Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Het is een ierse tinker ruin van 9 jaar oud.
Met hem rij ik een dressuur in de bak en lekker op de western stijl tijdens de buitenritten. Wedstrijden doen we niet, we genieten alleen
Valt het op dat ik op gevlekte dieren val
Wow, wat een mooierd!
Ik heb zelf een KWPN merrie, rijd ook dressuur (althans ik rijd alleen recreatief buitenritten maar met engels harnachement dus )
Als ik mensen met westernspullen zie rijden, vind ik dat er altijd zoveel malen relaxer uitzien!
Vind je de omslag niet lastig en je paard ook niet?
Westen is natuurlijk totaal iets anders, je zit zal heel anders zijn? Niet lichtrijden ed.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Whitefang87 schreef:Wow, wat een mooierd!
Ik heb zelf een KWPN merrie, rijd ook dressuur (althans ik rijd alleen recreatief buitenritten maar met engels harnachement dus )
Als ik mensen met westernspullen zie rijden, vind ik dat er altijd zoveel malen relaxer uitzien!
Westen is natuurlijk totaal iets anders, je zit zal heel anders zijn? Niet lichtrijden ed.
hoe ervaar je dat?
Wij hebben een kwpner,ook een bonte,die toen hij 4 jaar was bij ons gekomen is en wij hebben hem gewoon omgeschakeld naar western geen probleem hij was een springpaard.
Nu rijd ik van alles doorelkaar dan western dan engels en dan weer springen ik doe dit echter wel recreatief zonder instructrise.
Das geen probleem.....
Ik viond zelf het western zadel erg lekker zitten je ziot er ook lekker stevig op heerlijk.
hoe ervaar je dat?
De omslag van dressuur naar western kan je zo moeilijk maken als je zelf wilt. Ik gebruik de hulpen die ik altijd al gebruik met hem zodat hij altijd weet wat ik van hem wil. Kane is heel erg op mijn zit ingereden, Op mijn zit kan ik 90 % van de hulpen geven. Voor het wijken en het aanspringen in galop verplaats ik alleen mijn been ( linker of rechter ligt eraan welke kant ik op wil of op welke hand ik rij ) ietsje naar achter, that's it . Ik rij ook gewoon licht tijdens een buitenrit met mijn westernzadel. Doorzitten is echt geen doen tijdens zijn draf op hoog tempo. En het buitenrijden op een westernzadel is echt heerlijk zitten en genieten van de rit
Heb ook een tijd een Tinker gereden. Dat was zo'n fijn beest in de omgang en onder het zadel. Bomproof en L2 startgerechtigd, maar met meer potentie. Hij kon ook leuk springen, was ook nog eens western beleerd en betuigd! Hoezo veelzijdig.
Helaas staat hij nu helemaal in Zweden.
HardSan01 schreef:Ahhhh!! In 1 woord schitterend!!:mrgreen: Hoe hoog is ie trouwens? enne... Heb je niet wat foto's van hem met western zadel? (ik ben gek op western!!)
Ik zal die foto's eens even opzoeken
Hij is 155 hoog , maar toont door zijn postuur groter
hoe ervaar je dat?
De omslag van dressuur naar western kan je zo moeilijk maken als je zelf wilt. Ik gebruik de hulpen die ik altijd al gebruik met hem zodat hij altijd weet wat ik van hem wil. Kane is heel erg op mijn zit ingereden, Op mijn zit kan ik 90 % van de hulpen geven. Voor het wijken en het aanspringen in galop verplaats ik alleen mijn been ( linker of rechter ligt eraan welke kant ik op wil of op welke hand ik rij ) ietsje naar achter, that's it . Ik rij ook gewoon licht tijdens een buitenrit met mijn westernzadel. Doorzitten is echt geen doen tijdens zijn draf op hoog tempo. En het buitenrijden op een westernzadel is echt heerlijk zitten en genieten van de rit
Ik houd niet van doorzitten, haha! Ik rijd liever licht.
Maar een westernzadel zal op mijn paard niet passen denk ik, ze heeft een berg van een schoft