Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oostenrijk

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

fabiola
Actief

Oostenrijk

Ongelezen bericht door fabiola »

De zomer van 2009 willen we graag in Oostenrijk doorbrengen. Ik ben op zoek naar iets waar je goed kan wandelen, waar 2 honden mee mogen en waar het ook leuk is voor kinderen. Mag een camping zijn, maar ook een huisje of hotel. Voorkeur gaat uit naar Karinthie, maar als er elders leuke plekken zijn, dan hoor ik het ook graag.

Wie heeft er tips?

Groet,
Fabiola
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

vakantie

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Wij zijn deze zomer naar Aschau bij camping Aufenfeld geweerst en dat ligt in het Zillerdal. Prachtige camping met heel veel te doen voor de kinderen. Het is een camping maar je kan ook huisjes huren op het terrein en er is ook een hotel daar.
Ook kan je daar leuk wandelen en de honden zijn bijna overal welkom.
Wij zijn met Pippy met de gondel omhoog gegaan en een prachtige 5 uur durende wandeling naar beneden gemaakt, echt geweldig! Ook zijn er leuke dorpjes in de buurt waar je naar toe kan met een stoomtrein, leuk voor de kids!

En je hoeft niet heel ver te rijden :wink: Als je nog meer wil weten dan hoor ik het wel.

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
fabiola
Actief

Dat klinkt erg leuk! Is er een website? Of hoe kwamen jullie aan het adres?

En hoe groot is die camping? Is het een camping met 600 plaatsen of veel kleiner (waar we eigenlijk meer naar op zoek zijn). Onze dochter is 4 en we kunnen haar nog niet alleen op pad laten gaan. Dus enige overzichtelijkheid is wel zo prettig.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief

oostenrijk

fabiola schreef:Dat klinkt erg leuk! Is er een website? Of hoe kwamen jullie aan het adres?

En hoe groot is die camping? Is het een camping met 600 plaatsen of veel kleiner (waar we eigenlijk meer naar op zoek zijn). Onze dochter is 4 en we kunnen haar nog niet alleen op pad laten gaan. Dus enige overzichtelijkheid is wel zo prettig.
oh, jullie dochter is pas 4 jaar...tja, er is heel veel te doen op deze camping en hij is megagroot :roll: Ik denk dat het meer voor grotere kinderen aantrekkelijk is.
Wij zijn eerst naar een andere camping geweest in Tirol volgens mij, echt onwijs mooi midden in de natuur met een leuk kinderspeelplaatsje erbij. Ook een vijver met waterfietsen etc. En hier kan je echt onwijs mooi wandelen :ok: Deze is kleiner van opzet en volgens mij kon je ook appartementen hier huren, maar dat moet ik even opzoeken. Het was in ieder geval een hele aardige man die campingbaas!

Je hoort nog van mij.

groetjes, Ingrid
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Met de jaarwisseling gaan wij hierheen met 3 personen en 5 honden;
http://www.ferienhaus-schottroff.de/ dat ligt in Karinthie
Cindy de Wolf
Zeer actief

Inge O schreef:
Cindy de Wolf schreef:Met de jaarwisseling gaan wij hierheen met 3 personen en 5 honden;
vonden ze dat meteen goed dat je met 5 honden kwam?
Ja hoor, was geen probleem. De honden zijn nog gratis ook.
Volgend jaar gaan we hierheen www.anzere.de en hier www.vakantiemethond en hierheen http://www.hondenmeenaarfrankrijk.nl/Frida/home.html
Cindy de Wolf
Zeer actief

Inge O schreef:
Cindy de Wolf schreef:
Inge O schreef:
Cindy de Wolf schreef:Met de jaarwisseling gaan wij hierheen met 3 personen en 5 honden;
vonden ze dat meteen goed dat je met 5 honden kwam?
Ja hoor, was geen probleem. De honden zijn nog gratis ook.
Volgend jaar gaan we hierheen www.anzere.de en hier www.vakantiemethond en hierheen http://www.hondenmeenaarfrankrijk.nl/Frida/home.html
en allemaal met 5 honden :N: ? post hier verder maar al je vakantieadressen :mrgreen: :ok: !!
Yep allemaal met 5 honden. Ik heb in de loop der jaren al heel wat adresjes verzameld, want met 5 honden op vakantie is best lastig. Kortom als je wat zoekt zeg je het maar, om het nou hier allemaal neer te gaan zetten is ondoenlijk. Denk dat ik zomaar aan de 50 adressen kom :smile: :mrgreen:
Ingrid48
Zeer actief

oostenrijk

ja, ik heb het gevonden;

het was camping Fernsteinsee, net over de grens van Duitsland dus niet al te ver :wink: Prachtige omgeving, heerlijk wandelen en leuke dingen voor de kleintjes :ok:

Hierbij de link naar de camping:http://www.eurocampings.net/nl/europa/o ... ee-105981/

groetjes, Ingrid
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
fabiola
Actief

Bedankt voor alle tips. Ik heb ze allemaal opgeslagen! Dat wordt weer lekkere voorpret! :mrgreen:
Afbeelding
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Wij gaan met een groep van 11 mensen en 10 honden naar Oostenrijk eind april. We gaan naar Reith bei Seefeld en hebben daar appartementen. Hele enthousiaste eigenaar en het ziet er prima uit daar!
Dit is de link:
http://www.edelweiss-tirol.eu/index.htm
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Hotel: http://www.altepost.cc/

Hier zijn we een paar keer met 2 honden geweest. Super kindvriendelijk. Gratis zwembad, gratis kegelen, 1x per week gratis ponyrijden, ze organiseren activiteiten voor kinderen en volwassenen. Gratis wandelingen in de bergen onder begeleiding van een gids.
Het is een super mooi gebied dat bekend staan om zijn almhutten, sommige zijn al honderden jaren oud.

Wel boeken via Vrijuit, dat was goedkoper dan rechtstreeks bij hun. Als je met 2 honden wilt gaan moet je dat wel even bij hun aanmelden en het kostte toen 7 euro per dag, per hond.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Noppert
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noppert »

Inge O schreef:
Cindy de Wolf schreef:
Inge O schreef:
Cindy de Wolf schreef: Ja hoor, was geen probleem. De honden zijn nog gratis ook.
en allemaal met 5 honden :N: ? post hier verder maar al je vakantieadressen :mrgreen: :ok: !!
Yep allemaal met 5 honden. Ik heb in de loop der jaren al heel wat adresjes verzameld, want met 5 honden op vakantie is best lastig. Kortom als je wat zoekt zeg je het maar, om het nou hier allemaal neer te gaan zetten is ondoenlijk. Denk dat ik zomaar aan de 50 adressen kom :smile: :mrgreen:
nou, ik ga maar 1 keer in de 50 jaar met vakantie naar het buitenland, dus dan heb ik vast genoeg keuze :smile: :ok: !
Dan kun je ons vakantiehuis ook in je lijstje zetten :wink: wij hebben ook absoluut geen problemen met 5 honden!
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

http://www.roz.at/rozweb/home.htm
Camping Rosental Roz, echt een aanrader :ok: .
Vanaf dat we terug een grotere caravan hebben is de éérste reis terug naar daar.
Wij zijn er een paar jaar geleden naar toe geweest met onze Tinny en de 2 kinderen van mijn tante.
Het waren 2 prachtige (maar warme) weken.
De kinderen verveelde er zich geen 2 minuten, die waren van s'ochtens tot s'avonds op trek met de kidsclub of trokken mee op met de verzorgers van de kinderboerderij.
Ook voor de hond is het daar een waar paradijs.
Onze Tinny heeft daar trouwens een flinke aanvaring gehad met Cleo de ezel nadat hij zo slim geweest is om tussen dat beest zijn poten te gaan lopen, na een flinke kopstoot :N: had hij er toch iets meer onzag voor.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Noppert
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noppert »

Dan kun je ons vakantiehuis ook in je lijstje zetten :wink: wij hebben ook absoluut geen problemen met 5 honden![/quote]

prachtig zeg, en ook nog met paarden :80: . jammer genoeg is het huis een stuk groter als wat ik normaal zoek :wink: .[/quote]

Is helemaal niet jammer, dat is juist fijn :wink: dan heb je al die ruimte voor jezelf. Wij verhuren regelmatig het huis aan 2/3 of 4 personen, het is absoluut geen verplichting om met 8 personen te komen.

Edit: ik zie dat de quotes niet helemaal lekker doorkomen, dit is een reaktie op de post van Inge O :wink:
djanga
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door djanga »

je zou ook eens op deze site kunnen kijken http://www.dogsincluded.nl/#

daar staan vakantiehuisjes ,hotels, en appartementen op in heel europa waar honden welkom zijn verder staat er ook informatie op over welke regels er gelden voor huisdieren in de verschillende europeese landen
Afbeelding
edithf
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door edithf »

www.Dolkwalktrail.com heeft een mooi appartement in Oostenrijk waar honden welkom zijn.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

edithf schreef:www.Dolkwalktrail.com heeft een mooi appartement in Oostenrijk waar honden welkom zijn.
Die wilde ik inderdaad ook aanprijzen. Wij zijn er nu 3 x geweest met onze 2 honden en hebben het iedere keer super naar onze zin gehad.
Het leuke van DWT is dat er ook een activiteitenprogramma wordt aangeboden, er zijn zelfs weken die speciaal op gezinnen met kinderen gericht zijn. De omgeving is heel mooi en leuk en je kunt je er prima vermaken met hond(en).
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Wij gaan met onze honden naar Mallnitz en logeren daar in de drei gemsen. Een Nederlandse eigenaresse. Je mag de honden mee nemen en kunt er echt prachtig wandelen. Als je de Kärntner karte neemt zijn veel dingen gratis.

Het dorpje Mallnitz vind je onder www.mallnitz.at

en het app. waar wij altijd logeren. www.peak.at/3gemsen
Afbeelding
gevni havanezers
marcindy
Actief

Ongelezen bericht door marcindy »

Wij waren hierover erg tevreden,en honden zijn heel welkom :ok:

www.goldgrube-rauris.at (nl eigenaren)

groetjes Cindy
fabiola
Actief

Ik heb alle links opgeslagen. De plannen zijn inmiddels wel iets gewijzigd. We gaan nu met de krokusvakantie al naar Oostenrijk (hebben via dogsincluded een huisje gehuurd bij een boerderij. Wel in Karinthie (ben even kwijt waar ook al weer :N: :wink: ). Van de zomer wordt het Noorwegen. Daar hebben we ook een leuke camping gevonden voor hond en kind. Met Nederlandse eigenaren.
Afbeelding
Bert en Hessel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bert en Hessel »

http://www.finkau.at/home.html
Hier zijn wij de afgelopen zomer geweest.
Is erg afgelegen en je zit direkt midden in de natuur echt een aanrader.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”