Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

behendigheid in afgezet terrein?

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

behendigheid in afgezet terrein?

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Ik zou graag met Magic op cursus willen. Nu lijkt behendigheid me geweldig om met haar te doen en ze vind het zelf volgens mij ook geweldig.

Alleen 1 maar...
Magic kan (nog) niet omgaan met andere honden die bij haar komen.
Daar wil ze nog wel eens boos op reageren. Met Timber ben ik naar cursus geweest en daar werden 3 verschillende cursussen op 1 niveau gegeven en er renden dus regelmatig honden van de ene groep naar de andere groep.

Dit zie ik (nog) niet zitten met Magic en las nu ergens dat er ook bij sommige hondenscholen of KC's ook les gegeven wordt in afgezette terreinen.
Magic loopt niet vrijwillig naar andere honden toe als ze met mij bezig is maar honden die naar haar toe komen is wel een probleem...

Wie weet een club waar ik dit kan doen in omgeving Emmen....
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Bij onze hondenschool hebben ze 3 velden, gescheiden door hekken, zodat de verschillende cursusgroepen niet door elkaar lopen. Bij de behendigheid is, zover ik gezien heb, de hond die het parcour loopt als enige los. De andere honden, zitten in afwachting van hun beurt, aan de riem.

Zoiets zou dus volgens mij goed zijn voor Magic! Alleen tis in Tilburg, is een beetje ver rijden he :wink:

Succes met zoeken!
RIP Cena :roos:
    *Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Dat is inderdaad wel erg ver rijden ;)

Maar is wel wat ik zoek ben alleen totaal niet op de hoogte van de hondenscholen en/of KC's hier in de buurt....
    estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Tsja dan moet je toch gewoon wat kc's afbellen in je buurt om te vragen hoe ze omgaan met agressieve honden.

Zelf train ik ook behendigheid met mijn agressieve hond (overigens zelfde als bij jou, alleeen al ze bij haar komen,zij gaat er niet heen) en dat gaat waar ik train prima. Klein groepje van maar 3 man (incl mijzelf) en men houdt er gewoon rekening mee door afstand van mij te houden.
    Trainster houdt het ook scherp in de gaten om in te kunnen grijpen.
    saiko
    Actief
    Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
    Aantal honden: 4
    Contacteer:

Ongelezen bericht door saiko »

bij ons op de kc loopt alleen de hond los die het parcour doet, de rest zit vast, we hebben geen afgezet terrein., ja buitenom, maar het train veld is 1 groot veld waar meerdere cursussen bezig zijn
    mijn reu vind andere honden ook niet leuk, hij gaat er niet naar toe, hij reageert alleen fel als ze bij hem in de buurt komen,ik waarschuw de mede cursusten altijd dat ik geen lieve hond heb, en dat hij geen polonaise aan zijn lijf wil, en iedereen houd er over het algemeen rekening mee :ok:
    M@rleen
    Zeer actief
    Aantal honden: 0
    Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer kan prima met andere honden, maar als wij behendigheid lopen (of andere cursussen) is hij met mij bezig en mag er geen andere hond bij. Dat pikt hij niet, die kan een snauw krijgen, terwijl hij zodra de training afgelopen is, weer wil spelen met die hond.
    Bij de KC waar ik getraind heb, had iedereen zn hond netjes aan de lijn tijdens het trainen, alleen ervoor, met opbouwen liepen een aantal honden los.
    Zoek stok!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Houd er wel rekening mee dat zeker in de beginnersgroepen de honden die een parcours lopen nog wel eens onverwachte dingen doen. Met drie man zoals bij Estelle geloof ik er wel in, maar met tien honden in de beginnerscursus vind ik het nogal een risico. Ik zou dus zeker een school zoeken waar ze met weinig mensen op het veld staan.

Emmen is toch niet zo ver bij Estelle vandaan? Of laat mijn topokennis me weer eens in de steek? :wink:
    Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
    maitestar
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
    Aantal honden: 1
    Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik weet niet zo gauw meer of Schoonoord en Drogteropslagen bij jouw in de buurt is, maar daar geeft Jump-A-Round les en daar werken mensen met echt veel kennis.
    Ik zelf zou daar ook wel op les willen met die lastige beesten van ons :mrgreen:, alleen zit ik met het probleem dat ik dus (grotendeels) alleen ben met mijn zoontje en de lessen zijn 's avonds.
    Hier kun je info over hun vinden:
    http://jumparounddogsport.come2me.nl/
    Groetjes,
    Wendy
    estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:Houd er wel rekening mee dat zeker in de beginnersgroepen de honden die een parcours lopen nog wel eens onverwachte dingen doen. Met drie man zoals bij Estelle geloof ik er wel in, maar met tien honden in de beginnerscursus vind ik het nogal een risico. Ik zou dus zeker een school zoeken waar ze met weinig mensen op het veld staan.

Emmen is toch niet zo ver bij Estelle vandaan? Of laat mijn topokennis me weer eens in de steek? :wink:
    Toevallig zei onze trainster dat ook vanmiddag. Dat met meer in een groep er toch vaak honden tussenuit schieten, zeker als het een groep is met jongere honden.

Ik heb echt het geluk dat ik met 2 andere meiden in een groep zit waarvan hun honden ook gewoon prima onder apel staan.
    De koningspoedel van 1 van die meiden wil weleens uit enthousiasme een stukje doldwaas rennen maar 1 commando en ze gaat gelijk naar de baas toe.

Ik train overigens bij AHOV in Borgsweer dat is een pittig eindje rijden nog hoor vanuit Emmen. IK rij er 20 minuten over. Ligt bij Delfzijl.
    Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”