Terror Pommetje: de benjamin van de familie

Brightstar alias gekke henkie, een zachtaardiger hond is niet te vinden

Shadow, onderdeel van de lightielooties, helft van een siamese tweeling, de wederhelft heet Moonlight, kunnen geen seconde zonder elkaar, als de een een pijntje heeft heeft de ander dat nog dubbel zo erg
Shadow is de dromer van de twee, Moonlight degene die het voortouw altijd neemt

Zusje Moonlight, de arrogantie ten top, samen heet het stel dus de lightielooties

Gizziebeertje, hij kwam met tien jaar uit een spaanse asiel waar toen 900 honden zaten, ik zag zijn foto en was totaal verkocht. Alles wat ik in de foto zag is ook volledig uitgekomen. Het is een goedaardige knuffelbeer die hoogst zelden zijn gezag laat gelden tegen de jongere tokkies maar als het zo ver is dan is een grom genoeg om de rust in de toko te doen weerkeren. Hij heeft zoveel tekort aan voedsel gehad dat hij zijn hele verdere leventje kleptomanisch op voedingsgebied zal blijven
In het verleden is hij ernstig gewond geraakt aan zijn pootje zodat hij niet meer echt lange wandelingen kan maken helaas. Zijn pootje is zwaar verminkt omdat hij in een val terecht gekomen is. Zijn lijfje zit onder de littekens. Helaas ziet hij eruit alsof hij gebruikt is als gevechtshond.
Verder heeft hij maar een paar hobbies: knuffelen met het vrouwtje, eten en eten jatten en verder slaapt hij het liefst de hele dag en nacht

Barfje, inmiddels al weer ruim drie jaar, een scheet van een herder en een hele stabiele roedelleidster. Zit geen greintje kwaad in, een grote aanhankelijke knuffelbeer die alles voor haar vrouwtje doet. Het liefst is ze dag en nacht met me op pad. Heel sociaal naar mens en dier

Dora of tewel Doortje, bijnaam peurie deurie, mijn spaanse duitse herder.
Ze is ruim tien jaar nu en heeft net als Gizziebeertje dus het grootste deel van haar leven in een spaans asiel doorgebracht. Helaas chronisch ziek maar nog steeds krabbelt ze erboven op, psychisch een ijzersterke hond die o zo graag wil genieten van de leuke dingen van het leven en dat ook voortdurend doet. Geen groter plezier voor haar dan lekker op het Hemmeland met haar balletje lopen en mogen zwemmen. Ook voor haar is eten een hele grote hobbie

Pip the Lip: kruising podenco, ook al weer 5 jaar en chronisch ziek, ze heeft erlichia en leishmania. Ondanks een slechte prognose doet ze het al 5 jaar fantastisch goed. Pip is een driepotertje, in Spanje heeft een of andere randdebiel haar poot aan gort geschopt wat uiteindelijk tot amputatie geleid heeft. Pip is een vrolijkerd bij wie het glas nooit leeg is maar altijd halfvol. In de roedel wordt dit niet altijd geaccepteerd maar als ze dan even op haar nummer gezet wordt met een grauw dan dimt ze weer voor een paar weken met haar wilde ongecontroleerde gedrag. Op het Hemmeland houd ik ook regelmatig mijn hart vast, ze komt de bochten omgescheurd waarbij ze regelmatig onderuit knalt, de sloot invalt en er dan amper weer uit kan komen en noem maar op, een brokkenpiloot eersteklas die het hardstikke goed bedoelt maar waarbij het altijd verkeerd uitpakt. Een onverwacht kusje van Pip betekend meestal een tand door mijn lip waarbij ze dan verbijsterd staat te kijken naar mijn gevloek

En als laatste Sammie Hoesseinie, een terrorist eersteklas naar mens en dier. Gelukkig hebben opvoeding en leeftijd hem inmiddels gemaakt tot een zeer amaibele huisgenoot. Voor mij is het een gouden hondje, hij is dol op mij en andersom idem. Een ander zou hem denk ik als moeilijk bestempelen
In de roedel heeft hij een overheersende funktie, wat hij aan formaat mist compenseert hij met zijn dominante karakter. Hij heerst en overheerst en iedereen pikt het van hem
Leeftijd inmiddels ook om en nabij de vijf jaar dus het verhaaltje hoe ouder hoe wijzer gaat zeker voor hem op.