Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Romanov en ik in het zonnetje

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Romanov en ik in het zonnetje

Ongelezen bericht door LongFields »

Het is al weer een poos terug dat ik foto's van Romanov heb geplaatst, dus voor wie het leuk vind zijn hier weer een aantal foto's van het rijden afgelopen zaterdag, lekker in het winterse zonnetje:

Afbeelding
Losrijden, beetje laag en rond

Afbeelding
Ik doe mijn best om mijn ellebogen voor mijn lichaam te houden, maar het ziet er daardoor wat vreemd uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker uitdraven

Afbeelding
Samen van het zonnetje genieten!
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Mooi. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mooi :ok: en wat heb je mooie laarzen ! klopt het dat je daarmee je beenligging wat beter hebt?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dank je Noor!
Die laarzen heb ik net nieuw, ik ben er ook erg blij mee en wil ze voornamelijk met springen gaan gebruiken (ze kleuren namelijk precies bij mijn springzadel :mrgreen: )
Mijn beenligging is (wat scherp opgemerkt! :ok: ) inderdaad wat beter maar ik heb niet het idee dat dit komt door deze laarzen, met mijn "gewone" laarzen is het gelukkig ook verbeterd. Je bent nooit te oud om te leren, dat blijkt maar weer! :wink:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Zijn dat Beaufort laarzen?
Jullie zijn wel een mooie combi hoor, ziet er netjes uit :ok:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Het zijn laarzen van USG (een Duits ruitersportmerk, wat niet zo heel erg bekend is hier in Nederland). Ze zitten heerlijk!
Bedankt voor je compliment over Rom en mij als combi.
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Wat is het toch een ontzettend knap paard :ok: .

Hij lijkt heel erg op een paard dat ik ooit gekend heb, alleen hebben ze hem in moeten laten slapen....

groetjes Janne
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Mooie foto's weer.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik kijk graag naar jullie foto's. Ziet er altijd lekker ongedwongen uit.
Complimenten. Heb ook een voorliefde voor schimmels :cheer:

Bij mij komen mijn ellebogen achter mijn lichaam als ik mijn teugels te lang laat worden. Is het dit niet, dan sluipt er wel weer wat anders in.
Mooie hobby paardrijden, je bent er nooit klaar mee!

:ok:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Mooie foto's :ok:

En inderdaad hele mooie laarzen.
Afbeelding
Groetjes Marja
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

LongFields schreef:Dank je Noor!
Die laarzen heb ik net nieuw, ik ben er ook erg blij mee en wil ze voornamelijk met springen gaan gebruiken (ze kleuren namelijk precies bij mijn springzadel :mrgreen: )
Mijn beenligging is (wat scherp opgemerkt! :ok: ) inderdaad wat beter maar ik heb niet het idee dat dit komt door deze laarzen, met mijn "gewone" laarzen is het gelukkig ook verbeterd. Je bent nooit te oud om te leren, dat blijkt maar weer! :wink:
kan goed hoor, dat het puur door trainen komt, en dat is natuurlijk ook het beste :mrgreen:,
ik heb bij mezelf wel eens gemerkt dat met bepaalde laarzen, mijn voeten en benen makkelijker gingen zoals ze moeten dan met andere laarzen.

en niet dat je beenligging hiervoor beroerd was hoor, maar ik zie op deze foto's dus een verbetering en dat ziet er goed uit, jullie zijn en blijven een mooi koppel :ok: :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:En nu eens lachend op de foto :mrgreen:
Ja, ik begin eindelijk de lol ervan in te zien. :wink:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik heb superweinig verstand van paarden maar vind jullie ook een mooie combi :)
Ziet er mooi sierlijk uit en alsof jullie er beide van genieten! :ok: :mrgreen:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Wat leuk om weer eens foto's te zien van jullie :ok: Je zit is een flink stuk verbeterd zeg :ok: :ok: :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dank je voor het compliment Bianca.
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Mooie foto's weer.Ook ik vind je houding een hoop verbetert!Ik wacht natuurlijk weer met smart op springfoto's he :mrgreen: :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Springfoto's zullen er voorlopig niet komen, mijn wekelijkse springles is 's avonds bij kunstlicht en dat werkt niet met fotograferen. Of ik moet binnenkort een keer een oefenparcours gaan rijden in een hele lichte accommodatie.

Ik heb trouwens gisteravond tijdens de ORUN-cursus die ik momenteel volg met Romanov een sprongetje gemaakt in de les. Wij krijgen de cursus van Jeroen Heijmans, een springruiter hier uit de regio, en hij vond Romanov een leuk schimmeltje, met talent voor het springen. Nu ik nog! :mrgreen:
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

LongFields schreef:Springfoto's zullen er voorlopig niet komen, mijn wekelijkse springles is 's avonds bij kunstlicht en dat werkt niet met fotograferen. Of ik moet binnenkort een keer een oefenparcours gaan rijden in een hele lichte accommodatie.

Ik heb trouwens gisteravond tijdens de ORUN-cursus die ik momenteel volg met Romanov een sprongetje gemaakt in de les. Wij krijgen de cursus van Jeroen Heijmans, een springruiter hier uit de regio, en hij vond Romanov een leuk schimmeltje, met talent voor het springen. Nu ik nog! :mrgreen:
Wat leuk dat je de orun doet,altijd al willen doen maar nooit van gekomen hierzo.Jeroen ken ik wel,leuke man en verstand van zaken.
Dus als hij zegt dat rom talent heeft moet je toch maar eens wat oefenparcousen gaan doen hoor :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

heerlijke foto's!
Afbeelding
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Mooi!! :ok: en je laarzen vielen me ook gelijk op :thumright:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

schumie schreef: Wat leuk dat je de orun doet,altijd al willen doen maar nooit van gekomen hierzo.Jeroen ken ik wel,leuke man en verstand van zaken.
Dus als hij zegt dat rom talent heeft moet je toch maar eens wat oefenparcousen gaan doen hoor :mrgreen: :wink:
Ik vind het ook een superleuke cursus tot nu toe, wel heel veel theorie maar dat is ook wel erg interessant moet ik zeggen.
Het rijden is natuurlijk het leukst, wij mogen 1x in de 2 weken ons eigen paard meenemen en krijgen dan les. Over een poosje gaan we ook van paard wisselen (moet tijdens het examen ook).

Jeroen geeft heel fijn les, is rustig en vooral heel duidelijk en je ziet Rom veranderen als ik wat kleine aanwijzingen krijg. Met springen was dat ook superfijn, ik overweeg bij hem te gaan lessen. Zijn stal is op korte afstand van waar ik sta met Rom, dus dat is extra handig.
szervusz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door szervusz »

Hoi Suzanne,

Mooie schimmel die Romanov van jou, jullie vormen inderdaad een mooie combinatie.

Een kleine tip, als je probeert om je ellebogen voor je lichaam te houden probeer dan ook je handen rechtop te zetten. Dan ziet het er natuurlijker uit en hou je de vering in je armen.

Ik heb zelf jarenlang paard gereden en voornamelijk dressuurpaarden gehad. Ik heb een aantal jaren geleden ook de ORUN cursus gedaan, die is inderdaad erg leuk. Het paardrijden komt er laatste jaren niet meer van, te druk met de jachthonden. :mrgreen: Maar als ik jouw zo zie op deze foto's dan kriebelt het wel hoor. :wink:

Groetjes Monique
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Bedankt voor de tip, hij was me al bekend maar het kan geen kwaad het nog eens te lezen natuurlijk. :wink:
*Linda*
Zeer actief

Re: Romanov en ik in het zonnetje

Ongelezen bericht door *Linda* »

LongFields schreef:Het is al weer een poos terug dat ik foto's van Romanov heb geplaatst, dus voor wie het leuk vind zijn hier weer een aantal foto's van het rijden afgelopen zaterdag, lekker in het winterse zonnetje:

Afbeelding
Lekker uitdraven
Hij is prachtig! Heel mooi op het achterbeen ook al op deze foto.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

szervusz schreef:Een kleine tip, als je probeert om je ellebogen voor je lichaam te houden probeer dan ook je handen rechtop te zetten. Dan ziet het er natuurlijker uit en hou je de vering in je armen.
Wilde ik ook net zeggen :wink: Maar waarom wil je je ellebogen perse vóór je lichaam hebben???

Orun lijkt me ook geweldig, heb vroeger ook heel sterk overwogen om naar Deurne te gaan maar uiteindelijk toch voor iets gekozen waarin je wat meer zekerheid hebt... Misschien toch jammer ergens...

Ik vind Romanov wel een leuk paard!! :ok: Schimmels in het algemeen trouwens!! :cheer:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

YvetteJ schreef:Maar waarom wil je je ellebogen perse vóór je lichaam hebben???
Om niet met mijn bovenlichaam te spannen en om niet met mijn armen terug te werken. :wink:
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Om niet met mijn bovenlichaam te spannen en om niet met mijn armen terug te werken. :wink:
Hmm aha... Vandaar... Daar weet ik niks op te zeggen, ben namelijk nooit in die zin gespannen in mijn bovenlichaam en weet dus zodoende ook niet goed hoe dat voelt of hoe je dat verhelpt. :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

YvetteJ schreef:
LongFields schreef:
Hmm aha... Vandaar... Daar weet ik niks op te zeggen, ben namelijk nooit in die zin gespannen in mijn bovenlichaam en weet dus zodoende ook niet goed hoe dat voelt of hoe je dat verhelpt. :wink:
Dat is fijn voor je. :ok:
Ik wel soms, en met mij hele volksstammen andere ruiters, waarvan een flink deel het zelf niet weet en er dus niet mee aan de slag gaat. :wink:

Maar even serieus, je wist toch wel dat je zowiezo je ellebogen voor je lichaam moet houden om de hoek in je armen zodanig te krijgen dat je één rechte lijn krijgt vanaf je ellebogen tot de mondhoek van je paard?
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
YvetteJ schreef:
LongFields schreef:
Dat is fijn voor je. :ok:
Ik wel soms, en met mij hele volksstammen andere ruiters, waarvan een flink deel het zelf niet weet en er dus niet mee aan de slag gaat. :wink:

Maar even serieus, je wist toch wel dat je zowiezo je ellebogen voor je lichaam moet houden om de hoek in je armen zodanig te krijgen dat je één rechte lijn krijgt vanaf je ellebogen tot de mondhoek van je paard?
Haha, idd voor mij wel :mrgreen:

Ik zie idd zeer regelmatig mensen waarvan je zoiets hebt als je er naar kijkt van, relax, ontspan, maar dat is niet zo makkelijk gedaan als het lijkt. De gangen van je paard werken daar ook niet altijd in mee. Maar ik heb idd nog nooit te horen gekregen dat ik mijn ellebogen voor mijn lichaam moest houden. Nu weet ik van mezelf dat ik een goede houding heb (zeker niet arrogant bedoeld :roll: ), misschien heeft dat ermee te maken, dat het gewoon geen aandachtspunt is, kan natuurlijk...
Ik vind je houding (qua arm) op de foto's 3, 4 en 6 veel beter dan op foto 2, ik vind dat er veel natuurlijker uitzien.
Begrijp me niet verkeerd hoor, kan bij nr 2 ook gewoon de foto op zich zijn. :wink:

ps, vind je laarzen ook erg mooi! Mooie kleur ook dat bruin! :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

YvetteJ schreef: Ik vind je houding (qua arm) op de foto's 3, 4 en 6 veel beter dan op foto 2, ik vind dat er veel natuurlijker uitzien.
Op foto 3 heb ik mijn teugels te lang, waardoor de rechte lijn van elleboog naar mondhoek verstoord wordt, die is dus echt niet goed te noemen hoor.
Op foto 4 en 6 is die lijn wel goed, op die foto's heb ik ook niet mijn ellebogen te ver naar achteren.
Op foto 2 zit ik wat ongemakkelijk met mijn armen en ben ik té nadrukkelijk bezig mijn armen richting de mondhoeken te "denken" waardoor het er inderdaad minder natuurlijk uit ziet.

Maar ik ben inmiddels wel nieuwsgierig geworden naar foto's van jou te paard, gezien je eerdere berichten. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”