Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn twee hengsten 'samen'
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Mijn twee hengsten 'samen'
Paddock bestaat uit twee gedeeltes die ik kan afzetten, Elvis vond het stroomdraad leuk en sprong er tussendoor elke keer, ik durf ze nog niet samen in 1 ruimte te laten dus ik moet het even zo afzetten. De houtplaten zitten er even omdat Piropo zijn hoofd tussen de planken van de omheining duwt :N: zo kunnen ze een beetje langzaamaan wennen, Piropo vindt het best moeilijk om met de ineens verkregen vrijheid om te gaan, ipv een aantal uren per dag buiten kan hij nu de hele dag buiten staan en soms zet ik hem even een uurtje of wat in de stal zodat hij even die veiligheid weer voelt (iig met zijn eten)

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Mol
- Zeer actief
-
Addy
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- cloris
- Zeer actief
Dat is 'spelen' hengsten spelen op een hele pittige manier met veel voorbeen geweld en gebrul (in het geval van Elvis gillenAddy schreef:Ik heb totaal geen verstand van paarden dus wat zijn ze nou aan het doen![]()
Is dat spelen of zo ?
Verder vind ik ze wel erg leuk, dat kleintje ook
Voor dat deze 2 bij elkaar samen kunnen staan zijn we wel een maand of 2 verder hoor

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- cloris
- Zeer actief
Dat idee had ik ook al, ze staan pas sinds afgelopen woensdag 'bij elkaar' en als ik Piropo (de groteNanna schreef:Ze kunnen niet met en niet zonder elkaar, lijkt het wel
Wat een leuk pittig dingetje, dat kleintje.
Ze zijn beide heel blij met het wederzijdse contact maar ze zijn er ook nog niet over uit wie nu de baas is.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Catootje
- Actief
- cloris
- Zeer actief
En ineens was daar vandaag de rust lijkt het wel, het was eerst weer even lekker klooien over het hek en daarna vond Piep het wel lekker om heerlijk achter in het hoekje van de zon te gaan staan genieten 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- cloris
- Zeer actief
Ja ze zijn best al echt aan elkaar gehecht, Elvis vindt het land niet leuk meer omdat hij daar nog zonder Piropo staat en Piropo vindt het niet leuk als Elvis op het land staat 

- *Linda*
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- *Linda*
- Zeer actief
-
Addy
Bedankt voor de uitlegcloris schreef:Dat is 'spelen' hengsten spelen op een hele pittige manier met veel voorbeen geweld en gebrul (in het geval van Elvis gillenAddy schreef:Ik heb totaal geen verstand van paarden dus wat zijn ze nou aan het doen![]()
Is dat spelen of zo ?
Verder vind ik ze wel erg leuk, dat kleintje ook) hengsten zijn over het algemeen niet makkelijk met elkaar maar zijn wel heel erg communicatief, twee hengsten van het grote formaat is een doodvonnis voor een van beide, vandaar dat je vaak ziet dat ze een grote en een kleine bij ekaar zetten, dat werkt op een of andere manier vaak beter.
Voor dat deze 2 bij elkaar samen kunnen staan zijn we wel een maand of 2 verder hoor
- cloris
- Zeer actief
Ja alleen moet er nog extra zand bij in de paddock van Piropo en gister na die regenbuien zie je nu dus al plassen staan, even iets mindere kant van het bij huis staan*Linda* schreef:Hemel op aardecloris schreef:Yep gewoon achter mijn huis

-
linlin
dat zijn twee kordate heerschapjes, zeg. ik moet ontzettend lachen om elvis. volgens mij is dat een soort van paarden-mormel.
de shetjes die ik ken, zijn best wel krengerige rotzakjes. moet je bij elvis ook uitkijken dat je geen knauwtje van hem krijgt? zo'n fijne knijp-hap waar je wekenlang een paarsgele bloeduitstorting van hebt.......?
de shetjes die ik ken, zijn best wel krengerige rotzakjes. moet je bij elvis ook uitkijken dat je geen knauwtje van hem krijgt? zo'n fijne knijp-hap waar je wekenlang een paarsgele bloeduitstorting van hebt.......?
- cloris
- Zeer actief
Haha ja Elvis = Mormel die vergelijking had ik nog niet gemaakt maar nu je het zegtlinlin schreef:dat zijn twee kordate heerschapjes, zeg. ik moet ontzettend lachen om elvis. volgens mij is dat een soort van paarden-mormel.
Als je niet uitkijkt dan wil hij nog wel eens happen maar niet zo extreem, meer snap en weg maar hij heeft wel voernijd, dus tijdens het eten wel extra oppassen want hij heeft hele snelle achterbeentjes :N:
Maar verder kan je niet anders dan gek op hem zijn/worden, hij is echt zo geweldig
Het is makkelijker omgaan met de schimmel dan met die kleine

- Youp
- Zeer actief
-
linlin
haha, ik zie in gedachten hem al vervelend uithalen met die hoefjes van hem.cloris schreef:Haha ja Elvis = Mormel die vergelijking had ik nog niet gemaakt maar nu je het zegtlinlin schreef:dat zijn twee kordate heerschapjes, zeg. ik moet ontzettend lachen om elvis. volgens mij is dat een soort van paarden-mormel.
de shetjes die ik ken, zijn best wel krengerige rotzakjes. moet je bij elvis ook uitkijken dat je geen knauwtje van hem krijgt? zo'n fijne knijp-hap waar je wekenlang een paarsgele bloeduitstorting van hebt.......?![]()
Als je niet uitkijkt dan wil hij nog wel eens happen maar niet zo extreem, meer snap en weg maar hij heeft wel voernijd, dus tijdens het eten wel extra oppassen want hij heeft hele snelle achterbeentjes :N:
Maar verder kan je niet anders dan gek op hem zijn/worden, hij is echt zo geweldig![]()
Het is makkelijker omgaan met de schimmel dan met die kleine
leuk allemaal, cloor! schroom vooral niet om wat meer paardenheren-wederwaardigheden te posten, hoor.
- Hutsje
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
Ik heb 2 buitenstallen staan en daaraan 2 paddocks. Piropo kan nu als enige zijn stal in en uit, Elvis moet op mij wachten maar dat is even niet anders tot ze samen kunnen.Hutsje schreef:lekker joh, heb je daar ook een stal, en ik begrijp ook weidegang voor ze? en hoe doe je het qua rijden? heerlijk zeg!cloris schreef:Yep gewoon achter mijn huis
Het land ligt 2 km verderop in de straat en dat ligt bijna aan de duinen, ik kan straks dus lekker over straat naar het strand
Ik maak gebruik van de 20x60 baan van mijn buurman en daar kan ik ook het hooi halen en de mest kwijt, dus al met al prima geregeld, alleen is het nu wel erguuugg wennen met dit weer :N:

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
i-de-aal!!! geweldig voor je!cloris schreef:Ik heb 2 buitenstallen staan en daaraan 2 paddocks. Piropo kan nu als enige zijn stal in en uit, Elvis moet op mij wachten maar dat is even niet anders tot ze samen kunnen.Hutsje schreef:lekker joh, heb je daar ook een stal, en ik begrijp ook weidegang voor ze? en hoe doe je het qua rijden? heerlijk zeg!cloris schreef:Yep gewoon achter mijn huis
Het land ligt 2 km verderop in de straat en dat ligt bijna aan de duinen, ik kan straks dus lekker over straat naar het strand![]()
Ik maak gebruik van de 20x60 baan van mijn buurman en daar kan ik ook het hooi halen en de mest kwijt, dus al met al prima geregeld, alleen is het nu wel erguuugg wennen met dit weer :N:

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oh zucht......... jaloers
ik heb ook zo'n klein "vinnig"ding gehad, Ernie, een erg gaaf schimmel hengstje, die moest bij een grotere ruin ( die zich zelf wel behoorlijk stoer vond) lopen, nouhouuu, die kleine hing hem de eerste dagen letterlijk aan de strot
( uiteraard mocht dat niet en is dat goed begeleid en waren ze na een week dikke maatjes)
pracht stel Cloor, jammer dat je zo ver weg woont
ik heb ook zo'n klein "vinnig"ding gehad, Ernie, een erg gaaf schimmel hengstje, die moest bij een grotere ruin ( die zich zelf wel behoorlijk stoer vond) lopen, nouhouuu, die kleine hing hem de eerste dagen letterlijk aan de strot
- cloris
- Zeer actief
Hihi wat zijn ze erg heyamie schreef:oh zucht......... jaloers![]()
ik heb ook zo'n klein "vinnig"ding gehad, Ernie, een erg gaaf schimmel hengstje, die moest bij een grotere ruin ( die zich zelf wel behoorlijk stoer vond) lopen, nouhouuu, die kleine hing hem de eerste dagen letterlijk aan de strot( uiteraard mocht dat niet en is dat goed begeleid en waren ze na een week dikke maatjes)
Enne wat is nou helemaal ver weg in Nederland?