Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

slipketting of voer?

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

fleurie schreef:
Frenk schreef:Ah, maar dat zei je er niet bij he, dat je ook nog een DH hebt (uit werklijnen).
Nee dat is waar, maar met deze hond heb ik geen problemen.
In je postings hiervoor kwam je over als een onzeker baasje met weinig ervaring. :N: En volgens mij was ik niet de enige die die indruk had :19: Dat je nog ene hond hebt en dat die relatie anders is, werpt wel ander licht op de zaak. Volledigheid is als je om hulp vraagt wel handig.

let even op je quotes
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Bij gedragsproblemen heb je een goed totaalbeeld nodig.
Je geeft nu dus wel een wat vollediger beeld :wink:
Je wéét dus dat je ze te veel privileges hebt gegeven.
Waarschijnlijk weet je ook welke ..................
Dan moet je niet vragen naar voer<> slipketting, maar die privileges afnemen.
Daar mee zal je al een hoop gewonnen hebben.
Wat let je om die hondjes net zo tegemoet te treden als de DH uit werklijnen?
Dan is hun onzekerheid waarschijnlijk redelijk vlot voorbij :ok:

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 02 okt 2008 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

malinois schreef:
Chezzies schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef: Ja en? Als ze de hond een slipketting om doet en met voer gaat zwaaien, is het probleem van drie niet-luisterende Jacks echt niet oplost. Of beweer jij van wel?
niet tegelijk, dat zul je apart moeten doen, maar een slipketting zou kunnen helpen als het uitvallen betreft, of trekken aan de riem etc. Maar dan moet je wel heel goed weten hoe je ermee moet werken... het ligt er toch aan WAT ze wil leren...
Uitvallen doen ze vaak uit onzekerheid, een onzekere hond straffen is op zich al niet zon goed plan.
mijn honden zouden het best willen alleen halen ze het echt niet in hun hoofdje om dat te doen... :wink: alles is niet altijd onzekerheid....
ik vind het heel eng worden dat bij het minste of geringste een GT aangeraden wordt... open een topic dat er iets is en er wordt wel een keer geroepen dat je die erbij moet halen... kan er dan niets zelf meer opgelost worden met een beetje gezond verstand :19:
Helaas weten gewoon een heleboel mensen niet hoe ze dingen simpel zelf kunnen oplossen dus is een GT soms inderdaad best een goede zet om die in te schakelen. De adviezen om maar een aan ketting te gaan rukken als ie uitvalt zondat dat je weet waarom een hond het doet vind ik geen goed advies. Veel mensen boeit het ook helemaal niet waarom dingen gebeuren hij mag het gewoon niet doen dus STRAF. Zoals jij al zegt, ze halen het niet in hun hoofd...ik wil zo niet met mijn honden omgaan en kies voor een andere manier en kijk goed naar mijn honden wat er nu gebeurd en waarom dingen gebeuren en probeer dat zo te begeleiden. De slipketting manier heb ik vroeger vaak gebruikt tot ik ergens terecht kwam waar het er anders aan toe ging en verblufende resultaten heb gezien met gewoon positief trainen. Het kan zoveel simpeler dan de straf manier.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Wil de hond schreef:
Chezzies schreef:Uitvallen doen ze vaak uit onzekerheid, een onzekere hond straffen is op zich al niet zon goed plan.
Nee?

Heeft een onzekere niets aan duidelijkheid en strak afgebakende grenzen?
Jazeker heeft een onzekere hond dat. Maar een hond die onzeker gedrag laat zien en dan er nog als 'baas' overheen met straf is krom. Hem zeker maken doe je niet door hem te straffen als ie al onzeker is.
Duidelijke leiding, hem juist stimuleren in de goede dingen maken hem zeker, hem dus leren dat je niet hoeft uit te vallen dus VOOR dat het gebeurd al zijn goede gedragingen belonen zit het hem in. Hem leren dat hij zich normaal en prettig kan voelen bij het zien van een andere hond ipv uit te vallen heb je meer aan.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Addy schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
malinois schreef: bij opvoeding krijgen ze hier ook een beloning of een straf en dat kan hele diverse vormen hebben het ligt eraan waarvoor... ik gebruik thuis ook indien nodig een prikker of TT of voertjes of een balletje....
Ja en? Als ze de hond een slipketting om doet en met voer gaat zwaaien, is het probleem van drie niet-luisterende Jacks echt niet oplost. Of beweer jij van wel?
niet tegelijk, dat zul je apart moeten doen, maar een slipketting zou kunnen helpen als het uitvallen betreft, of trekken aan de riem etc. Maar dan moet je wel heel goed weten hoe je ermee moet werken... het ligt er toch aan WAT ze wil leren...
Hier heb je het toch over een tt :19:
IK gebruik staat er toch... er staat toch nergens... zij moet gebruiken :19:
dit staat er notabene nog na:
ik kan niet corrigeren met een slipketting daarom gebruik ik ook een prikker... en nee.. .niet aan te bevelen hier... maar er zijn meerdere wegen die naar Romen leiden vwb correcties....
lijkt me logisch dat als ik al geen prikker zou aanbevelen al helemaal geen TT adviseer....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
malinois schreef:
Frenk schreef:Dat is niet voor iedereen altijd even duidelijk bij jouw adviezen. Ik ga er bijvoorbeeld vanuit dat je adviezen 'on-topic' geeft en dat ze dus gaan over de situatie van TS :19:
ook, maar ook in het algemeen... ook hier zou ik geen GT bijhalen maar die zou ik er zelf sowieso niet bijhalen :wink: heb er teveel slechte dingen van gezien.
Wat zou jij dan iemand aanraden die na een verbroken relatie achterblijft met 3 onopgevoede JR's die haar duidelijk niet als ranghoogste zien. (En dan bekruipt mij ook nog eens de vraag of TS zichzelf wel ranghoogste voelt.)

Ze is onzeker en weet niet wat ze moet doen, maar zeker is wel dat ze het niet door wil laten gaan zoals het gaat. En ze beschikt duidelijk niet over de ervaring om het zelf (met logisch nadenken :roll:) op te lossen...

Wat zou jij dan in al je wijsheid adviseren?
(EDIT: en dan dus niet aankomen met wat JIJ zou doen, maar je even in de ander verplaatsen :ok:)
ze aanpakken :19: dus duidelijk zijn in wat wel en niet mag... en heel duidelijk en niet nu heb ik er ff geen zin in of laat nu maar een keer....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fleurie schreef:
Dat is waar, naast de jacks heb ik ook nog een duitse herder uit werklijnen, met haar heb ik gek genoeg geen problemen. Met de jacks afzonderlijk ook niet, het is juist als ze met zijn drieen zijn.
waar is het probleem dan? In huis? Buiten?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chezzies schreef:
malinois schreef:
Chezzies schreef:
malinois schreef: niet tegelijk, dat zul je apart moeten doen, maar een slipketting zou kunnen helpen als het uitvallen betreft, of trekken aan de riem etc. Maar dan moet je wel heel goed weten hoe je ermee moet werken... het ligt er toch aan WAT ze wil leren...
Uitvallen doen ze vaak uit onzekerheid, een onzekere hond straffen is op zich al niet zon goed plan.
mijn honden zouden het best willen alleen halen ze het echt niet in hun hoofdje om dat te doen... :wink: alles is niet altijd onzekerheid....
ik vind het heel eng worden dat bij het minste of geringste een GT aangeraden wordt... open een topic dat er iets is en er wordt wel een keer geroepen dat je die erbij moet halen... kan er dan niets zelf meer opgelost worden met een beetje gezond verstand :19:
Helaas weten gewoon een heleboel mensen niet hoe ze dingen simpel zelf kunnen oplossen dus is een GT soms inderdaad best een goede zet om die in te schakelen. De adviezen om maar een aan ketting te gaan rukken als ie uitvalt zondat dat je weet waarom een hond het doet vind ik geen goed advies. Veel mensen boeit het ook helemaal niet waarom dingen gebeuren hij mag het gewoon niet doen dus STRAF. Zoals jij al zegt, ze halen het niet in hun hoofd...ik wil zo niet met mijn honden omgaan en kies voor een andere manier en kijk goed naar mijn honden wat er nu gebeurd en waarom dingen gebeuren en probeer dat zo te begeleiden. De slipketting manier heb ik vroeger vaak gebruikt tot ik ergens terecht kwam waar het er anders aan toe ging en verblufende resultaten heb gezien met gewoon positief trainen. Het kan zoveel simpeler dan de straf manier.
dat kan... maar dat is wel de manier waarop onze hondjes onderling ook communiceren en daar hou ik me liever ook bij....
Als mijn jongste reu buiten loopt met mn teef, en hij zou uitvallen naar een andere hond krijgt hij giga op zn flikker van haar... hoef ik niks aan te doen... waarom zou ik dat ineens niet mogen doen? Bij haar haalt hij het ook niet meer in zn kop... bij mij ook niet.. .omdat hij daar ook inderdaad een correctie voor gehad heeft.
Heel hondse reactie :19:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef: Heel hondse reactie :19:
Ik wil daar wel een keer op ingaan, ook al zullen we het nooit eens worden. In het topic van die halsband waarvan we niet begrijpen waar hij voor is, gaat het namelijk ook weer over de beet van een moederhond naar de pups.

