Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spoekie stelt zich voor

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Spoekie
nieuw lid

Spoekie stelt zich voor

Ongelezen bericht door Spoekie »

Hallo,

Ik wil me even voorstellen:

Ik ben Tanja, eigenaresse van Spoekie, bastaardreu van ruim 2 jaar.
Ik heb al vaker tips gezocht op jullie forum, maar heb nu een vraagje waar ik het antwoord niet van kan vinden.
Maar ik denk dat ik die vraag straks bij "gedrag" zal stellen.

Ik ben 39 jaar, heb een man en 2 kids van 10 en 8, 2 konijnen en werk als doktersassistente op een polikliniek.
Spoekie is onze hond. We hebben hem gekocht van kennissen van kennissen, zij hadden een nestje van hun eigen hond.

Dat was het eigenlijk voorlopig wel even, ik zal strakjes mijn vraag stellen bij het juiste topic.
Marin
Actief

Ongelezen bericht door Marin »

Welkom :ok:
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Welkom, veel plezier hier :wink:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Welkom :D
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Welkom! :cheer:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Mirjam65
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mirjam65 »

Welkom hier. :ok:
Afbeelding

Liefste Daan, we zullen je nooit vergeten, klein dapper mannetje van ons.
26-10-2007 04-07-2008
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Welkom hier :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Spoekie
nieuw lid

Dank jullie wel voor het warm welkom :ok: .

Ik kan mijn vraag niet bij de topic "gedrag" plaatsen, dus dan maar even hier m'n probleempje vertellen, misschien weet iemand hier raad op :denken: .

Spoekie heeft anderhalf jaar geleden bij de dierenarts foto's moeten laten maken van zijn voorpoten, omdat deze scheef groeiden. Toen hebben ze hem helemaal in de houtgreep moeten houden en muilkorven en hier heeft hij naar ons idee een trauma aan over gehouden.
Het eerstvolgende bezoek aan de dierenarts (voor een enting) resulteerde dan ook in een hap in de arm van de dierenarts.

Afgelopen weekend ontdekten we dat Spoekie bloed plaste, ik belde de dierenarts in de hoop dat we er met een kuurtje vanaf zouden zijn, maar we moesten toch even met hem langskomen. We vroegen kalmeringstabletjes en gingen met een rustige en alvast gemuilkorfde Spoekie naar de dierenarts. Het ging eigenlijk heel erg goed, hij kreeg meteen ook weer zijn jaarlijkse enting, en tevreden gingen we naar huis. (hij had touwens blaasstenen).

De volgende dag kreeg ik bezoek van 3 dames en Spoekie zat achter in de bench (daar kan hij niet bij het bezoek, omdat hij nogal enthousiast is, daar is tenslotte niet iedereen van gedient.
Toen het bezoek aangaf om hem er even bij te laten (hij blafte en piepte wat) liet ik hem in de kamer. Het ging goed totdat een van de bezoeksters gehapt werd, in het gezicht. Het was een hele snelle korte reactie, dus naar mijn idee een angstagressie-hap (zeg ik dat zo goed??)
Voor dat ze gebeten was bleef ze steeds aaien en tegen hem praten van "o, wat een schattig beest, wat lief, etc" en ineens was het mis.
Ik denk dat hij nog erg gestresst en wantrouwig was van de dag ervoor.
Ik ben er een dag niet goed van geweest, vind dit héél erg vervelend.

Hij heeft ook een keer mijn schoonzus gebeten, die liet haarkindje plassen bij ons terwijl mijn man, kids en ik niet thuis waren. Spoekie was vanuit zijn bench de keuken in gelopen (wc ligt achter de keuken) en toen mijn schoonzusje haar kind van de wc wilde halen (haar kind was aan het roepen op de wc)beet Spoekie haar in de arm, met behoorlijke blauwe plekken tot gevolg.
ik praatte dat in mijn hoofd weer goed met territoriaal gedrag, en de vreemde situatie dat zij als vreemde in ons huis was en het schreeuwende kind op de wc.....

