Oh en dat is dan meteen een reden om niet te mogen reageren??? Dus als iemand in medisch een stukje schrijft over een zieke hond, mogen we niet reageren want het is toch niet mijn hond. Idem dito over gedrag/opvoeding etc, wat een flauwekul zeg. Daar is een forum toch voor, om te reageren op elkaars bercihten, niet allemaal alleen maar ja en amen en oh en ah te zeggen, maar elkaar proberen te helpen en van adviezen te voorzien?Leanne schreef:Dat hoef jij toch ook niet te begrijpen...het wordt toch haar hondDanielle schreef:Daar gaat het helemaal niet om, alleen ik begrijp gewoon niet dat iemand, zeker na zulke slechte ervaringen, niet gewoon het geduld heeft om te wachten tot een week of 6-7 met kiezen welke pup de beste is. Helemaal als je in de luxe positie zit dat je kunt kiezen uit 4 gevlekte reuen. Misschien is deze wel het beste getekend (wie bepaalt dat???) maar mist ie ballen, heeft ie een overbeet of staat een andere gewoon beter op zijn poten.Nanna schreef:Ach, iedereen wil gewoon even laten weten hoe goed en vooral verantwoord ze het zelf allemaal doenDogDalton schreef:Jeetje wat wordt er toch weer lullig gedaan![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennismaking met onze nieuwe pup
Moderator: moderatorteam
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
Klopt...maar vraagt Cleo nu advies dan?Danielle schreef:
Oh en dat is dan meteen een reden om niet te mogen reageren??? Dus als iemand in medisch een stukje schrijft over een zieke hond, mogen we niet reageren want het is toch niet mijn hond. Idem dito over gedrag/opvoeding etc, wat een flauwekul zeg. Daar is een forum toch voor, om te reageren op elkaars bercihten, niet allemaal alleen maar ja en amen en oh en ah te zeggen, maar elkaar proberen te helpen en van adviezen te voorzien?
Ik begrijp best dat je jou reactie wilt geven...bedoel het ook niet aanvallend hoor
Snap alleen niet dat er op door gegaan moet worden...Cleo gaf toch al aan dat ze liever had dat dit dan in het andere topic zou gebeuren
Laatst gewijzigd door Leanne op 09 jul 2008 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat het grote verschil tussen hun en ons is, dat wij onze honden ook hebben voor de sport/werk en daarvoor heb je nu eenmaal een heel andere band nodig met je hond dan mensen die een leuke gezellige gezinshond zoeken. Onze honden die voor ons werken moeten aan heel andere eisen en karaktertrekken voldoen die binnen een nest zeer duidelijk zichtbaar zijn en waarin de verschillen uit kunnen maken of we winnen of verliezen...crutz schreef:Danielle schreef:Daar gaat het helemaal niet om, alleen ik begrijp gewoon niet dat iemand, zeker na zulke slechte ervaringen, niet gewoon het geduld heeft om te wachten tot een week of 6-7 met kiezen welke pup de beste is. Helemaal als je in de luxe positie zit dat je kunt kiezen uit 4 gevlekte reuen. Misschien is deze wel het beste getekend (wie bepaalt dat???) maar mist ie ballen, heeft ie een overbeet of staat een andere gewoon beter op zijn poten.Nanna schreef:Ach, iedereen wil gewoon even laten weten hoe goed en vooral verantwoord ze het zelf allemaal doenDogDalton schreef:Jeetje wat wordt er toch weer lullig gedaan![]()
ga hier in mee...
zeker als je al mindere ervaringen hebt
en het dus schijnbaar zo is met doggen dat t karakter bij allemaal niet altijd even makkelijk is (denk dat zoals in jouw geval bij Charles t wel anders is...) dat het dan dus weldegelijk verstandig is pas laat te kiezen, want tussen de 5 en de 8 weken veranderen de puppen nog flink...