Wij als mens moeten niet proberen om hond te zijn, dat is mijn mening. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die goed getimed kunnen corrigeren op een zodanige wijze dat de hond begrijpt dat op een bepaalde actie van hem een correctie volgt en dat hij dat dus niet nog een keer moet doen. Sterker nog, als ik zo om me heen kijk op hondenscholen en losloopgebieden dan corrigeert 99 % van de mensen verkeerd, dwz: de hond snapt er geen klap van. Belonen kunnen de meeste mensen ook niet, maar een keer 'goed zo' zeggen terwijl de hond geen idee heeft voor welk gedrag dat was, is heel wat minder schadelijk dat een tik op de neus voor iets wat hij niet begrijpt.

Behalve die timing, heb ik nog een argument om corrigeren niet standaard toe te passen. Wij hebben namelijk een heel andere relatie met onze hond(en) dan een andere hond. Een hond kan ronduit onderdanig zijn tov een ranghogere. Ik weet niet hoe het met jouw sport zit, maar in behendigheid is het bepaald niet handig als de hond zich heel duidelijk als ranglagere (onderdanig) opstelt. Ik wil dat Bram naar me blaft, voor me uit loopt, initiatief neemt etc. Hij moet dus juist brutaal en zeker van zichzelf zijn. Een heel verschil tussen honden onderling, daar wordt brutaal gedrag niet getolereerd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef: Heel hondse reactie :19:
Ik wil daar wel een keer op ingaan, ook al zullen we het nooit eens worden. In het topic van die halsband waarvan we niet begrijpen waar hij voor is, gaat het namelijk ook weer over de beet van een moederhond naar de pups.

Wij als mens moeten niet proberen om hond te zijn, dat is mijn mening. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die goed getimed kunnen corrigeren op een zodanige wijze dat de hond begrijpt dat op een bepaalde actie van hem een correctie volgt en dat hij dat dus niet nog een keer moet doen. Sterker nog, als ik zo om me heen kijk op hondenscholen en losloopgebieden dan corrigeert 99 % van de mensen verkeerd, dwz: de hond snapt er geen klap van. Belonen kunnen de meeste mensen ook niet, maar een keer 'goed zo' zeggen terwijl de hond geen idee heeft voor welk gedrag dat was, is heel wat minder schadelijk dat een tik op de neus voor iets wat hij niet begrijpt.

Behalve die timing, heb ik nog een argument om corrigeren niet standaard toe te passen. Wij hebben namelijk een heel andere relatie met onze hond(en) dan een andere hond. Een hond kan ronduit onderdanig zijn tov een ranghogere. Ik weet niet hoe het met jouw sport zit, maar in behendigheid is het bepaald niet handig als de hond zich heel duidelijk als ranglagere (onderdanig) opstelt. Ik wil dat Bram naar me blaft, voor me uit loopt, initiatief neemt etc. Hij moet dus juist brutaal en zeker van zichzelf zijn. Een heel verschil tussen honden onderling, daar wordt brutaal gedrag niet getolereerd.
ik ben de baas over mijn honden, wat ik zeg zal dus ook gebeuren en ja ze mogen daar best 'hun ongenoegen' over uiten door een keer te grommen etc. maar wat ik uiteindelijk zeg zal gebeuren... klinkt heel bot, zal ook best zo zijn, maar zo zie ik het nu eenmaal...
En op welke manier dat is, DAT is per hond verschillend. De ene kan dat met stem, de ander moet je daar fysiek voor aanpakken en weer een ander moet je iets onthouden (dus niet geven/laten doen etc.)

Correctie moet idd. op het juiste moment zijn, maar als mijn hond dus weet dat hij het niet hoeft te proberen, weet hij ook heel goed dat hij daar zn correctie voor heeft gehad, en niet voor (ik noem maar wat) snuffelen of achter een blaadje aan gaan.

In de IPO moeten de honden natuurlijk onder appel staan, maar bij het pakwerk moeten ze ook eigen initiatief nemen, ze moeten zelf bijten bij de overval, daar komt geen commando aan te pas bijv.
Ze moeten zelf bijten bij de overval uit rugtransport, dit terwijl ze het stukje daaraan vooraf juist strak naast me moeten blijven lopen, wel met het oog op de pakwerker maar ze mogen absoluut niet voor me gaan lopen, maar dan wel weer zelf het initiatief nemen als de pakwerker een overval maakt... (snap je het nog?)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:Correctie moet idd. op het juiste moment zijn, maar als mijn hond dus weet dat hij het niet hoeft te proberen, weet hij ook heel goed dat hij daar zn correctie voor heeft gehad, en niet voor (ik noem maar wat) snuffelen of achter een blaadje aan gaan.
En als je dus weet dat een correctie goed getimed moet zijn, kun je je dan ook voorstellen dat het adviseren van fysieke correcties aan iemand die zich daar niet in verdiept heeft 'link' is? Als ik kijk naar honden die hard gecorrigeerd worden met een verkeerde timing, dan zijn dat honden die het ongewenste gedrag dan wellicht niet meer vertonen, maar ook geen initiatief meer nemen, 'gek' gedrag of zelfs angstig gedrag vertonen. Zeker omdat mensen erg vaak vergeten dat ze moeten belonen voor het gewenste gedrag. En omdat ik dat soort hond-baas combi's veel zie, ben ik zeer huiverig in het adviseren van correcties.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

malinois schreef: dat kan... maar dat is wel de manier waarop onze hondjes onderling ook communiceren en daar hou ik me liever ook bij....
Als mijn jongste reu buiten loopt met mn teef, en hij zou uitvallen naar een andere hond krijgt hij giga op zn flikker van haar... hoef ik niks aan te doen... waarom zou ik dat ineens niet mogen doen? Bij haar haalt hij het ook niet meer in zn kop... bij mij ook niet.. .omdat hij daar ook inderdaad een correctie voor gehad heeft.
Heel hondse reactie :19:
Plas jij ook over het plasje van je reu heen? Snuffel jij ook onder hun staart?
Waarschijnlijk niet, omdat je een mens bent en geen hond. Ik vind het heel goed hoor dat je de hondentaal zoveel mogelijk probeert te handhaven, maar dat is m.i. iets wat je nooit volledig zal lukken. Persoonlijk heb ik liever een goed begrepen hond-mens verhouding met mijn hond dan een half begrepen hond-hond relatie. Liever dat mijn hond dingen doet omdat hij er voor beloond wordt of dingen NIET doet omdat dat meer/beter opleverd dan dat hij dingen doet/niet doet omdat hij straf vreest. Wil niet zeggen dat ik nooit corrigeer, want daar ontkom je (in de opvoeding) bijna niet aan, maar correctie is niet mijn eerste keuze.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:Correctie moet idd. op het juiste moment zijn, maar als mijn hond dus weet dat hij het niet hoeft te proberen, weet hij ook heel goed dat hij daar zn correctie voor heeft gehad, en niet voor (ik noem maar wat) snuffelen of achter een blaadje aan gaan.
En als je dus weet dat een correctie goed getimed moet zijn, kun je je dan ook voorstellen dat het adviseren van fysieke correcties aan iemand die zich daar niet in verdiept heeft 'link' is? Als ik kijk naar honden die hard gecorrigeerd worden met een verkeerde timing, dan zijn dat honden die het ongewenste gedrag dan wellicht niet meer vertonen, maar ook geen initiatief meer nemen, 'gek' gedrag of zelfs angstig gedrag vertonen. Zeker omdat mensen erg vaak vergeten dat ze moeten belonen voor het gewenste gedrag. En omdat ik dat soort hond-baas combi's veel zie, ben ik zeer huiverig in het adviseren van correcties.
Goed verwoord :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
natuurlijk moet je weten wat je doet, maar je hoeft je niet door je honden over je heen laten lopen... ze zullen hier ook best weleens te laat gecorrigeerd worden maar daar worden ze echt niet slechter van als dat incidenteel gebeurd... ik heb ook geen honden die na een correctie totaal geen zelf initiatief meer hebben... de schudden een keer... uitvallen zullen ze niet meer doen, maar ze blijven ook geen minutenlang onder de indruk hoor... en dat wil ik ook niet...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:ze zullen hier ook best weleens te laat gecorrigeerd worden maar daar worden ze echt niet slechter van als dat incidenteel gebeurd... ik heb ook geen honden die na een correctie totaal geen zelf initiatief meer hebben... de schudden een keer... uitvallen zullen ze niet meer doen, maar ze blijven ook geen minutenlang onder de indruk hoor... en dat wil ik ook niet...
En dan kom je wel op de hardheid van een hond. Ik geloof direct dat werklijn Mechelaars veel kunnen hebben, ook verkeerd getimede harde correcties. Bij Borders zie ik dat ook. Die willen zo graag, dat ze toch wel gaan, ook al krijgen ze tikken waar ze geen klap van begrijpen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Zoek stok! schreef:
Zal vast aan mij liggen, maar ik zie vooral hond-baas combi's die alleen maar beloond worden en dan vooral op het verkeerde moment. Vandaar ook het gat in de markt wat GedragsTherapeut heet. :roll:

En dan spreek ik niet over de goede GT's, maar vind die dan maar eens.
Een GT aanraden via dit forum ( en dat moet ik met Malinois eens zijn)wat te pas en te onpas gebeurd, kan net zo verkeerd uitpakken als de correcties waar iedereen tegenwoordig zo bang voor is schijnbaar.

TS blijkt ook een Duitser uit werklijnen te hebben, die goed functioneert blijkbaar dus ik zou zeggen; Gewoon je gezonde verstand gebruiken en op je gevoel afgaan, daar heeft ze vast geen GT voor nodig, die schakelt ze maar in als ze haar eigen deur niet meer uitmag, of niet meer op d'r eigen bank mag zitten....
en dan graag een bewezen goede met naam en telefoonnumer...
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:ze zullen hier ook best weleens te laat gecorrigeerd worden maar daar worden ze echt niet slechter van als dat incidenteel gebeurd... ik heb ook geen honden die na een correctie totaal geen zelf initiatief meer hebben... de schudden een keer... uitvallen zullen ze niet meer doen, maar ze blijven ook geen minutenlang onder de indruk hoor... en dat wil ik ook niet...
En dan kom je wel op de hardheid van een hond. Ik geloof direct dat werklijn Mechelaars veel kunnen hebben, ook verkeerd getimede harde correcties. Bij Borders zie ik dat ook. Die willen zo graag, dat ze toch wel gaan, ook al krijgen ze tikken waar ze geen klap van begrijpen.
zoals je weet heb ik ook Dusty gehad, was een kruising kees x fox die mishandeld was bij de vorige eigenaar... ook die heeft best correcties gehad indien nodig, en ook die herstelde direct na een correctie... en ja er zat ook verschil in de manier van corrigeren maar dat heb ik hier tussen alle honden...
Natuurlijk zullen de werklijnen een bepaalde hardheid mee hebben maar ik denk dat je je nog reuze kunt verkijken op zo'n hond wat dat betreft. Het zijn geen robotjes die geen gevoel hebben.... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
Zoek stok! schreef:
Zal vast aan mij liggen, maar ik zie vooral hond-baas combi's die alleen maar beloond worden en dan vooral op het verkeerde moment. Vandaar ook het gat in de markt wat GedragsTherapeut heet. :roll:

En dan spreek ik niet over de goede GT's, maar vind die dan maar eens.
Een GT aanraden via dit forum ( en dat moet ik met Malinois eens zijn)wat te pas en te onpas gebeurd, kan net zo verkeerd uitpakken als de correcties waar iedereen tegenwoordig zo bang voor is schijnbaar.

TS blijkt ook een Duitser uit werklijnen te hebben, die goed functioneert blijkbaar dus ik zou zeggen; Gewoon je gezonde verstand gebruiken en op je gevoel afgaan, daar heeft ze vast geen GT voor nodig, die schakelt ze maar in als ze haar eigen deur niet meer uitmag, of niet meer op d'r eigen bank mag zitten....
en dan graag een bewezen goede met naam en telefoonnumer...
precies... dat bedoel ik dus...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Budkes schreef: TS blijkt ook een Duitser uit werklijnen te hebben, die goed functioneert blijkbaar dus ik zou zeggen; Gewoon je gezonde verstand gebruiken en op je gevoel afgaan, daar heeft ze vast geen GT voor nodig, die schakelt ze maar in als ze haar eigen deur niet meer uitmag, of niet meer op d'r eigen bank mag zitten....
Ja hallo, die info werd pas later gegeven. Als iemand drie niet-luisterende volwassen JR's heeft, kom je er niet met een advies als 'schaf een slipketting aan' en 'koop snoepjes om te belonen'. Of wel?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Budkes schreef: TS blijkt ook een Duitser uit werklijnen te hebben, die goed functioneert blijkbaar dus ik zou zeggen; Gewoon je gezonde verstand gebruiken en op je gevoel afgaan, daar heeft ze vast geen GT voor nodig, die schakelt ze maar in als ze haar eigen deur niet meer uitmag, of niet meer op d'r eigen bank mag zitten....
Ja hallo, die info werd pas later gegeven. Als iemand drie niet-luisterende volwassen JR's heeft, kom je er niet met een advies als 'schaf een slipketting aan' en 'koop snoepjes om te belonen'. Of wel?
nee maar ook zonder die achtergrondinfo zou ik nog steeds zeggen, aanpakken, je laat je toch op je kop zitten door 3 jackies :19: maar goed ik zal dat wel te zwart wit zien denk ik.....
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:Ja hallo, die info werd pas later gegeven. Als iemand drie niet-luisterende volwassen JR's heeft, kom je er niet met een advies als 'schaf een slipketting aan' en 'koop snoepjes om te belonen'. Of wel?
nee maar ook zonder die achtergrondinfo zou ik nog steeds zeggen, aanpakken, je laat je toch op je kop zitten door 3 jackies :19: maar goed ik zal dat wel te zwart wit zien denk ik.....
Ja maar Fenella, kom op.... Dat kan dus niet iedereen. Sommige mensen zijn onzeker en laten over zich heen lopen. Ook door 3 jr's :19:
En door haar eerste postings leek het daar wel op. Of vond jij haar daadkrachtig en zelfverzekerd overkomen soms?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
Als het zo makkelijk was, had ze dat toch wel eerder gedaan? Of maakt een beetje schreeuwen dat ze moeten ophouden tegen de JR's dat ze ineens wel gaan luisteren?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Frenk schreef: Sommige mensen zijn onzeker en laten over zich heen lopen. Ook door 3 jr's :19:
Herstel: juist door 3 jr's :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frenk
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Frenk schreef: Sommige mensen zijn onzeker en laten over zich heen lopen. Ook door 3 jr's :19:
Herstel: juist door 3 jr's :mrgreen:
Hadden ook 3 teckels kunnen wezen :N: :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Als het zo makkelijk was, had ze dat toch wel eerder gedaan? Of maakt een beetje schreeuwen dat ze moeten ophouden tegen de JR's dat ze ineens wel gaan luisteren?
Ja, want schreeuwen is een teken van daadkracht en leiderschap. En als het niet aankomt, dan moet je gewoon harder schreeuwen. Als dat dan nog niet werkt, dan hang je ze een slipketting om. Of een prikker of TT. :ok:

:N: :neenee: :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:Ja hallo, die info werd pas later gegeven. Als iemand drie niet-luisterende volwassen JR's heeft, kom je er niet met een advies als 'schaf een slipketting aan' en 'koop snoepjes om te belonen'. Of wel?
Ja maar Fenella, kom op.... Dat kan dus niet iedereen. Sommige mensen zijn onzeker en laten over zich heen lopen. Ook door 3 jr's :19:
En door haar eerste postings leek het daar wel op. Of vond jij haar daadkrachtig en zelfverzekerd overkomen soms?
nee maar om er gelijk maar een GT op te gooien vind ik enorm overdreven...
als ik hier soms wel eens lees lijkt het net of je je hond nooit mag corrigeren of straffen (dat laatste woord is al helemaal uit den boze)alleen maar mag negeren of belonen... dat zal best voor een aantal honden werken maar voor de meerderheid ook niet.
En aanpakken wil niet zeggen de grond in stampen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
Als het zo makkelijk was, had ze dat toch wel eerder gedaan? Of maakt een beetje schreeuwen dat ze moeten ophouden tegen de JR's dat ze ineens wel gaan luisteren?
wat helpt schreeuwen daarbij dan? Dat is een vorm van onmacht...hondjes horen heel wat beter dan wij dus dat is niet nodig.
Misschien had ze even die bevestiging nodig? Weet jij veel
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:nee maar om er gelijk maar een GT op te gooien vind ik enorm overdreven...
als ik hier soms wel eens lees lijkt het net of je je hond nooit mag corrigeren of straffen (dat laatste woord is al helemaal uit den boze)alleen maar mag negeren of belonen... dat zal best voor een aantal honden werken maar voor de meerderheid ook niet.
Iemand zal toch moeten uitleggen hoe je dan corrigeert, want blijkbaar kan ze het nu niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:nee maar om er gelijk maar een GT op te gooien vind ik enorm overdreven...
Iemand zal toch moeten uitleggen hoe je dan corrigeert, want blijkbaar kan ze het nu niet.
dan moet je wel wat meer info hebben, ik weet bijv. niet eens of het binnen, buiten, beide betreft, met alle honden samen of met 1 hond alleen, met trainen of ook thuis, etc. :wink:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

als ik hier soms wel eens lees lijkt het net of je je hond nooit mag corrigeren of straffen (dat laatste woord is al helemaal uit den boze)alleen maar mag negeren of belonen...
Soms? :N:

Het is hier onderhand zo dat alles dat niet puur positief is fout is en helemaal niet mag en nooit nergens goed voor is.

Straffen en corrigeren is helemaal niet nodig en haast niemand kan dat goed en het is sowieso hondenmishandeling.

Iemand die corrigeert of straft is ongeveer hetzelfde als een gevoelloos monster die er helemaal niks van begrepen heeft en al helemaal niet in staat is om een mooi evenwicht te hanteren tussen negatief en positief.

Erg vermoeiend allemaal.

Behalve dan als je net als ik maar gewoon lekker je mond dicht houdt. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”