Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zenuwen
Moderator: moderatorteam
- Maartje
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ja, maar dat is dus niet echt te trainen bij Caja.Zoek stok! schreef:Dat is idd de truc. Al die oefeningen samen zijn eigenlijk een oefening en daarna komt de beloning. Het scheidt ook wel de honden die echt graag willen van de honden zoals Bram natuurlijk. Bram kan dat gewoon niet, vijf minuten vol gaan zonder beloond te worden. Wie weet komt dat nog.marye schreef:Je hond moet het gewoon een keer als 1 hele grote oefening zien, waarna ze een mega beloning ontvangen.
Hoewel ze het jackpot pricipe kent.
Over Jackpot gesproken, moet nu nog even naar de supermarkt.
Iets heeeeeeeel lekkers uitzoeken.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik vind het net zoiets als klagen over de grootte van een voetbalveld. Die is ook idioot groot vind ik, maar dat is het spelletje. GG is een tak van sport met spelregels. Die kan ik niet ombuigen naar wat ik graag zou willen, ik moet het doen met hoe het is. Bij agility krijg je ook een diskwalificatie als je met snoep of speeltjes in de ring loopt. Ik kan dus niet na het raakvlak kattenloop belonen wat ik in de training wel doe. Ja, ik kan het wel doen, maar dan heb ik een diskInge O schreef: dan ga je toch niet braafjes 'ja en amen' knikken omdat één of andere onbenul in één of andere instantie dat eens zo heeft beslist?

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar het lastig is, dat rondje rennen bij behendigheid is voor Tobi al voldoende beloning, daar beloon ik alleen in de aanleerfase, terwijl hij bij GG dus echt een strikte optelsom voorwat=hoortwat blijft hanterenZoek stok! schreef:Ik vind het net zoiets als klagen over de grootte van een voetbalveld. Die is ook idioot groot vind ik, maar dat is het spelletje. GG is een tak van sport met spelregels. Die kan ik niet ombuigen naar wat ik graag zou willen, ik moet het doen met hoe het is. Bij agility krijg je ook een diskwalificatie als je met snoep of speeltjes in de ring loopt. Ik kan dus niet na het raakvlak kattenloop belonen wat ik in de training wel doe. Ja, ik kan het wel doen, maar dan heb ik een diskInge O schreef: dan ga je toch niet braafjes 'ja en amen' knikken omdat één of andere onbenul in één of andere instantie dat eens zo heeft beslist?
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Dat is de uitdaging inderdaad! Eerst is zit de oefening waarna beloond wordt, daarna zit en af, daarna zit-af-blijf, daarna zit-af-blijf-zit. Uiteraard gaat hier heel veel tijd in zitten en betekend dat (bijna) elke dag trainen, maar daar zit wel de lol in, het is immers een spelletjeZoek stok! schreef:Dat is idd de truc. Al die oefeningen samen zijn eigenlijk een oefening en daarna komt de beloning. Het scheidt ook wel de honden die echt graag willen van de honden zoals Bram natuurlijk. Bram kan dat gewoon niet, vijf minuten vol gaan zonder beloond te worden. Wie weet komt dat nog.marye schreef:Je hond moet het gewoon een keer als 1 hele grote oefening zien, waarna ze een mega beloning ontvangen.

- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Bij Kenya dus ook niet. Maar als ik na elke oefening zou mogen belonen, dan zou ik er vrij zeker van zijn dat we gaan slagen. Nu niet.marye schreef:Ja, maar dat is dus niet echt te trainen bij Caja.Zoek stok! schreef:Dat is idd de truc. Al die oefeningen samen zijn eigenlijk een oefening en daarna komt de beloning. Het scheidt ook wel de honden die echt graag willen van de honden zoals Bram natuurlijk. Bram kan dat gewoon niet, vijf minuten vol gaan zonder beloond te worden. Wie weet komt dat nog.marye schreef:Je hond moet het gewoon een keer als 1 hele grote oefening zien, waarna ze een mega beloning ontvangen.
Bij Myrthe heb ik er ook niet op getraind, en die liep haar laatste 2 examens heel erg geconcentreerd. Haar eerste examen (GG1 oude stijl) niet, daar moest ik haar er echt af en toe bijtrekken.
Wie weet is het toch een leerproces voor de hond.
Groetjes,
Karen

Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
Karen

Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat dat betreft lijken Kenya en Caja denk ik ook wel op elkaar.K@ren schreef:Bij Kenya dus ook niet. Maar als ik na elke oefening zou mogen belonen, dan zou ik er vrij zeker van zijn dat we gaan slagen. Nu niet.marye schreef:Ja, maar dat is dus niet echt te trainen bij Caja.Zoek stok! schreef:Dat is idd de truc. Al die oefeningen samen zijn eigenlijk een oefening en daarna komt de beloning. Het scheidt ook wel de honden die echt graag willen van de honden zoals Bram natuurlijk. Bram kan dat gewoon niet, vijf minuten vol gaan zonder beloond te worden. Wie weet komt dat nog.marye schreef:Je hond moet het gewoon een keer als 1 hele grote oefening zien, waarna ze een mega beloning ontvangen.
Bij Myrthe heb ik er ook niet op getraind, en die liep haar laatste 2 examens heel erg geconcentreerd. Haar eerste examen (GG1 oude stijl) niet, daar moest ik haar er echt af en toe bijtrekken.
Wie weet is het toch een leerproces voor de hond.
Misschien is het ook wel een leerproces, maar denk dat het ook zeker hond afhankelijk is

- Zoek stok!
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier in Belgie mag je tussen de oefeningen door ook niet belonen met snoepjes en speelgoedjes. Enkel met stem of een snelle aai. Vroeger werd al eens toegelaten dat de leiband als trekspelletje mocht gebruikt worden om te belonen tussendoor, maar met het nieuw reglement is dat absoluut verboden. Dus vraag mij af wat dan zo anders is.Inge O schreef:Carma schreef:Je heb helemaal gelijk (misschien ben je toch niet zo gemeenInge O schreef: nee, ik word hier gewoon ontzettend boos om. ik kan geen enkele, maar dan ook géén énkele sluitende reden bedenken waarom 'men' (wie dat dan ook mogen wezen) heeft besloten dat dit niet mag - dat is toch de grootste kul die je je maar kan voorstellen?
je moet mensen er tijdens de training maanden en maanden lang van doordringen dat positief trainen en belonen zo belangrijk is - maar dan op een examen mag het plots niet eens meer, ook niet tussen oefeningen in? dat slaat toch echt nérgens op?
),
![]()
maar zo werkt de hondse logica toch niethet zou het zoveel leuker maken voor de hond (en de baas) als je tussendoor mag belonen. Nu mag je na elke oefening wel even een stembeloning geven (ja,ja,...dat dan weer wel!), maar speeltjes en voer mag je niet eens bij je hebben. Na het gezamelijke gedeelte is er wel tijd voor een tussentijdse beloning en daarna pas weer na afsluiting van het individuele gedeelte, uiteraard is het dan ook echt feest? zijn jullie nu echt niet opstandiger dan dit
?
Overgangen verlopen in de hondenscholen die ik ken overigens hetzelfde als wedstrijden, dus ook geen voer of speelgoed als beloning tussendoor.
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had wel door dat ie heel snel achter me aan kwam, maar dat ie echt geen moment had overwogen om achter te blijven...Zoek stok! schreef:Haha, had je dat niet door? Ik zou ook niet blijven liggen als een van de honden net achter me tegen me uitgevallen wasGitha schreef:Erg leuk, de foto's! Hij liep echt pál op mijn hielen hè, bij de blijfoefening...![]()
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik weet niet wat jij van plan bent Githa, maar ik volg je op de voet. Dacht TobiGitha schreef:Ik had wel door dat ie heel snel achter me aan kwam, maar dat ie echt geen moment had overwogen om achter te blijven...Zoek stok! schreef:Haha, had je dat niet door? Ik zou ook niet blijven liggen als een van de honden net achter me tegen me uitgevallen wasGitha schreef:Erg leuk, de foto's! Hij liep echt pál op mijn hielen hè, bij de blijfoefening...![]()

Linda, Izzie en Bram