Moderator: moderatorteam

Deze foto's zijn in Tubbergen gemaakt. In een klein particulier natuurgebiedje.Inge2104 schreef:Hele mooie foto's!![]()
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je deze foto's gemaakt hebt?
Ik neem me ook al een tijd voor om er een keer heel vroeg op uit te gaan maar 't komt er niet van...
Bedankt voor je antwoord! Ik zal de weerberichten deze week eens goed in de gaten houden en dan toch eens proberen om vroeg op te staan...Elmar schreef:Deze foto's zijn in Tubbergen gemaakt. In een klein particulier natuurgebiedje.Inge2104 schreef:Hele mooie foto's!![]()
Ik neem me ook al een tijd voor om er een keer heel vroeg op uit te gaan maar 't komt er niet van...
Foto's van dieren met dauw kun je eigenlijk alleen 's ochtends vroeg maken.
Een gebied met hei, maar ook met wat langer gras is dan ideaal. De libellen, juffers en vlinder slapen dan (vaak hangend aan een grasspriet)en worden door de dauw bedekt en kunnen dan niet wegvliegen. als de zon doorkomt drogen ze al weer snel op en vliegen dan weg.
Dauw treedt vaak op na een heldere nacht met afkoeling en ook hopen op geen wind.
Statief is onontbeerlijk, maar helaas kon ik het door de hoge begroeing niet optimaal gebruiken. Kon niet alle 3 poten kwijt, dus alleen op een poot laten steunen in ingeklapte toestand.
Eigenlijk had ik nog vroeger op moeten staan, want de zon verdween en dan wordt het wat grijs. De eerste foto was nog met zon die door de mist kwam. Het mooist is als je bij zonsopkomst al buiten bent. helaas zullen er binnenkort geen libellen, juffers of vlinders meer vliegen. Maar dan zijn de spinnewebeen wel weer erg mooi!

prachtig! en je omschrijving is zeer beeldend... ik moet ook maar weer eens op tijd mijn bed in om de wonderschone ochtenden in duin te gaan meemaken..Inge2104 schreef:Bedankt voor je antwoord! Ik zal de weerberichten deze week eens goed in de gaten houden en dan toch eens proberen om vroeg op te staan...Elmar schreef:Deze foto's zijn in Tubbergen gemaakt. In een klein particulier natuurgebiedje.Inge2104 schreef:Hele mooie foto's!![]()
Foto's van dieren met dauw kun je eigenlijk alleen 's ochtends vroeg maken.
Een gebied met hei, maar ook met wat langer gras is dan ideaal. De libellen, juffers en vlinder slapen dan (vaak hangend aan een grasspriet)en worden door de dauw bedekt en kunnen dan niet wegvliegen. als de zon doorkomt drogen ze al weer snel op en vliegen dan weg.
Dauw treedt vaak op na een heldere nacht met afkoeling en ook hopen op geen wind.
Statief is onontbeerlijk, maar helaas kon ik het door de hoge begroeing niet optimaal gebruiken. Kon niet alle 3 poten kwijt, dus alleen op een poot laten steunen in ingeklapte toestand.
Eigenlijk had ik nog vroeger op moeten staan, want de zon verdween en dan wordt het wat grijs. De eerste foto was nog met zon die door de mist kwam. Het mooist is als je bij zonsopkomst al buiten bent. helaas zullen er binnenkort geen libellen, juffers of vlinders meer vliegen. Maar dan zijn de spinnewebeen wel weer erg mooi!
Als het me gelukt is en ik heb wat foto's die ermee door kunnen dan zal ik ze hier posten!