nee hij heeft gewoon zn zin gekregen want hij mocht lekker uit zn plaatje gaan bij die hond en hij wordt er daarna nog voor beloond ook als hij daarna lief gaat zitten...Frenk schreef:Je hebt het ongewenste gedrag genegeerd en het goede gedrag beloond. Dat werkt toch juist bij honden omdat ze na een paar tellen alweer kwijt zijn waar het over ging?malinois schreef:maar als je een hond hebt die helemaal uit zn plaatje gaat bij het zien van een andere hond kun je niet zo makkelijk laten zitten en het gevolg is dat hij zolang hij de hond ziet nog lekker even uit zn plaatje kon gaan en nadien gaat ie zitten en wordt ie ook nog beloond want hij zit uiteindelijk (ook al is dat nadat de andere weg is).Frenk schreef:Echter, voor een startende onervaren en onzekere hondenbaas lijkt het mij een stuk eenvoudiger om als de hond is gaan zitten te belonen en "dat is braaf" en de hele mikmak te doen, dan hem te corrigeren als hij gaat staan ofzo.
Ik weet niet of dat bij TS het geval is maar ik zie dat toch vrij regelmatig gebeuren als ik zo eens om me heen kijk op straat...
dus eerst uit je plaatje gaan, dan lief zitten = snoepje....