hier had ze minder last van haar arthrose...
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
-Suzanne123 schreef:Nou... bezighouden... ik zou me eerst even orienteren op de 'invoer-eisen'... om nou met honden zo'n lange vliegreis te maken lijkt me ook zo een opgave...?Gipsy schreef:Ik kan je niet helpen maar denk eraan zoiets te doen volgend jaar in Canada...alleen...ik heb nog steeds 4 hondenen ben al dagen bezig te denken hoe ik hen dan kan bezig houden....
![]()
Suzanne
Rabiës enting is voldoende. En vliegen is voor heel veel honden geen probleem(ik schrijf dus ook niet dat dit geld voor alle honden). Vaak is het meer een probleem voor het baasje!
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
-
~Suzanne~
- Zeer actief
ohGipsy schreef:Euch zal ik even verduidelijken...ben al een jaar bezig met de emigratieprocedure naar Canada en wacht op mijn permanent residence visum...ik ga er dus definitief wonen...dus de honden maken de reis maar eenmaal...doch ginder wil ik eerst rondreizen alvorens mij te settelen...Suzanne123 schreef:Nou... bezighouden... ik zou me eerst even orienteren op de 'invoer-eisen'... om nou met honden zo'n lange vliegreis te maken lijkt me ook zo een opgave...?Gipsy schreef:Ik kan je niet helpen maar denk eraan zoiets te doen volgend jaar in Canada...alleen...ik heb nog steeds 4 hondenen ben al dagen bezig te denken hoe ik hen dan kan bezig houden....
![]()
Suzanne
Alleen wou ik niet vertrekken zolang mijn 2 oudere honden leefden/leven omdat ik hen die lange reis niet wil/wou aandoen...en voor Vita was ik in Spanje omdat de zon en warmte goed deed ...hier had ze minder last van haar arthrose...
sorry, dat had ik ff niet door....
Suzanne
- gizmo
- Zeer actief
- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
Re: Ervaringen gezocht: Langere tijd weg met hond en camper
Al weer een tijdje geleden maar aangezien ik nieuw ben is dit topic weer nieuw voor mij.Shibby schreef:Aangezien het er toch naar uit ziet dat ik binnen een jaar een huis(je) op wielen kan bouwen/aanschaffen, ben ik op zoek naar mensen die wel eens voor langere tijd met de hond(en) en de camper op reis zijn gegaan en die hun ervaringen willen delen.
Wij reizen ook met honden (vroeger 3 nu 2) en een camper. Ik vind het de ideale combinatie. Eigenlijk hebben we nog nergens problemen ondervonden, niet op camperplaatsen of op campings. Af en toe zelf vrij staan is geen probleem. Ik zie altijd dat er vaak honden mee gaan met campers. Dus er zullen wel meer mensen zijn die het leuk vinden. Of je kan het ook omdraaien: het is niet leuk als je een huisje probeert te huren en aangeeft dat je 3 honden hebt. Als je geluk hebt kom je dan in de stal terecht..........
De camper is bij ons dus meer uit noodzaak gekomen, maar nog nooit spijt gehad. Eigenlijk pakken we hem regelmatig, zelfs in de winter, heerlijk in een laagje sneeuw met de honden op pad en daarna in de warme camper bijkomen.............. Dus heb je vragen laat maar weten
En je ontmoet weer eens ander honden, zoals hier de Engelse Border Chelsey............

-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij reizen ook met de Camper met onze honden. Net ruim 4 weken Schotland, maar ook in de winter naar de sneeuw. Wij hebben wel altijd 2 grote rennen bij ons die we aan elkaar zetten. Daar gaan de honden in, zodat ze lekker buiten kunnen zijn. Verder gaat het netzo als thuis. We hebben wel een losse halve deur gemaakt, zodat ze niet de camper uit kunnen, en wij de deur open kunnen hebben. Verder is het reuze gezellig reizen met je honden in een Camper. En heel veel plezier in Canada. We zijn er geweest. Schitterend, en de ruimte. Kom daar nog maar eens om hier.
Maggie.
Maggie.
Maggie
-
NewfieLove
- geregistreerd lid
s
is dit niet een beetje de droom van iederéén? 
- Cily
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Hoihoi,
Wij hebben ons pas een camper aangeschaft en zijn (wel niet voor lange tijd) al 2 keer naar Frankrijk geweest met onze 2 Ridgebacks. Dit viel veel beter mee dan ik ooit had durven hopen.
Wij zorgen ervoor om niet te veel kilometers te rijden en we stoppen zeker om de 2 uur om een rondje te wandelen met Caico en Dekeli. Ook merken we dat je heel makkelijk contact maakt met anderen als je honden meehebt. En als je niet in het hoogseizoen gaat, mogen ze lekker op het strand rondlopen.
Als je foto's wil zien, kun je steeds eens een kijkje nemen op onze website.
Alvast veel "droomgenot".
Groetjes,
Wij hebben ons pas een camper aangeschaft en zijn (wel niet voor lange tijd) al 2 keer naar Frankrijk geweest met onze 2 Ridgebacks. Dit viel veel beter mee dan ik ooit had durven hopen.
Wij zorgen ervoor om niet te veel kilometers te rijden en we stoppen zeker om de 2 uur om een rondje te wandelen met Caico en Dekeli. Ook merken we dat je heel makkelijk contact maakt met anderen als je honden meehebt. En als je niet in het hoogseizoen gaat, mogen ze lekker op het strand rondlopen.
Als je foto's wil zien, kun je steeds eens een kijkje nemen op onze website.
Alvast veel "droomgenot".
Groetjes,