Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn puppy is super intelligent?

Moderator: moderatorteam

sylvia-percy
geregistreerd lid

mijn puppy is super intelligent?

Ongelezen bericht door sylvia-percy »

Hallo,

ik heb een puppy labrador - pitbull twee weken geleden uit het asiel gehaald. De eerste dag heeft hij zijn behoefte binnen gedaan, heb hem direct getoond dat dit niet mag door hem te negeren en heb getoond dat hij dit in het hondenparkje moet doen. Sinds die ene keer heeft hij het nooit meer binnen gedaan. Ik weet dat hij dit niet geleerd heeft in het asiel vermits ze hem daar nooit uit zijn hok haalde ( erg he). Is hij super inteligent? Als hij nu zin heeft zijn behoefte te doen dringend, stoot hem zijn kopje altijd tegen men been... En wacht hij tot we buiten zijn....

En het tweede is dat hij zit al begrijpt na twee keer, hij luisterd zoooo goed.

Nu is men vraag, is dit normaal of is deze brave fase een fase die overgaat?

Groetjes

Percy en Sylvia
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat eerste verschilt een beetje per hond denk ik. Nilo was als pup ook binnen no-time zindelijk. Uiteindelijk bleek dat hij gewoon zo'n gevoel heeft dat hij zijn eigen "gebied" (dus huis, tuin, bench) schoon wil houden. Hij ging in het nest al met een week of 5 buiten de werpkist om zijn behoefte te doen. Hier thuis heeft hij nooit iets in de bench gedaan tot hij ziek werd en dus aan de diarree was. En toen zat hij ook helemaal te trillen achterin, hij vond het echt vervelend!

Maar zo ken ik ook genoeg honden die dit totaal geen probleem vinden en keer op keer weer de behoefte in hun bench doen. En dat tweede lijkt me een combinatie van goede opvoeding + aanleg :wink: Gewoon zo doorgaan toch, super!
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Ha ha, erg flauw maar als je schrijft dat je hem hebt getoond dat hij zijn behoefte in het park moet doen dan krijg ik daar een beeld bij van een baasje met de broek op de kniëen, gehurkd in het park.

Verder hartstikke fijn dat het zo goed gaat. Al moet je een slimme ook wel erg goed in de smiezen houden. Doe mij er maar één die niet zo snugger is :mrgreen:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike is er leergierig geweest, van pup af aan al.

Hij pikte alles snel op en op de G&G cursus ook.
Beike lag dan ook voor op zijn klasgenoten en liepen we al snel bij de wat grotere honden.
Ze wouden niet geloven dat Beike dat zo snel kon leren.
Op een gegeven moment had Beike het wel geizen ( omdat hij het al kon) en de herhalingen vond hij niks aan, waarop we er een periode tussen uit zijn geweest.
Toen we terug kwamen vond hij het nog steeds "saai", omdat het vaak hetzelfde was en hij kon het wel.
De trainers dachten toen dat ik thuis had getraind met hem, maar dat was niet zo.
Zo kon Beike al volgens hun nieuwe comando's die de andere honden van zijn groepje nog niet goed kenden.
Daar kan ik ook niks aan doen.
Sommige dingen leert hij zichzelf aan, zoals wachten op commando.
Ik zeg dan dat hij even moet wachten en dan wacht hij, zo iets slijt er vanzelf in en dat had ik niet met hem ge-oefend.

Op de puppy party, kon hij binnen 1 uur het commando : Af al uitvoeren.
Ook het commando : Zit had hij snel door even als vele andere commando's.

Ik geloof zeker dat er pups / honden zijn, die sneller leren dan andere honden.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Diego pikt dingen ook snel op.
Wachten tot hij zijn eten krijgt in 3 dagen door. Luid in een week tijd door (hoor dat sommige daar wel een half jaar over doen).
Poot geven in een half uurtje.
etc.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

haha, ik riep dat ook over miah. ging ge-wel-dig! Waarschijnlijk had ze me gehoord, want ze besloot spontaan het roer even helemaal om te gooien. :mrgreen:
pien29
Zeer actief
Mijn ras(sen): rr

Ongelezen bericht door pien29 »

ik ben gewoon jaloers
die van mij kijkt me heel vaak bij een commando aan van..dacht toch niet dat ik dat ga doen he

groetjes eline
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”