gekke is dat ik hem al heb vanaf dat ie 4 weken oud is,en zover ik weet,is er nooit iets traumatisch gebeurd...maar echt je kan alles met hem,al kruip je onder hem door,maar zodra je omhoog komt naast hem,dan gaat ie in paniek,en nee hij gaat niet bokken,alleen rennen...echt volle gas...
we hebben het hier thuis geprobeerd,omdat ik eigenlijk helemaal niets geks verwachte,ik dacht, ach das opstappen en klaar,tot die gene zat,en hij dus echt totaal van kiet ging,en echt ook dwars door de bakafzetting heen ging...
op stal hebben we dat meisje een tijd laten zitten,niets aan de hand,hij stond zelfs te slapen,afijn,dus hem weer mee naar buiten genomen,nou 2 stappen,en hij ging echt helemaal over de zeik,totaal uit zijn pan,op hol door de bak,en toen viel dat meisje eraf...
toen heb ik hem weggebracht naar die ene stal,daar waar ze niets anders doen als inrijden,en hadden dit nog nooit meegemaakt...
dus naar iemand gebracht die echt niets anders doet als moeilijk in te rijden paarden inrijden,was meer van "als hem het niet lukt"....
nou ja,die lukte het ook niet,durfde niet verder te gaan als in stal opstappen...
daarna heb ik niets meer geprobeerd,nog wel een paar keer opgezadeld,aan lange lijnen gewerkt,allemaal geen probleem,maar zodra je naast hem omhoog komt,gaat ie gewoon rennen,en het is een soort van tank,het gaat gewoon...
en ja,in omgang heb ik geen problemen met hem,daarnaast zit ik eigenlijk niet echt op paard 6 te wachten die ik moet rijden,dus echt heel erg zit ik er niet mee...ben natuurlijk wel heel nieuwschierig hoe die er nu uit zou zien ingereden,en hoe die rijdt...maar ja,dat blijft ws meer fantasie..
ik dacht mss moet ie gewoon wat volwassener worden,vorig jaar was ie natuurlijk pas 3,maar nu is ie nog bang als je naast hem omhoog komt,maar wie weet...breng ik hem nog een keer weg
en keuringen loop ik niet met hem,hij is echt totaal niet wat ze zoeken bij het fps,en ik ben al helemaal geen keuringsmens,en stel je voor dat hij goedgekeurd zou worden,nou,leuk is dat ook niet,krijgt ie een andere naam,en staat ie in dienst van het stamboek,met weet ik hoeveel verplichtingen..niets voor mij...
nu wordt ie niet goedgekeurd,zoveel beweging heeft ie nu ook weer niet...
en ruinen,neeee....hij dekt zo af en toe een merrie,voor volgend jaar heeft ie alweer kandidaten