Al met al is het op die manier een soort stoomcursus waarvan 3/4 alweer weg is voor je twee maanden verder bent. Zoiets in korte tijd aanleren blijft niet "zitten" als er verder niets mee wordt gedaan.
Dus eigenlijk moet je bij de school blijven trainen natuurlijk
einde quote
Bovenstaande kan ik, uit ervaring sprekend, ontkennen; na twee maanden blijkt er nog heel veel in het koppie van je hond te zitten, als je na een tijdje lummelen weer wat serieuzer gaat oefenen (ook als je het gewoon op je eigen houtje doet). Ik heb ook de basiscursus bij Olivier gedaan en vind dat zowel ik als mijn hond er veel baat bij hebben gehad. Een te grote hoeveelheid cursisten hadden wij in mijn ogen niet, dus als dat in jouw geval wel zo is, is dat natuurlijk niet prettig. Maar juist de combinatie van theorie en praktijk vond ik heel goed en in onze groep ging zo'n beetje de helft van de theorietijd op aan het stellen van vragen. Iedereen kwam met zijn/haar ding en daar leer je ook weer van. Ook de frequentie vond ik, juist voor die basiscursus, wel heel goed (al was ik blij met wat meer vrije avonden, toen we klaar waren