Ik vroeg me gewoon af of er ook wel eens forum-mensjes rondwandelen, die hun hondje willen "opofferen" aan Vera (lees: spelen
Oh ja, ze is een ruwharig galgootje, dus voor mensen die hier allergisch voor zijn...... :N:
groetjes laura
Moderator: moderatorteam
Ik weet niet hoe groot het losloopgebied bij de St. Pietersberg is, wil er altijd nog eens naartoe, maar is de Brunsummerheide dan niet te doen voor je? Daar zijn twee grote losloopgebieden en er zijn altijd genoeg gezellige medewandelaars.veertje schreef:Nou ik zal misschien wel even omkijken als je roept
![]()
Grotere losloopgebieden zijn er niet echt in de buurt, ik heb ze nog niet gevonden tenminste. Het losloopgebied op st. Pieter is wel ruim, maar iedereen loopt hetzelfde mini rondje (als ze al niet stil gaan zitten op het bankje), dus zo kom je nog niet op de helft van het veld![]()
Wij lopen haast nooit in losloopgebieden, maar gewoon door het bos en veld. Daar mogen de honden officieel niet los, maar de boswachter zien we toch bijna nooit.
Het losloopgebied is niet erg groot. Veel mensen lopen ook halverwege het veld in een rondje (wij ookMarie-Josée schreef:Ik weet niet hoe groot het losloopgebied bij de St. Pietersberg is, wil er altijd nog eens naartoe, maar is de Brunsummerheide dan niet te doen voor je? Daar zijn twee grote losloopgebieden en er zijn altijd genoeg gezellige medewandelaars.veertje schreef:Nou ik zal misschien wel even omkijken als je roept
![]()
Grotere losloopgebieden zijn er niet echt in de buurt, ik heb ze nog niet gevonden tenminste. Het losloopgebied op st. Pieter is wel ruim, maar iedereen loopt hetzelfde mini rondje (als ze al niet stil gaan zitten op het bankje), dus zo kom je nog niet op de helft van het veld![]()
Wij lopen haast nooit in losloopgebieden, maar gewoon door het bos en veld. Daar mogen de honden officieel niet los, maar de boswachter zien we toch bijna nooit.
Bedank voor de uitleg en voor het geven van goede moed!veertje schreef:Nee, de Brunsummerhei vind ik ook niet zo groot, maar vergeleken met het veldje in Maastricht is het een heel stuk beter![]()
Rondom Maastricht zijn genoeg plekken om met de honden te wandelen, al mogen de honden officieel nergens los. In de 6 jaar dat we nu een hond hebben, hebben we misschien 2/3x een waarschuwing gehad

Ik ken het gebied bij de Zeekoelen, maar... er hangen overal nieuwe borden en ik dacht dat je daar tot aan de afzetting mocht lopen. Mooi niet dus alleen dat ene grote pad mag je op en neer, de zijpaden niet meer. Echt balen!!! (niet dat ik het niet doe of dat ik hem dat tussenpad waar nooit iemand kom ook los laat, maar ging er even om wat officieel losloopgebied isMarie-Josée schreef:De Brunsummerhei heeft twee losloopgebieden; bij de heksenberg en bij de koffiepoel/zeekoelen, als je die aan elkaar koppelt (ze moeten dan wel even vast bij het bezoekerscentrum) dan doe je er echt wel wat langer over dan 45 minuten zeker als je daar echt elk paadje neemt