Danielle Boshouwers
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik heb begrepen dat Cleo nou juist heel graag van deze fokker en deze combi een pup wil. En het zou me ook niet verbazen als het bij doggen vrij gebruikelijk is om op uiterlijk te kiezen (omdat ze zo verschillend zijn in kleuren en mensen vaak een heel duidelijke voorkeur hebben voor een bepaalde kleur). En nee, ik zou het ook niet doen, maar ik ben Cleo nietDanielle schreef: Heel simpel, als een fokker dat niet zou willen, dan ga ik naar een andere fokker. Geldt ook voor mij asl fokker zijnde, mijn pupkopers weten heel goed dat er pas op 7 weken besloten wordt welke pup naar wie toe gaat, eerder niet. Staat dat iemand niet aan, ga je toch lekker naar een andere fokker toe!

Linda, Izzie en Bram
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Want mmisschien blijkt wel met 6 weken of 7 weken dat ie verschrikkelijk koe hakkig is of iets anders mankeert...Danielle schreef:Hoe kun je in hemelsnaam op 8 dagen leeftijd iets zeggen over het karakter van een pup???Cleo schreef:Nee, lang niet alle DD zijn zachtaardig.tekkel schreef:Kan z'n karakter je helemaal niets schelen? Of zijn alle doggen hetzelfde?
General Motors gooit juist alle Hummers eruit
Net zoals Q, is deze hond uit gezocht vanwege het zachtaardige karakter.
Ik blijf me toch altijd verbazen dat mensen al binnen een paar dagen tot weken na de geboorte al precies weten welke pup voor hun wordt. Ik kies echt pas op de allerlaatste dag en mijn pupkopers doen hetzelfde. Het gaat om karakter en niet om uiterlijk.
Maarrrr het is een kanjertje hoor
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
-
Sita
- Zeer actief
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
verwijderd omdat het info is die komt uit de veteranenhoek, sorry!Zoek stok! schreef:Ik heb begrepen dat Cleo nou juist heel graag van deze fokker en deze combi een pup wil. En het zou me ook niet verbazen als het bij doggen vrij gebruikelijk is om op uiterlijk te kiezen (omdat ze zo verschillend zijn in kleuren en mensen vaak een heel duidelijke voorkeur hebben voor een bepaalde kleur). En nee, ik zou het ook niet doen, maar ik ben Cleo nietDanielle schreef: Heel simpel, als een fokker dat niet zou willen, dan ga ik naar een andere fokker. Geldt ook voor mij asl fokker zijnde, mijn pupkopers weten heel goed dat er pas op 7 weken besloten wordt welke pup naar wie toe gaat, eerder niet. Staat dat iemand niet aan, ga je toch lekker naar een andere fokker toe!
Laatst gewijzigd door Danielle op 09 jul 2008 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielle Boshouwers
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh sorry, mijn excuses. Ik kijk altijd bij laatst nieuwe bercihten, dus vergeet dan altijd te kijken in welk hoekje iets staat. Nogmaals mijn excuses!Leanne schreef:Wat jij in de vet hoek leest...mag je hier niet "delen"Danielle schreef:
ook verwijderd.
Laatst gewijzigd door Danielle op 09 jul 2008 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielle Boshouwers
-
estelle
wat weet je het toch weer leuk te zeggen.Nanna schreef:Ach, iedereen wil gewoon even laten weten hoe goed en vooral verantwoord ze het zelf allemaal doenDogDalton schreef:Jeetje wat wordt er toch weer lullig gedaan![]()
Ik zie niks mis in mijn en danielle's en crutz reactie hoor. Wij mogen dit toch zeker merkwaardig vinden of niet?
Wat heeft dat nou weer in hemelsnaam te maken met dat wij het zogenaamd allemaal zo goed weten. Als je trouwens iets aan te merken hebt op iemand zeg het dan gewoon lekker ipv in zo'n verkapt zinnetje.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
idd...Danielle schreef:Heel simpel, als een fokker dat niet zou willen, dan ga ik naar een andere fokker. Geldt ook voor mij asl fokker zijnde, mijn pupkopers weten heel goed dat er pas op 7 weken besloten wordt welke pup naar wie toe gaat, eerder niet. Staat dat iemand niet aan, ga je toch lekker naar een andere fokker toe!Zoek stok! schreef:Ik heb Bram ook heel snel uitgekozen omdat dit gebruikelijk was bij die fokker. Bij Kooikers zie je het enorm vaak, dat ze bij de geboorte zowat al verdeeld worden aan de hand van de vlekverdeling. Ik zou dat nu ook niet meer doen omdat ik toch wel een bepaald type hondje zoek. Maar als je zoals Cleo een bepaalde combi op het oog hebt en de fokker werkt op deze manier, dan kun je niet als enige pupkoper zeggen dat je wel even wacht. Alle andere hondjes worden immers wel uitgekozenDanielle schreef:Daar gaat het helemaal niet om, alleen ik begrijp gewoon niet dat iemand, zeker na zulke slechte ervaringen, niet gewoon het geduld heeft om te wachten tot een week of 6-7 met kiezen welke pup de beste is. Helemaal als je in de luxe positie zit dat je kunt kiezen uit 4 gevlekte reuen. Misschien is deze wel het beste getekend (wie bepaalt dat???) maar mist ie ballen, heeft ie een overbeet of staat een andere gewoon beter op zijn poten.
het hier overigens bij het B nest wel andersom gehad,
2de en 3de keus (waren vrienden) reu wilden pas met 8 weken kiezen...dat was wat mij betreft geen probleem, alleen de pupkopers die daar achter op de lijst stonden hebben dus een weekje langer moeten wachten...
is het andersom (dus willen ze eerder kunnen kiezen) dan is het jammer maar helaas en gaan ze maar een deurtje verder...
-
S@ndr@
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehh nieuwste kleurtje BC, ben benieuwd wat/welke je bedoelt??? Verder vind ik er niets mis mee dat je uiterlijk ook mee laat spreken, maar kan nooit de 1e reden zijn voor mij of voor een bepaalde combi te kiezen. Dat gaf ik dus ook aan naar Cleo toe, ze is in de luxe situatie dat ze kan kiezen uit 4 reuen in de door haar gewenste kleur. Dan zou ik zeker wachten tot het karakter meespeelt en dus pas later kiezen.Martijn schreef:En toch, Daniëlle. En toch meen ik me te kunnen herinneren dat jij een tijd geleden ook heel uitgelaten was over het nieuwste kleurtje border collie in nederland en dat kwam ook niet zomaar aanwaaien. Daar heb je ook gewoon je dekreu op uitgezocht.Danielle schreef:Geef gewoon eerlijk toe dat je puur kiest op uiterlijk en dat karakter je dus weinig uitmaakt.
He? Wat zit daar nou op je hoofd?
Is dat nou boter?
Danielle Boshouwers
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, die rode is geen nieuw kleurtje hoor, die heb ik namelijk zelf al meer dan 7 jaar in huis en diverse nesten van gefokt. Het ging bij dat hondje er om dat het een hondje in die kleur was maar dan uit pure werklijnen, iets wat volgens alle BC's "kenners" niet bestaat.Martijn schreef:De rode. Ik kan het niet controleren want de zoekfunctie al meer dan een jaar naar de tiefel.Danielle schreef: Ehh nieuwste kleurtje BC, ben benieuwd wat/welke je bedoelt?
Maar goed, het zal wel.
Volgens mij heeft Cleo deze combi ook niet voor de kleur uitgekozen maar om de lijn en het veel voorkomende karakter daar in.Verder vind ik er niets mis mee dat je uiterlijk ook mee laat spreken, maar kan nooit de 1e reden zijn voor mij of voor een bepaalde combi te kiezen.
Ik heb dit hondje in 1e instantie gekozen om lijnen van de ouders, dat er dit kleurtje uitkwam was pure toeval. Stond namelijk al meer dan een jaar op de lijst bij deze fokker voor een pup en er zou gewoon zwart/wit uitkomen..... Verder zaten er 2 teven van deze kleur in het nest waarvan ik 1e keus had. En zoals ik dus al eerder schreef, het verschil in karakter tussen deze 2 was giga groot dus heb daar mijn keuze op gebaseerd. Ondanks het feit dat de andere mij meer aansprak qua uiterlijk/aftekening. Ik blijf bij mijn mening dat Cleo in de super luxe positie is dat ze kan kiezen tussen 4 reuen in de door haar zo gewenste kleur, wacht dan lekker met kiezen tot ze wat groter zijn.
