Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ook een bijzondere foto van mij..
Moderator: moderatorteam
-
yvette poelman
Ook een bijzondere foto van mij..
In mijn voorstel topic hebben jullie kunnen lezen dat ik hobby en tentoonstellings fokker ben van de nederlandse hangoor dwerg en de franse hangoren. Dus ook geregeld een nestje heb van zowel fransen als de NHD.Soms heel soms laat de moeder me toe tijdens het voeden van de jongen. En dat geeft dit soort unieke plaatjes.
[img][img]http://i250.photobucket.com/albums/gg25 ... ren144.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i250.photobucket.com/albums/gg25 ... ren144.jpg[/img][/img]
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Moppie1988
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- puk
- Zeer actief
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
yvette poelman
Voor wie het leuk vind heb ik even een aantal foto geplaatst om te laten zien hoe een nest maken van een konijn in zn werk gaat...
Er wordt een paar uur of een uur voor de bevalling een nest gemaakt van stro.Elke voedster is hierin weer verschillend en sommige maken dan ook helemaal geen nest
Als het nest van stro helemaal klaar is wordt er vacht geplukt...Sommige voedsters plukken pas na de bevalling.
[/img]
Dan kan de bevalling beginnen,dit kan enkele minuten duren maar soms zitten er tussen het eerste jong en de volgende een paar uur...

Nadat alle jongen zijn geboren liggen ze allemaal lekker warm en schoon in het nest..
[/img]
Moeders gaat daarna verder met het plukken van het haar en ziet het nest er zo uit.

Het verschild per ras maar bij de fransen beginnen ze al met 2-3 dagen een vachtje te krijgen..Tussen de 10-14 dagen gaan de oogjes open.
Een voedster voedt gemiddeld 2x per dag en laat verder het nest met rust.
[/img]
Als de fransjes 8 weken oud zijn en klaar om te gaan verhuizen wegen ze gemiddeld zo'n 1400 gr..Ze gaan als ze volwassen zijn tussen de 5 en 6,5 kg wegen.

[/img]
[/url]
[/img]
Er wordt een paar uur of een uur voor de bevalling een nest gemaakt van stro.Elke voedster is hierin weer verschillend en sommige maken dan ook helemaal geen nest
Als het nest van stro helemaal klaar is wordt er vacht geplukt...Sommige voedsters plukken pas na de bevalling.
[/img]

Dan kan de bevalling beginnen,dit kan enkele minuten duren maar soms zitten er tussen het eerste jong en de volgende een paar uur...

Nadat alle jongen zijn geboren liggen ze allemaal lekker warm en schoon in het nest..
[/img]

Moeders gaat daarna verder met het plukken van het haar en ziet het nest er zo uit.

Het verschild per ras maar bij de fransen beginnen ze al met 2-3 dagen een vachtje te krijgen..Tussen de 10-14 dagen gaan de oogjes open.
Een voedster voedt gemiddeld 2x per dag en laat verder het nest met rust.
[/img]

Als de fransjes 8 weken oud zijn en klaar om te gaan verhuizen wegen ze gemiddeld zo'n 1400 gr..Ze gaan als ze volwassen zijn tussen de 5 en 6,5 kg wegen.

[/img]
[/url]
[/img]- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
-
yvette poelman
Ja het zijn vreselijke schatten..Morgen gaat de laatste zijn koffertjes pakken om naar zijn nieuwe eigenaar te verhuizen en dat zal me toch ff zwaar vallen.
Het zit namelijk zo,toen de jongen net 2 weken oud waren is de moeder plots overleden van de warmte. Ze heeft een hartstilstand gehad,daardoor heb ik de 6 jongen met de hand geflest en dan is de band toch wel speciaal...
Het zit namelijk zo,toen de jongen net 2 weken oud waren is de moeder plots overleden van de warmte. Ze heeft een hartstilstand gehad,daardoor heb ik de 6 jongen met de hand geflest en dan is de band toch wel speciaal...
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
-
yvette poelman
Helaas geen dochter van haar om te houden omdat het allemaal rammetjes waren..Maar ze waren toch niet geschikt voor mij om te houden voor de fok,omdat het geen kleurzuiver nestje is]...Ik fok namelijk alleen maar ras en kleurzuiver..Dit was een voedster die ik heb opgevangen voor een collega fokker hij kon haar en nog 4 andere fransen niet kon houden vanwege geluidsoverlast..Dus zij heeft haar jongen bij mij gekregen en de andere 3 zaten bij een andere collega..
-
geertje1978
- Zeer actief
-
Kimmie
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer: