Vandaar ook dat we zeker wilden weten of het sterk genoeg is maar we gaan er vanavond eentje ophalen om te proberen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Flexi Giant
Moderator: moderatorteam
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
- Kayka
- Zeer actief
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wij hebben voor Max die flexi Giant al bijna 9 jaar
Hij doet het nog steeds, en geloof me dat ding heeft heel wat klappen gehad.
Max hangt er vaak zat in met zijn 90kg.
Voor Macho heb ik die tot 35kg en die heb ik nu 2 jaar en doet het ook nog steeds goed.
Als die ooit kapot gaat koop ik wel die voor een wat zwaardere hond voor de zekerheid.
Hij doet het nog steeds, en geloof me dat ding heeft heel wat klappen gehad.
Max hangt er vaak zat in met zijn 90kg.
Voor Macho heb ik die tot 35kg en die heb ik nu 2 jaar en doet het ook nog steeds goed.
Als die ooit kapot gaat koop ik wel die voor een wat zwaardere hond voor de zekerheid.
-
chrico
- Zeer actief
Zoals ik je al gezegd heb hebben wij ze ook voor de honden. Je leert er vanzelf mee omgaan. niet tot het einde uit laten rollen maar zorg (en dat leer je snel genoeg) dat hij op slot is voor hij helemaal afgewikkeld is.
Hier worden ook de noodstops ermee gemaakt, hangen ze erin enz enz en laat ik het afkloppen, ze redden het
Hier worden ook de noodstops ermee gemaakt, hangen ze erin enz enz en laat ik het afkloppen, ze redden het
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
yep hier ook...chrico schreef:Zoals ik je al gezegd heb hebben wij ze ook voor de honden. Je leert er vanzelf mee omgaan. niet tot het einde uit laten rollen maar zorg (en dat leer je snel genoeg) dat hij op slot is voor hij helemaal afgewikkeld is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Senta
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Is inderdaad gelukt. Lars heeft hem 1 keer tot het eind laten uitrollen en toen ging hij op zn giechel dus dat was snel afgeleerdchrico schreef:Zoals ik je al gezegd heb hebben wij ze ook voor de honden. Je leert er vanzelf mee omgaan. niet tot het einde uit laten rollen maar zorg (en dat leer je snel genoeg) dat hij op slot is voor hij helemaal afgewikkeld is.
Nee ding werkt prima en heeft inderdaad heel wat klappen gehad maar hij vermaakte zich wel met zijn vrijheid
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Hey,
wij hebben al 5 jaar een flexi 5m, met koordje, voor onze Alaskan Malamute Deze lijn heeft al véél meegemaakt en is nog steeds niet stuk.
Ook voor onze andere honden hebben we nu ongeveer een jaar een flexi van 8m, met koord, nog steeds jiet stuk. Eén van onze honden is een echte suiterbal en kan ongelooflijk trekken en de leiband heeft al veel schokken gehad (is ook al vaak achter blijven hangen omdat ik hem perongeluk had losgelaten).
Ik vind het dus superdingen
wij hebben al 5 jaar een flexi 5m, met koordje, voor onze Alaskan Malamute Deze lijn heeft al véél meegemaakt en is nog steeds niet stuk.
Ook voor onze andere honden hebben we nu ongeveer een jaar een flexi van 8m, met koord, nog steeds jiet stuk. Eén van onze honden is een echte suiterbal en kan ongelooflijk trekken en de leiband heeft al veel schokken gehad (is ook al vaak achter blijven hangen omdat ik hem perongeluk had losgelaten).
Ik vind het dus superdingen

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
ook ik heb voor de blaffers sinds vandaag de flex classic compact 3 met een band erin. Lijkt me toch wel handig. Heb goed de gebruiksaanwijzing gelezen en ik denk dat ik er nu wel klaar voor ben.
Heb ooit eens een keihard rukkende Storm aan een flex gehad en dat ging voor geen meter. Zelf dacht ik toen dat het aan de flex lag omdat ik vaak honden zo oncontroleerbaar aan de flex zie hangen, en dus die van mij op dat moment ook. Maar nu lees ik dat de gebruiker ook zelf wel bepaalde handelingen kan verrichten om er optimaal resultaat uit te halen.
ik ga maar eens oefenen
Heb ooit eens een keihard rukkende Storm aan een flex gehad en dat ging voor geen meter. Zelf dacht ik toen dat het aan de flex lag omdat ik vaak honden zo oncontroleerbaar aan de flex zie hangen, en dus die van mij op dat moment ook. Maar nu lees ik dat de gebruiker ook zelf wel bepaalde handelingen kan verrichten om er optimaal resultaat uit te halen.
ik ga maar eens oefenen
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
SuccesRupsenStorm schreef:ook ik heb voor de blaffers sinds vandaag de flex classic compact 3 met een band erin. Lijkt me toch wel handig. Heb goed de gebruiksaanwijzing gelezen en ik denk dat ik er nu wel klaar voor ben.
Heb ooit eens een keihard rukkende Storm aan een flex gehad en dat ging voor geen meter. Zelf dacht ik toen dat het aan de flex lag omdat ik vaak honden zo oncontroleerbaar aan de flex zie hangen, en dus die van mij op dat moment ook. Maar nu lees ik dat de gebruiker ook zelf wel bepaalde handelingen kan verrichten om er optimaal resultaat uit te halen.![]()
ik ga maar eens oefenen
Bij ons ligt hij werkloos te wezen, met een normale lijn hebben we veel meer grip en die is nodig ook. Sowieso zijn we hard aan het werk om hem dat irritante uitvallen af te leren (blaffen=abrupt omdraaien) en dat gaat niet zo makkelijk met een flexi
- Moos
- Zeer actief
Hier werkt de flex juist heel goed, omdat Vera als ze wat meer 'speelruimte' heeft ze van zichzelf al veel rustiger is. Maar zij valt niet uit natuurlijk, ze wil alleen graag snuffen met elke hond die we tegenkomenJinx schreef:SuccesRupsenStorm schreef:ook ik heb voor de blaffers sinds vandaag de flex classic compact 3 met een band erin. Lijkt me toch wel handig. Heb goed de gebruiksaanwijzing gelezen en ik denk dat ik er nu wel klaar voor ben.
Heb ooit eens een keihard rukkende Storm aan een flex gehad en dat ging voor geen meter. Zelf dacht ik toen dat het aan de flex lag omdat ik vaak honden zo oncontroleerbaar aan de flex zie hangen, en dus die van mij op dat moment ook. Maar nu lees ik dat de gebruiker ook zelf wel bepaalde handelingen kan verrichten om er optimaal resultaat uit te halen.![]()
ik ga maar eens oefenen![]()
Bij ons ligt hij werkloos te wezen, met een normale lijn hebben we veel meer grip en die is nodig ook. Sowieso zijn we hard aan het werk om hem dat irritante uitvallen af te leren (blaffen=abrupt omdraaien) en dat gaat niet zo makkelijk met een flexi
Wat ik hier wel heel grappig vind is dat Vera juist door de flexi geleerd lijkt te hebben dat de lijn soms langer wordt, en soms niet. Daardoor loopt ze aan een nog slapper lijntje mee met een gewone lijn, alsof ze dan meteen weet "die wordt niet langer, oke, laat maar dan".
Ik heb voor haar de lint flexi tot 35 kilo, dat is de flex classic compact 2 (ze is 27 kilo), en die voldoet goed.
Edit: oh nee, ik heb de flex comfort classic compact 2, die is met zacht handvat

-
chrico
- Zeer actief