Kaiou schreef:Frenk schreef:Kaiou schreef:Voelt goed he
al blijft het natuurlijk een momentopname :N: sorry
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, maar ik snap je toch niet helemaal

Bedoel je dat een gehoorzaamheidscursus een momentopname is?
Neeh! Tuurlijk niet. Niet de hele cursus, maar het complimentmoment om het maar zo te noemen. Op het moment dat de trainster het welverdiende compliment uitdeelde liet Frenk zich van zijn beste kant zien, zeg maar. Wanneer hij toevallig op dat moment een ´onbereikbaarheidsaanval´ had gehad, was het compliment er ook niet geweest en had ze misschien wel gezegd dat hij ´net´ naar de A zou kunnen. Dat bedoel ik met momentopname.
Hoe meer ik schrijf hoe rotter het over lijkt te komen en dat was en is helemaal mijn bedoeling niet :N:
edit: tikfout verbeterd
Aha zo bedoel je

Klopt uiteraard.
En zeer zeker niet rot opgevat 
Nou, om dan nog maar even verder op te scheppen

: hij doet het op cursus altijd heel erg goed en ze maakt wel vaker opmerkingen over dat 'ie het keurig doet.
Maar deze was extra leuk, dus vandaar de vermelding hier (en ook een beetje omdat goed nieuws ook wel eens leuk is, in plaats van mijn geklaag

)
Wat bijvoorbeeld heel goed ging, was het hierkomen.
De overige vijf cursisten moesten in 2 rijen staan, dus drie combinaties links op een rij, dan anderhalf/twee meter ertussen en dan twee combinaties rechts. En dan nog 2x twee pionnen. Vervolgens laat je je je hond bij de trainster zitten en blijven (als dat lukt) en loop je tussen die rijen/pionnen door tot je op een meter of 10 afstand staat.
Frenk bleef keurig zitten, ze hoefde hem eigenlijk niet vast te houden. Vervolgens zeg ik rustig "kom voor", en hij komt in een streep naar me toe en gaat keurig voor me zitten, zodat ik hem aan kan lijnen.
En bij het volgen met aandacht, terwijl je om de andere combinaties slalomt, is hij ook echt "vol aandacht". Ook reageert hij niet als een andere hond om ons heen slalomt. Sowieso is hij op het veld eigenlijk alleen maar met mij bezig.
En blijven kan hij zowel in zit/blijf als af/blijf. Beiden los en dan kan ik rondjes om hem heen lopen, weg lopen, heen en weer lopen. Maakt niet uit.
Nou, zo is het wel weer genoeg met deze on-Nederlandse opschepperij :N: