Dus dit was Eva gister en nu kan iedereen ook een beetje aan de verhouding zien dat het maar en klein hondenras is. Werkelijk iedereen zegt, zooo heeee, wat is ze klein in het echt.

Moderator: moderatorteam

Ik vond het een prachtige hond (heb hem niet zien lopen, alleen in het voorbijgaan gezien)! Maar het viel me juist op dat hij best een flinke hond is.LongFields schreef:Kleinste toegestane maat bij de teven is 56 centimeter, grootste toegestane maat bij de reuen is 66 centimeter. Ze kunnen theoretisch dus 10 centimeter verschillen in hoogte en dat is een flink eind.
De reu die jij gezien hebt is waarschijnlijk Arvik. Dat is de vader van LongFields Odin Jubie.

Wat mij enorm opvalt aan de laekense is geslachtstype. Ik hou daar zelf enorm van. Een teef is meestal een vrij elegante wat kleinere verschijning terwijl de reuen juist erg fors worden en ook een stuk groter. Eva is erg klein en vrouwelijk tov haar broers bv. Ikzelf vind dat goed aan een ras omdat dat betekend dat je de geslachten binnen de normen fokt. Soms zie je rassen waarbij bespiering zo is gefokt dat teven en reuen vrijwel gelijk zijn. Dat vind ik jammer. Dan hebben ze dezelfde schoft en dezelfde massa. Mijn idee is dat ze dan te extreem gefokt worden.Zoek stok! schreef:Ik vond het een prachtige hond (heb hem niet zien lopen, alleen in het voorbijgaan gezien)! Maar het viel me juist op dat hij best een flinke hond is.LongFields schreef:Kleinste toegestane maat bij de teven is 56 centimeter, grootste toegestane maat bij de reuen is 66 centimeter. Ze kunnen theoretisch dus 10 centimeter verschillen in hoogte en dat is een flink eind.
De reu die jij gezien hebt is waarschijnlijk Arvik. Dat is de vader van LongFields Odin Jubie.