Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie helpt me? (grote honden)
Moderator: moderatorteam
-
*Jolanda*
Wie helpt me? (grote honden)
Ik ben met Magic nu zover dat ik graag eens wil proberen om haar los te laten lopen met een hond. Magic kan ontzettend goed spelen met de reu van mijn ouders (golden retriever) maar aangezien die niet om de hoek wonen...
Hier in de buurt wonen geen grote honden (of ik kom ze nooit tegen) en bij kleintjes daar durf ik haar niet bij los te laten... Magic speelt namelijk nogal ruw en gaat gepaard met een hoop geblaf en geduw...
Alleen gaat het momenteel zo goed met andere honden die ik tegen kom in de bossen tijdens het passeren dat ik graag eens een (lange) wandeling wil maken met haar en nog een andere (vreemde) hond...
Wie oh wie heeft een "grote" hond en is bereid hem eens te laten spelen met mijn amstaffje...
Hier in de buurt wonen geen grote honden (of ik kom ze nooit tegen) en bij kleintjes daar durf ik haar niet bij los te laten... Magic speelt namelijk nogal ruw en gaat gepaard met een hoop geblaf en geduw...
Alleen gaat het momenteel zo goed met andere honden die ik tegen kom in de bossen tijdens het passeren dat ik graag eens een (lange) wandeling wil maken met haar en nog een andere (vreemde) hond...
Wie oh wie heeft een "grote" hond en is bereid hem eens te laten spelen met mijn amstaffje...
-
chrico
- Zeer actief
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- ingrid2112
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Denk je er wel aan dat een hoop geblaf en geduw niet op alle honden het gewenste "ik wil spelen" effect heeft?
Hier zouden de honden dat niet waarderen ondanks dat ze allemaal prima met een amstaffteefje kunnen spelen.
Passeren van een andere hond is veel belangrijker. Ik zou mijn energie daar in steken en haar niet leren focussen op andere honden door haar nu speelkameraden aan te bieden. Dan zal ze dat ook weer meer gaan zoeken in passerende honden en misschien wil je dat niet?
Een paar leuke speelkameraden is natuurlijk wel fantastisch dus als je wat vaste honden in de buurt kan vinden is het voor haar wel erg leuk
Passeren van een andere hond is veel belangrijker. Ik zou mijn energie daar in steken en haar niet leren focussen op andere honden door haar nu speelkameraden aan te bieden. Dan zal ze dat ook weer meer gaan zoeken in passerende honden en misschien wil je dat niet?
Een paar leuke speelkameraden is natuurlijk wel fantastisch dus als je wat vaste honden in de buurt kan vinden is het voor haar wel erg leuk
-
*Jolanda*
daar heb ik nou juist het afgelopen jaar ontzettend veel energie in gestoken... en ze loopt nu sinds kort gewoon los met me mee en trekt zich niks meer aan van andere honden zolang ik niks zeg.... als ik zeg "toe maar" dan mag ze naar de andere hond toe alleen kan dat hier in de buurt niet omdat dat kleine hondjes zijn en ik ben bang dat ze die onder de voet loopt...MARC_S schreef:Denk je er wel aan dat een hoop geblaf en geduw niet op alle honden het gewenste "ik wil spelen" effect heeft?Hier zouden de honden dat niet waarderen ondanks dat ze allemaal prima met een amstaffteefje kunnen spelen.
Ze heeft bij haar vorige eigenaar weinig contact met andere honden gehad juist omdat ze zo ruw speelt... en tuurlijk deelt ze wel eens een snauw uit als het niet naar haar zin gaat maar we zijn nu zo ver dat die snauw alleen opzij uitgedeeld wordt en niet op de hond zelf terwijl ze toen ze net bij ons kwam boven op andere honden dook...
-
*Jolanda*
oh dat zou ideaal zijn ik ben regelmatig in Leeuwarden (mijn ouders wonen daar) misschien dat we een keertje kunnen afspreken...ingrid2112 schreef:Als je een keer in de buurt van Drachten bent, dan bied ik onze 2 hondjes aan als testdieren.
Ze zijn heel vriendelijk en willen eigenlijk alleen spelen. Zit dat er niet in dan lopen ze ook wel weer weg en hebben geen interesse meer.
Een RR is wel het ideale formaatje voor haar om het eens bij uit te proberen... En dat ze zich dan afzijdig houden als er geen speelmoment is zou ideaal zijn
-
*Jolanda*
- ingrid2112
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- drent.lover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
- Contacteer:
-
*Jolanda*
op zich heb ik niet echt een noemer groot... het moet vooral een hond zijn (en eigenaar) die tegen een stootje kan...
Heel veel eigenaren haken al af als magic luid blaffend en grommend het veld over rent spelend met de reu van mijn ouders....
en ze zal geheid een snauw uitdelen maar dat is altijd nog in de "lucht" geweest de laatste tijd...
Heel veel eigenaren haken al af als magic luid blaffend en grommend het veld over rent spelend met de reu van mijn ouders....
en ze zal geheid een snauw uitdelen maar dat is altijd nog in de "lucht" geweest de laatste tijd...
