Ik heb de vorige legsel op MP gezet en ik dacht er een koper voor te hebben...
Nee zeg..is het iemand van het programma Nederland verkoopt ofzo..die wilde weten waarom ik slakken had,hoe ik ze hield en dat soort vragen meer..
heb ze naar iemand vanders verwezen,ik heb het programma weleens gezien en daar komt toch wel apart volk..
Maar goed....
Hoe hou je Achatina fulica's...
Er zijn mensen die ze in curverbakken houden maar dat vind ik zo zielig...
Wij hebben dus een aquarium van 150x50x50,de vissen waren er al een tijdje uit en toen kwamen we op deze slakken.
Ze zitten dus super ruim,als bodembedekking kun je vanalles gebruiken als het maar onbemest is en geen troep bevat..
Ik heb ze al op Turf gehad en nu zitten ze op cocospotgrond..
Deze sproei ik eens in de twee dagen vochtig.
De kleinere slakken graven zich graag in,de grote doen dit alleen als ze eieren gaan leggen (en dan zijn er tussen de 50 en +100,het zijn miniatuur eitjes die na een week of twee uitkomen,complete mini slakjes)
Verder zitten ze ook graag verstopt dus schuilplaatsen moeten ze hebben,verder staan er nu nog echte planten in maar die ga ik vervangen door neppers..en ik heb wat houtstronken en een terra-pot erin staan..
Ze houden van warmte dus heb ik een warmtelamp in de bak..denk dat ze zo rond de 21 graden zitten zo...hou je ze te koud dan gaan ze in winterslaap..
Verder brand het licht van 11u tot 20u..vaak zijn ze het actiefst als de lampen uit zijn..
Ze eten van alles en nog wat...groente,fruit,paardenbloem en wat buiten groeit.
Ze hebben een schaal met water tot hun beschikking om te badderen.
De slakken hebben kalk nodig dus ligt er sepia in de bak en geef ik ze 1x per maand kalkbrij (groente/fruit gemixt met kalk)..niet te vaak want dan groeien ze te snel..
Slakken kunnen aardig oud worden...dacht een jaar of tien.
Tja,wat moet je meer weten??
Ze zijn niet slijmerig...wel als ze een badje hebben gehad verders niet.
Oja,de grote slakken poepen als de beste dus je moet regelmatig even poepruimen..
ze stinken niet en je kan er ook niet allergisch voor zijn..
Mijn dochtertje is sinds we ze hebben en slakkenkind...die wil nu iedere slak die ze buiten tegenkomt houden...of in ieder geval in de bosjes zetten zodat ze niet kapotgetrapt kunnen worden.
Als er vragen zijn,brand los..