Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandeling Schaffelaarse bos in barneveld

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Wandeling Schaffelaarse bos in barneveld

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

hoi allemaal:D
wie lijkt het leuk om eens met mij te gaan wandelen in het schaffelaarse bos in barneveld. het is een bos dat niet heel erg groot is, maar je kan er toch wel een poos lekker wandelen.
de honden mogen in dit bos ook los lopen. het lijkt me leuk om er met een groepje heen te gaan!
ik heb niet echt een site gevonden over het bos, maar wel een site waar iemand fotoverslagen heeft neergezet:
http://www.gsnel.nl/wandelen/wandeling.php?id=1

Dag: zondag 14 December
tijd: 14.00
Verzamelpunt: dichtbij de koewei, maar de exacte straat komt nog!

wie er in ieder geval mee gaan:
Masha

wie er misschien meegaan:
emma
Laatst gewijzigd door Judith&Jayla op 01 dec 2008 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Ben je er zelf wel eens geweest en zo ja hoelang kun je er vertoeven?? en zijn er niet net als bij dat zandebos allemaal wegen doorheen?
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

ik kom er elke dag;) het ligt tegenover ons huis... volgens mij zijn er geen echte wandelroutes ofzo... ik loop meestal ongeveer 3 kwartier, maar dan neem ik een klein rondje... je kan er alle kanten op, het is niet echt een groot bos ofzo.. maar je kan er verschillende kanten mee op...
Afbeelding
Irene
Zeer actief
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

wij willen altijd graag weten of we er minimaal wel 2 a 3 uurtjes kunnen wandelen want anders is het voor de mensen van veraf zowat de moeite niet.
Judith&Jayla
Zeer actief

ja ik weet het... je kan natuurlijk wel 2/3 uur wandelen, maar dan kom je wel steeds op dezelfde plekken.. het bos is niet heel groot namelijk..
er lopen geen wegen door het bos heen, er zijn wel plekken waar je even dichtbij de weg komt, maar dan kan je ze even aanlijnen... volgens mij is dat maar 1 plek en dan loop je ook niet de hele tijd langs de weg, alleen even in een V en dan dus aan het eind van die V de weg ;)

maar ik weet ook niet of het bos zelf de moeite waard is om van ver te komen hoor... ik vind het een mooi bos waar je bijvoorbeeld ook even op de koewei kunt gaan , dat is een groot leeg veld waar de honden kunnen rennen...
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Irene schreef:en zijn er niet net als bij dat zandebos allemaal wegen doorheen?
Nou, dat valt bij het Zandenbos toch ook wel mee? Er loopt één weg door het Zandenbos (de Toeristische Route) en dat is een één-richtingsweg waar alleen de auto's rijden van de mensen die er ook hebben gewandeld.
Judith&Jayla
Zeer actief

oke, het wordt :
zondag 30 november om 14.00
het is wel op een "extra" wandel dag, maar omdat de locaties toch erg ver van elkaar liggen, maakt dat niet echt super veel uit denk ik

ik zal nog even voor een routebeschrijving kijken en het verzamelpunt (dit wordt waarschijnlijk dichtbij het kasteel, of koewei )

wie er in ieder geval mee gaan:
Masha (maltezer teef)

wie er misschien meegaan:
---
Afbeelding
Irene
Zeer actief
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

Scooby schreef:
Nou, dat valt bij het Zandenbos toch ook wel mee? Er loopt één weg door het Zandenbos (de Toeristische Route) en dat is een één-richtingsweg waar alleen de auto's rijden van de mensen die er ook hebben gewandeld.
Nou wij zijn een paar keer op een weg gestuit, maar misschien hebben we wel een verkeerde route genomen,het was best even zoeken daar.We waren er natuurlijk nog niet eerder geweest.
Judith&Jayla
Zeer actief

in plaats van 30 november wordt het nu toch 14 december!
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Irene schreef:
Scooby schreef:
Nou wij zijn een paar keer op een weg gestuit, maar misschien hebben we wel een verkeerde route genomen,het was best even zoeken daar.We waren er natuurlijk nog niet eerder geweest.
Sommige routes steken ook een paar keer die weg over, maar zoals ik al schreef, is dat een éénrichtingsweg waar amper verkeer rijdt en het verkeer wat er rijdt, rijdt zacht omdat dat zelf ook wandelaars zijn.
Judith&Jayla
Zeer actief

maar we zijn toch aardig wat auto's tegen gekomen hoor;) maar ik vond het zandenbos/plas ook erg mooi hoor!
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

juudjepuudje schreef:maar we zijn toch aardig wat auto's tegen gekomen hoor;) maar ik vond het zandenbos/plas ook erg mooi hoor!
Vreemd, ik kom uit Nunspeet, heb jaren alleen maar in het Zandenbos gewandeld, iedere dag, en kwam heel af en toe eens een auto tegen... Nu startte ik ook nooit bij de Zandenplas, want dan moet je inderdaad een druk stukje door, omdat er ook mensen naar de Zandenplas willen. Maar eenmaal verder in het bos, kom je amper een auto tegen. (Ik ben nu wel benieuwd waar jullie gewandeld hebben in het Zandenbos eigenlijk. :wink: )
Judith&Jayla
Zeer actief

we hebben de witte paaltjes gevolgd :D
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

juudjepuudje schreef:we hebben de witte paaltjes gevolgd :D
Vanuit de Zandenplas? Dan steek je alleen in het begin een weg over (die moet je een paar honderd meter volgen en daar rijden inderdaad wel eens auto's) en dan kom je aan het eind die weg weer tegen. Verder toch niet? :denken:
Judith&Jayla
Zeer actief

we zijn wel een paar weggetjes tegen gekomen, maar niet dat we de hele tijd langs een weg zijn gelopen ofzo...
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

juudjepuudje schreef:we zijn wel een paar weggetjes tegen gekomen, maar niet dat we de hele tijd langs een weg zijn gelopen ofzo...
Dat kan niet als je de witte paaltjes route hebt gevolgd. :pffff:
Judith&Jayla
Zeer actief

mmm... raar... maar misschien zijn we dan af en toe verkeerd gelopen, dat is op zich wel mogelijk:P:P

maar ff om het on-topic te houden:

zijn er mensen die willen meewandelen ?
Afbeelding
Judith&Jayla
Zeer actief

oooh ik bedenk me net dat de 10e koewei on ice komt.. een ijsbaan op de koewei, maar dat is dus niet zo handig voor ons.. het is namelijk wat drukker dan.. we hoeven natuurlijk ook niet perse daar te lopen, maar dat was het wel een handig verzamelpunt...

er zijn tenminste wel veel parkeerplaatsen, dat dan weer wel:D:D

zijn er eigenlijk nog meer mensen die mee willen wandelen? hoe meer zielen hoe meer vreugd ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”