Niet zo gulzig, Stan...............

Moderator: moderatorteam

Mijn beide honden zijn ook heel erg gulzig. Ondanks dat is Whoop een echte kauwert, hij kauwt zelfs het kleinste stukje spiervlees aan gort. Stanley daarentegen is van de 3 x malen en hap slik weg.......en ja, met hem is het oppassen dat hij er niet in stikt. Runderpens krijgt hij niet aan stuk, omdat dat flink wat stugger is en moeilijker voor hem om op te kotsen. Dat is tweemaal blijven hangen in zijn slokdarm en dat vind ik wel genoeg. Lamspens gaat prima, zolang ik er bij sta neemt hij de moeite om wat extra de tijd er voor te nemen. Los spiervlees krijgt hij ook niet aan stuk, maar snij ik in kleine brokken wat zonder problemen naar binnen glijdt. Voor de rest krijgen ze grote dik bevleesde karkassen, waar ze lekker veel werk aan hebben en moeten nadenken wat ze doen.freskin schreef:Ik ben altijd bang dat ze er in stikken..... :N: Mijn honden zijn zo gulzig dat ze zo'n lap pens zowat heel door willen slikken...Ik heb nog een lap in de vriezer liggen. Zal het weer eens proberen
![]()
Maar het zijn heel herkenbare foto's!
:N: Daar sta ik meestal..........Yv*nn schreef:Hier vaste prik op vrijdag, en als mijn riekertje het toelaat ook op woensdag.
Altijd weer een feessie voor Sjors, en zo te zien ook voor jou honden, dus heel herkenbare foto,s![]()
Yep, na al die tijd vind ik dat nog steeds zo mooi om te zien, hoe mijn jongens zo ontzettend genieten van hun eten...dat heb jij vast ook met jouw Sjors...![]()
En idd liever geen kussies op woensdag en/of vrijdag, en het poepertje gaarne in de windrichting
Mijn Stan krijgt vaak een handje grof gemalen pens/boekmaag extra bij om hem makkelijker te laten ontlasten. Dat bevalt prima, is groter dan 3 cm. en ik hoef niets meer te knippen....Hamilton schreef:lekker en herkenbaar![]()
hier gaat de pens ook verschillend, Andra een hele lap, die kauwt en trekt er lekker aan,
Svear krijgt klein geknipte stukken, had ook de gewoonte om de hele lap in 1 keer naar binnen te werken, zonder kauwen, en dan kokhalzend de boel verwerken.
Is ook altijd waar ik voor waarschuw bij te gulzige honden.......dan helpt zo groot mogelijk niet meer...heb je goed opgelost zo.
( ik heb links een latex handschoen aan en met rechts knip ik, dan blijft de lucht niet aan mijn handen zitten)
Precies....en dat denk ik niet alleen, ik weet het inmiddels wel 'zeker' naar aanleiding van 1 van de laatste vertalingen die ik heb gedaan. Daarom blijf ik er voor waarschuwen, evenals voor grote brokken spiervlees. Dit is geen natuurlijk voer en komt niet rechtstreeks van het karkas af.Inge O schreef:ik denk ook dat grote stukken pens eten op deze manier (gehaald uit het slachthuis, in grote stukken), veel gevaarlijker is dan wanneer hondachtigen in het wild een zelf geslagen prooi verscheuren. daar zit de gehele pens nog vast en moéten ze er wel stukjes vanaf scheuren, een gehele pens in één keer naar binnen werken lukt (gelukkig) natuurlijk nooitGolden Stanley schreef:Mijn Stan krijgt vaak een handje grof gemalen pens/boekmaag extra bij om hem makkelijker te laten ontlasten. Dat bevalt prima, is groter dan 3 cm. en ik hoef niets meer te knippen....Hamilton schreef:lekker en herkenbaar![]()
hier gaat de pens ook verschillend, Andra een hele lap, die kauwt en trekt er lekker aan,
Svear krijgt klein geknipte stukken, had ook de gewoonte om de hele lap in 1 keer naar binnen te werken, zonder kauwen, en dan kokhalzend de boel verwerken.
Is ook altijd waar ik voor waarschuw bij te gulzige honden.......dan helpt zo groot mogelijk niet meer...heb je goed opgelost zo.
( ik heb links een latex handschoen aan en met rechts knip ik, dan blijft de lucht niet aan mijn handen zitten)
![]()
.
ik blijf er dan ook altijd bij, als ze pens of ander slachtafval etenGolden Stanley schreef:Precies....en dat denk ik niet alleen, ik weet het inmiddels wel 'zeker' naar aanleiding van 1 van de laatste vertalingen die ik heb gedaan. Daarom blijf ik er voor waarschuwen, evenals voor grote brokken spiervlees. Dit is geen natuurlijk voer en komt niet rechtstreeks van het karkas af.Inge O schreef:ik denk ook dat grote stukken pens eten op deze manier (gehaald uit het slachthuis, in grote stukken), veel gevaarlijker is dan wanneer hondachtigen in het wild een zelf geslagen prooi verscheuren. daar zit de gehele pens nog vast en moéten ze er wel stukjes vanaf scheuren, een gehele pens in één keer naar binnen werken lukt (gelukkig) natuurlijk nooitGolden Stanley schreef:Hamilton schreef:lekker en herkenbaar![]()
Mijn Stan krijgt vaak een handje grof gemalen pens/boekmaag extra bij om hem makkelijker te laten ontlasten. Dat bevalt prima, is groter dan 3 cm. en ik hoef niets meer te knippen....![]()
.