Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wil me ook ff voorstellen....
Moderator: moderatorteam
- BBtjuh
- Vaste gebruiker
Ik wil me ook ff voorstellen....
Hoi hoi,
Ik ben Bianca en kwam dit forum toevallig tegen en ben meteen blijven hangen. Ontzettend leuk om ervaringen van anderen te lezen.
Ik ben een echte hondenliefhebber, geweldig vind ik ze. Ik hoop hier dan ook mijn ervaringen met jullie te kunnen delen.
Een heleboel groetjes,
Bianca
Ik ben Bianca en kwam dit forum toevallig tegen en ben meteen blijven hangen. Ontzettend leuk om ervaringen van anderen te lezen.
Ik ben een echte hondenliefhebber, geweldig vind ik ze. Ik hoop hier dan ook mijn ervaringen met jullie te kunnen delen.
Een heleboel groetjes,
Bianca
Laatst gewijzigd door BBtjuh op 02 aug 2008 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
-
doggy
Re: Bedankt
Mooie hond.BBtjuh schreef:Bedankt allemaal voor de reacties!
@Ellen: Zeker heb ik een hond. Hij heet Chef en het is een ontzettende schat!
Is dat een langharige Weimaraner??
- BBtjuh
- Vaste gebruiker
Re: Bedankt
Nou... deze vraag maakt wel wat los...doggy schreef:Mooie hond.BBtjuh schreef:Bedankt allemaal voor de reacties!
@Ellen: Zeker heb ik een hond. Hij heet Chef en het is een ontzettende schat!
Is dat een langharige Weimaraner??
Chef moet doorgaan voor een Labrador, een Silver Lab. Mijn tante vertelde me dat ze een advertentie had gezien over Silver Labradors. We wilden graag een Lab en we waren wel benieuwd naar deze kleur, dus zijn we gaan kijken. De fokker vertelde ons dat er soms een pupje uit een nestje Chocolabs met deze kleur wordt geboren en dat ze daar in Amerika mee gefokt hebben. Ons maakte dat allemaal niets uit. We zagen Chef met z'n mooie blauwe ogen en we waren meteen verliefd.
Maar we kregen zoveel reacties... Vooral de vraag of het een Weimaraner is. Ik had nog nooit van een Weimaraner gehoord, maar ik was na de zoveelste reactie wel benieuwd hoe ze er dan uitzagen en of Chef dan toch niet een kruising is. En Chef heeft inderdaad gelijkenissen met een Weimaraner, vooral toen die een pup was, maar ook zeker met een Labrador. We hebben bij Chef een stamboom gekregen en daar staat op dat het een Labrador is. Ach en het maakt ons eigenlijk niets uit hoor, we hadden ons geen fijnere hond kunnen wensen. Maar toch ben ik wel benieuwd wat nou het echte verhaal is.
Tis een heel verhaal geworden op eigenlijk een heel eenvoudige vraag, maar ik ben zelf niet 100% overtuigd, dus zal ik vooral niet op een hondenforum voluit durven te roepen dat ik een Labrador heb.

- Ellen.
- Zeer actief
Ik denk dat jouw hond een kruising Weimaraner Labrador is eerder, wat voor karakter heeft hij? Ook wel echt Labrador? Want ik heb nog nooit zo'n kleur gezien bij een Labrador, en ik vind zijn kop niet echt een Lab, tenminste zijn oren staan best hoog en van de kop af.. dan is het eerder een kruising Weimaraner ivm de kleur ogen ook. Heb je een foto van je hond waar hij helemaal op staat?
- jitske
- Zeer actief
- BBtjuh
- Vaste gebruiker
Hij heeft zeker wel het karakter van een Labrador, maar ik ken het karakter van een Weimaraner niet, dus das dan moeilijk vergelijken.Ellen. schreef:Ik denk dat jouw hond een kruising Weimaraner Labrador is eerder, wat voor karakter heeft hij? Ook wel echt Labrador? Want ik heb nog nooit zo'n kleur gezien bij een Labrador, en ik vind zijn kop niet echt een Lab, tenminste zijn oren staan best hoog en van de kop af.. dan is het eerder een kruising Weimaraner ivm de kleur ogen ook. Heb je een foto van je hond waar hij helemaal op staat?
Maar ik had dus ook nog nooit deze kleur gezien. En als er bij toeval een Labradorpup met deze kleur geboren wordt dan is het natuurlijk wel vreemd dat je ze in Nederland niet ziet en dan juist in Amerika wel?
Toch heeft Chef echt wel veel kenmerken van een Labrador, zowel uiterlijk als karakter. Maar ik zie ook echt wel kenmerken van een Weimaraner, dus ook ik blijf voorzichtig. Trouwens Chef wordt volgende week pas een jaar, dus hij is nog niet helemaal af, zeg maar.
Hieronder een foto waar Chef helemaal op staat.

En voor meer foto´s kan je hier nog kijken:
http://www.bianca.gelmers.net/chef.htm
Groetjes, Bianca

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
ik Zou echt denken dat het een kruising is
, de staart is veel te lang en dun voor een labrador, en hij heeft ook wel meer kenmerken van de bouw van een weimaraner. De hogere benen, de slankere kop, en de slankere bouw en een langere hals, de oren lijken ook veel dunner en gladder van vacht normaal heeft een labrador dit niet meen ik. Maar al met al kruising of niet vind ik het een prachtige hond!

- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:

Laatst gewijzigd door Mireillevdw op 07 aug 2008 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Ellen.
- Zeer actief
Inderdaad, dat wilde ik precies ook reageren.linda1985 schreef:ik Zou echt denken dat het een kruising is, de staart is veel te lang en dun voor een labrador, en hij heeft ook wel meer kenmerken van de bouw van een weimaraner. De hogere benen, de slankere kop, en de slankere bouw en een langere hals, de oren lijken ook veel dunner en gladder van vacht normaal heeft een labrador dit niet meen ik. Maar al met al kruising of niet vind ik het een prachtige hond!
Het kan inderdaad best een kruising zijn, maar
ik kan nooit geloven dat dat een Weimaraner is,
maar hij heeft een stamboom he? Kan die niet
vervalst zijn, en komt hij uit Amerika zei je?
Ik snapte het niet helemaal, misschien een keer
uitzoeken, wat ik denk dat meerdere mensen het
met ons eens zijn.
Dankjewel voor de foto's trouwens, en het is echt
een prachtbeest!!
-
jidde
- BBtjuh
- Vaste gebruiker
Je hebt helemaal gelijk. De kenmerken die je opsomt vielen mij ook op. Al heb ik mezelf nog een hele tijd wijsgemaakt dat dat misschien wel veranderde naarmate Chef ouder zou wordenlinda1985 schreef:ik Zou echt denken dat het een kruising is, de staart is veel te lang en dun voor een labrador, en hij heeft ook wel meer kenmerken van de bouw van een weimaraner. De hogere benen, de slankere kop, en de slankere bouw en een langere hals, de oren lijken ook veel dunner en gladder van vacht normaal heeft een labrador dit niet meen ik. Maar al met al kruising of niet vind ik het een prachtige hond!
Ik vind het wel toppie om te horen dat de meesten Chef een mooie hond vinden!

- BBtjuh
- Vaste gebruiker
Nee, Chef komt niet uit Amerika, zijn moeder komt uit Amerika. Ik heb Chef weg bij een fokker uit Nederland. Ik heb echt een stamboom van het "Raad van beheer op kynologisch gebied in Nederland" (dat staat bovenaan de stamboomEllen. schreef:Inderdaad, dat wilde ik precies ook reageren.linda1985 schreef:ik Zou echt denken dat het een kruising is, de staart is veel te lang en dun voor een labrador, en hij heeft ook wel meer kenmerken van de bouw van een weimaraner. De hogere benen, de slankere kop, en de slankere bouw en een langere hals, de oren lijken ook veel dunner en gladder van vacht normaal heeft een labrador dit niet meen ik. Maar al met al kruising of niet vind ik het een prachtige hond!
Het kan inderdaad best een kruising zijn, maar
ik kan nooit geloven dat dat een Weimaraner is,
maar hij heeft een stamboom he? Kan die niet
vervalst zijn, en komt hij uit Amerika zei je?
Ik snapte het niet helemaal, misschien een keer
uitzoeken, wat ik denk dat meerdere mensen het
met ons eens zijn.
Dankjewel voor de foto's trouwens, en het is echt
een prachtbeest!!
Ik denk ook dat meerdere mensen het met jullie eens zijn, maar dat ben ik zelf ook. Ik heb hem gekocht als Labrador en hoe graag ik ook zou willen dat het een volbloed Labrador is... ook ik zie de verschillen wel. Dat zijn voorouders Labradors waren geloof ik ook wel, maar ik denk dat er ooit toch een Weimaraner bij in is gegooid. Maar hoe kom ik daar dan achter? Kan je stambomen op vragen van honden die op dit stamboom staan en heeft dat überhaupt zin?

- BBtjuh
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de foto's!jidde schreef:aan zijn stand te zien lijkt hij op een weimaraner.
Hier een standfoto labrador:
en hier die van een weimaraner
Tis wel een knapperd om te zien, welkom op het forum
En een andere vraag... Labradors hebben een soort van zwemvliesjes tussen de tenen, hebben Weimaraners dit ook? Chef heeft dit namelijk weer wel...
Hoe kom ik er nu achter hoe het werkelijk zit?

- linda1985
- Zeer actief
Heb je wel beide ouders gezien? Anders een DNA test
(grapje) maar ik denk echt dat er weimaraner inzit net als met al die silver labradors, ze hebben gewoon te veel kenmerken van de weimaraner, als het gewoon een niet erkende kleur zou zijn als bv bij boxer, duitse herder, zou hij ook gewoon veel meer op een labrador moeten lijken.

- BBtjuh
- Vaste gebruiker
linda1985 schreef:Heb je wel beide ouders gezien? Anders een DNA test(grapje) maar ik denk echt dat er weimaraner inzit net als met al die silver labradors, ze hebben gewoon te veel kenmerken van de weimaraner, als het gewoon een niet erkende kleur zou zijn als bv bij boxer, duitse herder, zou hij ook gewoon veel meer op een labrador moeten lijken.
Ik heb beide ouders gezien, de fokker was heel vrij daar in.
Maar buiten dat... ik heb ook nog steeds een stamboom

- linda1985
- Zeer actief
- Sabby
- Zeer actief
- Contacteer: