Als je een statiefje nodig hebt vanwege de sluitertijden, zul je toch nooit een bewegende hond scherp op de foto krijgen.Rami schreef:Ohh... die van Kwiebus vind ik wel heel erg leuk zeg! Wat een lekkere piraat zo met dat ene oog scherp en de andere achter een plukje haar!
Enne... ik krijg met mijn digitaaltje (een Canon Ixus) ook geen scherpe bewegende honden. En ik heb ook echt gemerkt dat ik mijn camera goed stil moet houden. Ik fotografeer het liefst zonder flits maar dan zou ik eigenlijk een statiefje moeten hebben i.v.m. de sluitertijd.En eigenlijk zou ik wel een digitale spiegelreflex willen hebben, maar dan moet fotograferen ook een beetje je hobby zijn. En ik heb al zo veel bezigheden (zeker in de zomer met het bijhouden van tuin en dakterras).
Maar Kwiebus is leuk, errug leuk!
dit gaat echt alleen maar met een snellere sluitertijd.
Over een paar jaar zijn de digitale spiegelreflexen net zo goedkoop/duur als 4 jaar geleden de 2 megapixelcompactjes. dus er is nog hoop
En ook op de DSLR zitten voorgeprogammeerde standen, zoals portret, landschap en sport, zodat mensen die niet teveel in willen stellen en toch mee uit de voeten kunnen.
Of de compactjes worden dan zo snel, dat er geen behoefte meer aan de DSLR is.
Ik mis toch bij diverse compactjes de mogelijkheid om gemakkeljk een snelle slutertijd te kunnen kiezen. Tenminste die paar Sony's die ik gezien heb.