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Ik zou op de uitnodiging van Hutsje ingaan
Ik heb wel een Sharpei die tegen een stootje kan en hem zelf ook graag uitdeelt maar hij leent zich er abosluut niet voor :N:
Na 10 seconden stoeien is hij de weg kwijt en weet ie niet meer wat hij doen moet...en gaat dan of nog debieler doen, of rijden, grommen, erin kleunen etc
Niet het soort hond dat je nou graag bij jou hond laat om leuke ervaringen op te doen zeg maar
Ik heb wel een Sharpei die tegen een stootje kan en hem zelf ook graag uitdeelt maar hij leent zich er abosluut niet voor :N:
Na 10 seconden stoeien is hij de weg kwijt en weet ie niet meer wat hij doen moet...en gaat dan of nog debieler doen, of rijden, grommen, erin kleunen etc
Niet het soort hond dat je nou graag bij jou hond laat om leuke ervaringen op te doen zeg maar
-
laeken
- Zeer actief
Wat gebeurd er eigenlijk als een hond jouw hond op haar kop geeft? Want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het wel erg op de voorwaarden van jouw hond moet. Wil je dat wel?
Wij hadden aan de overkant een boxer wonen die ook erg van het grommen, duwen en grauwen was en honden kregen ook gerust een aantal snauwen bij tegenspraak. Onze teef vond haar helemaal niks en dus liepen we altijd snel door voordat de irritaties opliepen. Maar ook onze reu die alle teven adoreert werd op een gegeven moment geïrriteerd en omdat hij geen absoluut watje bleef maar ook ging grommen en grauwen kon ook hij op een gegeven moment beter bij die hond weggehaald worden.
Ben je niet bang dat je eigenlijk meer sparring partners voor je hond aan het zoeken bent? Honden die alles toelaten en waar ze lekker op kan raggen? Zo klinkt het wel een beetje en ik zou dus uitkijken met het steeds "spelen" in scène zetten.
Of gaat ze echt heerlijk spelen en snauwt ze alleen wat als de andere hond te ruw en te hard doet? Of beukt en ragt ze lekker over andere honden heen en zolang die dat ok vinden gaat het goed? Als dat laatste het geval is zou ik spelen niet gaan regelen en haar vooral leren andere honden te negeren. Heb je meer aan als haar aandacht op andere honden vestigen. Bedoel er niks mee hoor, vraag het me gewoon af gezien de voorwaarden en de beschrijving
Wij hadden aan de overkant een boxer wonen die ook erg van het grommen, duwen en grauwen was en honden kregen ook gerust een aantal snauwen bij tegenspraak. Onze teef vond haar helemaal niks en dus liepen we altijd snel door voordat de irritaties opliepen. Maar ook onze reu die alle teven adoreert werd op een gegeven moment geïrriteerd en omdat hij geen absoluut watje bleef maar ook ging grommen en grauwen kon ook hij op een gegeven moment beter bij die hond weggehaald worden.
Ben je niet bang dat je eigenlijk meer sparring partners voor je hond aan het zoeken bent? Honden die alles toelaten en waar ze lekker op kan raggen? Zo klinkt het wel een beetje en ik zou dus uitkijken met het steeds "spelen" in scène zetten.
Of gaat ze echt heerlijk spelen en snauwt ze alleen wat als de andere hond te ruw en te hard doet? Of beukt en ragt ze lekker over andere honden heen en zolang die dat ok vinden gaat het goed? Als dat laatste het geval is zou ik spelen niet gaan regelen en haar vooral leren andere honden te negeren. Heb je meer aan als haar aandacht op andere honden vestigen. Bedoel er niks mee hoor, vraag het me gewoon af gezien de voorwaarden en de beschrijving
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
misschien is het leuk eens met meerdere grote honden te gaan lopen? Storm kan goed tegen een stootje en is dol op wild spel maar ik kan me voorstellen dat hij het ook wel wat eng kan vinden. Met meerdere honden kunnen alle honden elkaar wat opzoeken en of mijden. Waardoor je meer kans hebt op succes.
-
doggy
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Jolanda,
Helaas woon ik niet in de buurt, maar ik heb hier wel 71 kilo hond lopen die het vast heerlijk zou vinden om eens lekker onbenullig te kunnen ravotten en spelen!
Helaas woon ik niet in de buurt, maar ik heb hier wel 71 kilo hond lopen die het vast heerlijk zou vinden om eens lekker onbenullig te kunnen ravotten en spelen!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- starfleet
- Erelid
Mijn hond leent zich absoluut niet daarvoor :N: maar ik heb een beetje dezelfde vraag als Marc bij dit topic. Ook ik heb het idee dat het "spelen" enkel kan op de voorwaarden van jouw hond en dat ze zich zelf niet zoveel aantrekt van wat de andere hond wil of leuk vindt. Ik vraag me dan ook af wat je haar leert als je haar met veel honden laat spelen die het wel best vinden omdat ze zelf lomp en zwaar zijn bijvoorbeeld. Ze leert hier niet van zich socialer of leuker te gedragen tegen honden. Als ze veel behoefte heeft aan contact met andere honden vind je het dan niks om voor haar een herplaats maatje te zoeken gewoon thuis, of wil je per se geen tweede hond erbij?
Anne
Anne
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
chrico
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
Daar zit wat in. Misschien dat het inderdaad gewoon een fikse reu moet zijn die zijn mannetje ook echt zal staan als het hem teveel wordt. Daar zie ik inderdaad iets in.chrico schreef:Het leuke is dat als een hond van "partij" de tegenstander is en er is 1x een te lompe actie geweest dat je ziet dat het spel toch verandert en beide honden rustiger spelen.
Dan hebben wij geen honden voor je hoewel ik wel in de buurt woon. Eva en Cleo willen niet afgerost worden want die worden pissig en Dapper laten we hoe dan ook nooit spelen omdat hij moet weten dat hij naar geen een hond mag lopen. Als we hem met teven laten spelen loopt hij daarna op alle honden af omdat hij denkt dat dat dan leuk is