Maar na de dierenarts gebeten te hebben, mijn schoonzus, het bezoek, wie is de volgende.......
We zijn nu van plan om hem gewoon helemaal niet meer bij het bezoek te laten, omdat hem dat misschien nerveus maakt. We hebben ook een muilkorfje gekocht en willen hem die af en toe omdoen en dan flink belonen, maar daar beginnen we pas mee als het laatste bezoek aan de dierenarts een beetje bezonken is. Maar in de dierenzaak vertelde de verkoopster dat we hem daar misschien nog onzekerder mee maken omdat we hem zijn enige wapen (zijn tanden) afnemen.....

Hebben jullie tips hoe we hiermee om kunnen gaan, we kunnen echt niet afwachten tot er straks misschien eens een kind wordt gebeten.....
Laatst gewijzigd door Spoekie op 06 nov 2008 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Spoekie
nieuw lid

Afbeelding

Dit is hem trouwens
doggy

Heel moelijk dit...

Is er ooit een cursus gedaan met Spoekie??

Ik zou het bezoek juist leuk maken voor hem en hem op een leuke manier de bench in doen, met bv een Kong.

Heb je die kennissen al gevraagd hoe hij daar werd behandeld / opgevoed??
Spoekie
nieuw lid

Nee, we hebben nog geen cursus met hem gedaan, verder is zijn gedrag ook echt wel gehoorzaam, zeker binnen het gezin is het een vrij rustige en gehoorzame hond. Normaal gesproken begroet hij het bezoek (wel behoorlijk enthousiast) en gaat dan op zijn eigen plekje liggen in de mand of weer terug in zijn bench.

Alleen als het erg druk is (bijvoorbeeld met verjaardagen) dan trekt hij zich echt terug in de bench, Dit is ook echt geen straf voor hem, hij slaapt er 's nachts, het is helemaal 'zijn' plek, daar laat iedereen hem ook met rust.

We kregen hem met 7 weken, erg jong nog. Hij duikt ineen als je heel hard op hem moppert, dus we denken dat er voor die 7 weken hard is gemoppert. Slaan en schoppen doen we hem nooit, we corrigeren hem verbaal, en hij luistert echt goed.
Alleen dat onvoorspelbare van die keren dat hij gebeten heeft (al was het die keer bij de dierenarts achteraf gezien voorspelbaar geweest) daar worden we wel een beetje bang van. :(:

Ik denk dat hij bang was dat hij weer iets moest ondergaan wat hij niet wil, net als bij de dierenarts.....Het is allemaal te verklaren, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat hij nu 3 keer iemand heeft gebeten en dat mag gewoon niet, vind ik. Dat wil ik in ieder geval voor een volgende keer voorkomen. :neenee:

Ik ben vanaf vandaag begonnen om hem als de bel gaat meteen naar achter (ruimte bij de wc en achterdeur, waar hij slaapt, en hier staat zijn bench, voerbak en waterbak ) te laten gaan, misschien kan ik hem het zo aanleren dat hij automatisch als straks de bel gaat hij naar achter gaat.
Dat doet hij nu ook al als ik voor de kids een boterham smeer, dan loopt hij vanzelf naar achter. Misschien dat dat een oplossing is.
Spoekie
nieuw lid

O ja, wat is een Kong? :denken:
doggy

Spoekie schreef:O ja, wat is een Kong? :denken:
Lees dit maar eens :wink:

http://www.dogweb.nl/winkel/kong.html
Spoekie
nieuw lid

wauw, wat een superspeeltje!!!! :ok:

Spoekie kan zelf naar buiten door een hondenluik, daar heeft hij volop plaats om met zo'n kong te spelen.
doggy

Spoekie schreef:wauw, wat een superspeeltje!!!! :ok:

Spoekie kan zelf naar buiten door een hondenluik, daar heeft hij volop plaats om met zo'n kong te spelen.
Er word wel geadviseerd om de Kong alleen te geven onder toezicht. :wink:
Spoekie
nieuw lid

ik ga me er eens in verdiepen op de site. :ok:
doggy

Spoekie schreef:ik ga me er eens in verdiepen op de site. :ok:
Stel anders deze vraag bij gedrag.
Daar krijg je w.s. meer antwoorden.

Het kan zijn dat je je nog aan moet melden voor deze groep, dat kan via een moderator.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”