dank jullie wel,voor de gave reacties!! zit helemaal te glunderen hier...
en het inrijden,hij is vorig jaar weggeweest,4 weken lang,2 verschillende africhters...
1x bij een friezenstal waar ze niets anders doen als friezen inrijden,die hebben hem doorgestuurd naar iemand die niets anders deed als moeilijke hengsten en paarden inrijden...
die zei na 2 weken dat ik een erg groot probleem had,ik was het toen zat en heb hem per direct opgehaald..
mijn paard inmiddels 150 kilo lichter,helemaal over de zeik,en helemaal zichzelf niet meer,ik kreeg een totaal in de war zijnde wessel terug...
opzadelen,longeren,borstelen,lange lijnen werken,is allemaal geen probleem,boven hem uit komen wel,hij gaat dan volledig in paniek op de vlucht,alles onderweg meenemend,dus door omheiningen heen ,alles...
en probleem nr 2 is,hij hersteld niet,bij stal nr 1,zijn ze elke dag weer bezig geweest met opstappen,eerste 3 x,vond ie dood en dood eng,daarna laat ie iemand opstappen zonder enig probeem,dan is het klaar en denk je de dag erna verder te kunnen gaan,alleen dag erna,is opstappen weer net zo eng als dag 1,2,3 enz...hij hersteld niet,hij leert er niets van...
het is dus niet zo,dat als je dag 1 iets goed afsluit dat je op dag 2 verder kunt gaan,je blijft gewoon in dag 1 hangen,en dat is ook mijn twijfel met hem wegbrengen,ik vraag me werkelijk af,óf dit uberhaupt wel goed komt,ik ben gewoon niet van plan hier te verongelukken,omdat ik zo vreselijk nodig op hem moet zitten.
ik heb hier nog 5 andere rijpaarden op stal,dus ik heb gelukkig niet het "moeten" ,dat ik hem ingereden wil hebben...
en hij is 1.62m hoog

,niet heel groot dus...maar wel heel lief