Ik ook, één van de mooiste teven die er zijn.Annemiek schreef:Perla!!
Ik vind haar zo mooi!
Geweldige hond super drive!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prachtig vind ik dit!!!
Moderator: moderatorteam
-
Brigitte
- Zeer actief
-
martha-bella
- Actief
hihi, iddBrigitte schreef:Met frisbee kunnen ze ook lelijk vallenDaantje_ schreef:Lijkt mij gevaarlijk, aan zo'n band hangen. Alstie valt, kan hij echt lelijk vallen.martha-bella schreef:waarom niet dan?Daantje_ schreef:Ik vind het niet echt leuk om te zien eerlijk gezegt
(ik vond dat vallen ook VRESELIJK!!!)
maar ik vond de kracht van die honden echt prachtig, en ze leken er ook echt plezier in te hebben
-
Brigitte
- Zeer actief
Mijn honden doen dit ook en zien echt wel het verschil tussen b.v een autoband en een kind hoorsunny1978 schreef:ik heb het filmpje zitten kijken en tuurlijk sommige stukjes waren mooi om tezien.
maar als je met z'n hond dit gaat doen dan leer je de hond zijn kracht van zijn kaken te gebruiken ookal is het spelen der wijs hij zou maar een vergissing maken en het zou een kind zijn die hij even pakt
als je z'n hond heb voed hem gewoon op zoals een normale hond en niet denken ze zijn sterk en maak er gebruik van.
en trouwens honden zonder stamboom zijn ook gewoon honden en geen nephonden dat vindt ik zo onzin

- Chione
- Zeer actief
Een kaakslot bestaat niet.blondie schreef:ik vind dat bandhangen gewoon niet leuk om te zien en je ziet de hond in het filmpje een paar keer verkeerd klappen.. ik denk tevens aan het op slot kunnen schieten van de kaken bij dit type hond
dier ziet er verder heel gezond uit en goed gespierd, niets mis mee, maar ik vind het filmpje niet echt lekker om naar te kijken
Maar tevens met manwerk heb ik vandaag ook oei en ah gesslagen, sommige honden komen zo hard in dat ik blij ben met ervaren pakwerkers...![]()
dus ieder zijn ding en je weet wat je hond aankan en wat niet..
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
martha-bella
- Actief
oooh brigitte ik vind tank zoooo mooiBrigitte schreef:Mijn honden doen dit ook en zien echt wel het verschil tussen b.v een autoband en een kind hoorsunny1978 schreef:ik heb het filmpje zitten kijken en tuurlijk sommige stukjes waren mooi om tezien.
maar als je met z'n hond dit gaat doen dan leer je de hond zijn kracht van zijn kaken te gebruiken ookal is het spelen der wijs hij zou maar een vergissing maken en het zou een kind zijn die hij even pakt
als je z'n hond heb voed hem gewoon op zoals een normale hond en niet denken ze zijn sterk en maak er gebruik van.
en trouwens honden zonder stamboom zijn ook gewoon honden en geen nephonden dat vindt ik zo onzin![]()
dat prachtigge koppie
-
Brigitte
- Zeer actief
-
Addy
-
Addy
Helemaal mee eenssirene schreef:Soortgelijke hondenDaantje_ schreef:Het valt mij wel op dat de mensen met zulk soortgelijke honden dit prachtig vinden, en mensen die ander soort honden hebben dit niets vinden
Is niet negatief bedoelt hoor!
Ik vind het zelf niets, voor mij iig helemaal niets![]()
Ik heb oertypes zonder tanden![]()
Ik vind het vaak prachtig om te zien als een hond heel gedreven is in iets en er goed in is en er plezier in heeft.
Een jachthond die in volle snelheid achter een haas aangaat en een BC die schapen hoedt vind ik een machtig gezicht ja. Of een herder die met veel plezier voor zijn baas werkt.
Overigens heb ik geen soortelijke honden wat dat ook moge betekenen
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
jah, dat komt door al dat bandhangensirene schreef:Soortgelijke hondenDaantje_ schreef:Het valt mij wel op dat de mensen met zulk soortgelijke honden dit prachtig vinden, en mensen die ander soort honden hebben dit niets vinden

-
Dorien
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oohh! Komt dat daardoor !Hutsje schreef:jah, dat komt door al dat bandhangensirene schreef:Soortgelijke hondenDaantje_ schreef:Het valt mij wel op dat de mensen met zulk soortgelijke honden dit prachtig vinden, en mensen die ander soort honden hebben dit niets vinden
Maarniemeerdoendan
-
martha-bella
- Actief
hihihiHutsje schreef:jah, dat komt door al dat bandhangensirene schreef:Soortgelijke hondenDaantje_ schreef:Het valt mij wel op dat de mensen met zulk soortgelijke honden dit prachtig vinden, en mensen die ander soort honden hebben dit niets vinden
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik zet ook vaak mijn vraagtekens bij dit soort filmpjes. Al vind ik deze reuze mee vallen. Ik ben er alleen zelf nog niet uit of die vraagtekens die ik stel niet gewoon komen doordat ik dankzei al die negatieve berichten toch een onderbewust stereotype en/of vooroordeel plaats bij deze (honden) en hun baasjes.
Ik vind het leuk om te zien dat die honden zo hard voor hun bazen werken. Maar ik zie ook heel veel van die filmpjes waar ik vooral over de doeleinde van de eigenaren twijfel. En zit ik ernaast als ik denk dat dit soort dingen voorheen (en helaas bij sommige nog steeds) gebruikt worden voor de training naar gevechten? Op de een of andere manier krijg ik dus altijd een beetje een vreemd gevoel in me buik als ik t zie. En dat terwijl ik het dus enorme lieve en prachtige honden vind.
Bij dit filmpje had ik dat ook. Totdat ik besefte dat ze de hond altijd opvingen en ook deze hond er mooi goed verzorgt uitziet en sociaal is. Alleen vind ik het dood eng om dat verspringen? te zien het is dan wel een bak met flink veel los zand ze komen toch wel erg hard en vervelend neer....
Maargoed wat al eerder gezecht is bij frisbee en behendigheid kun je ook flinke blessures krijgen als je het niet juist doet. Dus zolang de gezondheid van de hond in de gaten gehouden wordt zie ik niet wat er mis mee is.
Ik vind het leuk om te zien dat die honden zo hard voor hun bazen werken. Maar ik zie ook heel veel van die filmpjes waar ik vooral over de doeleinde van de eigenaren twijfel. En zit ik ernaast als ik denk dat dit soort dingen voorheen (en helaas bij sommige nog steeds) gebruikt worden voor de training naar gevechten? Op de een of andere manier krijg ik dus altijd een beetje een vreemd gevoel in me buik als ik t zie. En dat terwijl ik het dus enorme lieve en prachtige honden vind.
Bij dit filmpje had ik dat ook. Totdat ik besefte dat ze de hond altijd opvingen en ook deze hond er mooi goed verzorgt uitziet en sociaal is. Alleen vind ik het dood eng om dat verspringen? te zien het is dan wel een bak met flink veel los zand ze komen toch wel erg hard en vervelend neer....
Maargoed wat al eerder gezecht is bij frisbee en behendigheid kun je ook flinke blessures krijgen als je het niet juist doet. Dus zolang de gezondheid van de hond in de gaten gehouden wordt zie ik niet wat er mis mee is.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
-
blondie
- Zeer actief
Oh? is dat een fabel? serieuze vraag hoor, waarom zegt men dan zo vaak dat de kaken op slot kunnen schieten als honden van dit ras vastbijten in iets?Chione schreef:Een kaakslot bestaat niet.blondie schreef:ik vind dat bandhangen gewoon niet leuk om te zien en je ziet de hond in het filmpje een paar keer verkeerd klappen.. ik denk tevens aan het op slot kunnen schieten van de kaken bij dit type hond
dier ziet er verder heel gezond uit en goed gespierd, niets mis mee, maar ik vind het filmpje niet echt lekker om naar te kijken
Maar tevens met manwerk heb ik vandaag ook oei en ah gesslagen, sommige honden komen zo hard in dat ik blij ben met ervaren pakwerkers...![]()
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aha, ik vroeg het me echt af. Zie dat de honden het geweldig vinden, maar ik zag de trigger gewoon niet.Valerie schreef:Sommige vergelijken het wel met de jachtdrift. Je zit ze ook veelal met hun kop schudden om de band "dood" te schudden. Zoiets hoeft ook niet te bewegen. Mijn teefje die ontzettend sociaal is en 0,0 jachtdrift heeft vind het ook leuk om ergens in te hangen.Zoek stok! schreef:Ik zie dat de hond zelfs gelokt wordt met een band als ze die auto aan het trekken is. Waarom vindt een hond het zo waanzinnig leuk om in zo'n band te gaan hangen? De band beweegt niet oid, dus ik ben daar echt benieuwd naar.
Overigens ben ik ook wat tuttig als het gaat om het neerkomen van de honden. Ja, bij frisbee kan het ook mis gaan, maar het is ook niet voor niks dat ik dat (hoe prachtig ik het ook vind) niet ga doen met mijn hond. Het is zo blessuregevoelig. Je zou ze eigenlijk boven water moeten laten springen ofzo. Het autotrekken vind ik geweldig!

Linda, Izzie en Bram
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Omdat ze wel een enorme kaakkracht hebben en een drive om niet meer los te laten.blondie schreef:Oh? is dat een fabel? serieuze vraag hoor, waarom zegt men dan zo vaak dat de kaken op slot kunnen schieten als honden van dit ras vastbijten in iets?Chione schreef:Een kaakslot bestaat niet.blondie schreef:ik vind dat bandhangen gewoon niet leuk om te zien en je ziet de hond in het filmpje een paar keer verkeerd klappen.. ik denk tevens aan het op slot kunnen schieten van de kaken bij dit type hond