Poppeltje, inmiddels al weer bijna zes jaar, pretletter eersteklas waarbij het glas ook altijd halfvol is en nooit leeg. Een ADHD stuiterballetje voor wie het leven een groot feest is. In huis heel rustig maar buiten een wervelwind eerste klas die je op wandelingen als een tornado voorbij ziet flitsen
Knuffelheidsfaktor gigantisch groot, heerlijk tutten op schoot bij mamma Jo aan het einde van de dag. Leervermogen bijzonder groot, leerprestaties bijzonder slecht door minimaal concentratievermogen
Een heerlijke hond waar ik pas een echte band mee heb gekregen sinds ik met haar alleen dingen onderneem zoals cursussen en mee naar het werk. In de roedel neemt ze een onopvallende plek in

Watje, ons blinde kippetje, leeftijd bij schatting volgens de spaanse dierenarts drie toen we haar kregen, dat is vier jaar geleden en volgens de nederlandse dierenarts minimaal tien toen we haar kregen. Helaas totaal onverwachts blind geworden wegens accuut glaucoom waarbij het ene oog verwijderd moest worden, aan het andere had ze al staar.
Dus ons vermoeden is dat de nederlandse dierenarts de juiste leeftijdsinschatting heeft gemaakt
Een pittig meisje in de roedel, ze weet het de groterds wel te vertellen wat ze wel en niet wil
Gelukkig kan ze nu weer los op Hemmeland, ze orienteert zich op mijn stem en kent het gebied na langdurig trainen uit haar hoofd
Met andere honden is ze bijzonder sociaal, ze voelt precies aan of een hond het goed met haar meent of niet en dan is ze ook zo weer weg.
Ondanks haar blindheid is ze heel zeker en stabiel
Deze foto is al wat ouder, voordat ze blind werd want zodra ze merkt dat je een fototoestel pakt is ze weg

Prinsesje Destiny, inmiddels ook al tussen de acht/negen jaar jong.
Een hele zekere stabiele hond met de zachtaardigheid die inherent is aan de podenco. Binnen de roedel straalt ze gezag uit ondanks dat het roedelleiderschap probleemloos overgenomen is door Barfje. Vroeger was ze altijd op pad maar ze wordt duidelijk ouder, blijft tegenwoordig bij ons in de buurt. Cursus was aan Destiny duidelijk niet besteed, er zijn leukere dingen in het leven zoals lekker schuieren op het Hemmeland, molletjes graven en muisjes vangen
Door Des is mijn liefde voor de podenco ontstaan, zij was onze allereerste podenco en het is een gouden hond. Ook zij is zeer sociaal naar mens en dier. Helaas moet ze alleen niets van kinderen hebben maar dat zal ongetwijfeld met haar spaanse achtergrond te maken hebben.

En dan als laatste Yippie Yoppie, ook al weer ruim tien jaar.
Yippie Yoppie was ons eerste buitenlandertje en heeft om die reden een bijzonder plekkie in ons hart. yippie heeft niets met andere mensen en ook niets met honden die niet in haar roedel horen. Logeetjes ziet ze als ongewenste mee-eters die maar zo snel mogelijk moeten optiefen
Ze zal nooit knokken maar een grommetje richt ze wel aan het ongewenste bezoek. Je kan er de klok opzetten maar na een dag draait ze helemaal om en na een week loopt ze ermee te spelen
Jippie is ons dikbilletje, waar eten is is Yippie ook te vinden, ook weer inherent aan spaanse achtergrond. Het is een probleemloze lieverd die rustig haar gangetje gaat in de roedel.