Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trots & puppycursus

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Trots & puppycursus

Ongelezen bericht door SannePP »

Vandaag hadden we de vierde les van de puppycursus en Cena heeft zich ZO voorbeeldig gedragen!
We moesten 'nee' en 'goed zo' leren met een handenspelletje en dat kon ze al. Ze vond het zelfs zo saai dat ze er op der gemak bij ging liggen.
Daarna moest ze aan mijn been zitten met een koekje voor haar neus terwijl de cursist mij een hand gaf. Ze mocht dan geen aandacht besteden aan de cursist. Dit deed ze ronduit super!
Ook op het langslopen met een paraplu reageerde ze niet. Ze reageerde even waaks toen er met een rammelaar geschud werd, maar daarna dacht ze duidelijk dat het de koektrommel was, dus dat was ook goed.

Toen kwam het moeilijkste. Iedereen moest een haag vormen (een meter of 4 uit elkaar) We moesten onze hond afgeven aan Sandra en zelf door de haag naar de andere kant lopen. Dan moesten we op onze hurken zitten en de hond roepen. Meer niet, alleen de naam roepen. Als de hond bij je kwam, moest je 3x 'hier' zeggen en koekjes geven.
Ik vroeg nog: 'wat als ze uberhaupt niet komt?' Want ik was er van overtuigd dat Cena eerst alle andere hondjes (7 stuks) zou gaan begroeten voor ze naar mij toe kwam.

Maar nee hoor, ik liep weg, ging door mijn knieen, riep 1 x "Ciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinaaaaa" en ZOEF daar kwam mevrouw. Ze dook zo enthousiast in mijn armen dat ik bijna ondersteboven werd geworpen! :cheer: :cheer: :cheer:
Ik was ZO trots dat ik nog bijna vergat mijn koekjes te geven op commando 'hier'! :mrgreen:

Het viel me op dat de andere twee herders (een duitse van 8 maanden en een tervuur van bijna 5 maanden) ook allemaal in 1 keer kwamen, terwijl alle andere hondjes totaal geen interesse hadden in hun baasje!

Elke keer als ik Cena nu aankijk, moet ik stiekem glimlachen, omdat ik zo trots op haar ben! :mann:
RIP Cena :roos:
    bulletjebe
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): bullmastiff
    Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Keurig! Ze heeft het goed gedaan, dikke knuffel voor Cena :ok:
    trea_z
    Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door trea_z »

Wat leuk dat het zo goed gaat. Puppiecursus is dan ook ontzettend leuk om te doen. Geweldig om dan te zien dat ze ook echt op je reageert.

Groetjes Trea
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Aantal honden: 1
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Dank jullie wel! :ok:
    RIP Cena :roos:
      jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Herders vinden vaak het baasje leuker als de andere honden :mrgreen: Als ik dit lees moet ik altijd aan de eerste jaren denken dat ik met allerlei honden trainde :ok:
      Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”