Moderator: moderatorteam
lief he die ekster , het zijn zulke grappige vogels , ik heb ze naar de tuin gelokt met etenWebborn schreef:Aaaaaaaaaaaah dat ekstertjeveel mensen snappen er niets van maar ik ben echt een kraaiachtigen liefhebber.
Waar ik eerst woonde in Soest wist ik 2 ravennesten waar ieder jaar jonge raven in zaten. Helaas kwam ik met mijn 200mm nooit dichtbij genoeg voor mooie plaatjes, ook niet met croppen.
Als ik ooit eens de geldpest heb wil ik dolgraag een 500+mm lens voor vogels enzo. Hier rond huis zitten roerdompen, lepelaars, ijsvogels, zilverreigers, spotvogels en van de winter zelfs een paar verdwaalde beflijsters. (1 dood tegen de ruit) Maar de houden allemaal grooooooooote afstand. D'r moet ook een wielewaal en een blauwborst zijn maar ik heb ze nog nooit gespot, die roerdomp trouwens ook nog niet.

huismussen zijn ook geweldig toch , die zie ik nu weer even minder omdat de eksters zowat de heledag in de tuin zitten.Elmar schreef:Daar kun je uren naar kijken, he?
Zeer gevarieerd gezelschap trouwens.
Beter dan alleen maar huismussen en 2 tortels. hoewel dat ook wel gezellig is.

ik heb pinda's hangen , daar komen alleen de gaaien en de spechten op af.twinkeltje schreef:ja je moet vooral pinda s hangen hejip007 schreef:neetwinkeltje schreef:hebben jullie nu al eens halbandparkieten Jip![]()
stuur er maar een zooi deze kant op Twink.
het zijn er hier echt enorm veel nu
zo leuk om naar te kijken dat gescheld tegen elkaar en geklier