Dus boter op mijn hoofd, zeker niet hoor. Je hebt duidelijk de klok horen luiden, maar wist even niet meer waar de klepel hing... Ik loop hier echt geen lulverhalen op te hangen en dan zelf wat anders doen.
Danielle Boshouwers
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een heerlijke leukerd Cleo
Die 2de foto dat snuitje
om op te vreten!!!
Verheug me nu al op veel foto,s die je ongetwijfeld de 23ste gaat maken.
En laat je vreugde om de geboorte van deze prachtpups niet verkankeren door een stel pisvingers.
Ik twijfel geen moment aan jouw zorgvuldigheid bij het uitkiezen van een pup juist uit dit nest!!!
Die 2de foto dat snuitje
Verheug me nu al op veel foto,s die je ongetwijfeld de 23ste gaat maken.
En laat je vreugde om de geboorte van deze prachtpups niet verkankeren door een stel pisvingers.
Ik twijfel geen moment aan jouw zorgvuldigheid bij het uitkiezen van een pup juist uit dit nest!!!
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
linlin
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=792959Martijn schreef: Dat zeg ik. Kapotte zoekfunctie.
God weet dat ik er over geklaagd heb maar men doet er domweg niets aan.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
wow knap zeg, een topic van 4 jaar oud terugvinden (al snap ik nog steeds niet wat daar hier mee te maken heeft, maar dat zal wel aan mij liggen...)linlin schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=792959Martijn schreef: Dat zeg ik. Kapotte zoekfunctie.
Danielle Boshouwers
-
linlin
knap, he. verder zal het me gelderse gekookte worst zijn, hoor, met al die kleurtjes, maar even een klein lansje voor de zoekfunctie breken mag best.Danielle schreef:wow knap zeg, een topic van 4 jaar oud terugvinden (al snap ik nog steeds niet wat daar hier mee te maken heeft, maar dat zal wel aan mij liggen...)linlin schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=792959Martijn schreef: Dat zeg ik. Kapotte zoekfunctie.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- starfleet
- Erelid
Ik heb Buffy met twee weken uitgezocht, maar ik zou dat niet meer doen, hoewel ik haar met 7 weken ook gekozen hadNanna schreef:Ach, iedereen wil gewoon even laten weten hoe goed en vooral verantwoord ze het zelf allemaal doenDogDalton schreef:Jeetje wat wordt er toch weer lullig gedaan![]()
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 09 jul 2008 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- starfleet
- Erelid
Gefeliciteerd Cleo, na alles wat jullie hebben meegemaakt moet het ontzettend fijn zijn om straks weer een pupje te mogen opvoeden. Hopelijk gaat alles goed en komt hij over een tijdje bij jullie wonen. Wat een mega groot nest zeg, ik weet dat het bij grote rassen vaker voorkomt maar ik sta toch altijd wel even te kijken. Fijn voor Queen ook dat ze weer een hondenmaatje krijgt.
Anne
Anne
- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
Maar Cleo beslist over 4 weken toch pas of het echt dat pupje wordt?Dan is er toch ook wat meer duidelijk van het karakter....Ik neem aan dat ze echt wel genoeg ervaring heeft na 3 doggen en ze wordt ook goed geholpen door de fokker van de Q's dus wat is er mis mee als je een pupje dan ook op kleur/uiterlijk kiest...

Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Over 3 weken een definitieve beslissing. Ze zijn nu 2 weken. Morgen krijg ik opnieuw weer foto's. En het wordt onze 6e dog.DogDalton schreef:Maar Cleo beslist over 4 weken toch pas of het echt dat pupje wordt?Dan is er toch ook wat meer duidelijk van het karakter....Ik neem aan dat ze echt wel genoeg ervaring heeft na 3 doggen en ze wordt ook goed geholpen door de fokker van de Q's dus wat is er mis mee als je een pupje dan ook op kleur/uiterlijk kiest...
De fokker van de Q's helpt mij enorm en zag meteen dat mijn mijn voorkeurspup naar alle waarschijnlijkheid tot een mooie hond zou uitgroeien. Dit vereist wel een goed geoefend oog die de fokker zelf ook heeft gezien zijn reaktie toen ik mijn voorkeur uit sprak