Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantie Duitsland,Sonnenberg

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Vakantie Duitsland,Sonnenberg

Ongelezen bericht door laura b »

Hallo iedereen.

Gisteren hebben mijn vriend en ik een vakantie geboekt voor de carnavalsvakantie. We gaan een week naar Duitsland. Onze 2 pups gaan mee. Het is 3 uur rijden dus niet zo lang en met enkele tussenstoppen gaat dit wel goed komen, ze zijn al gewend aan autorijden. Ook hebben we een riem waarmee we hun tuigjes vast kunnen maken aan de gordels op de achterbank.

Ik heb er nu al zin in om lekker te wandelen. Maar hebben jullie verder nog tips. Ik ga binnenkort even bij de dierenarts navragen welke injecties ze eventueel nog nodig hebben.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Vakantie Duitsland,Sonnenberg

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

laura b schreef:Hallo iedereen.

Gisteren hebben mijn vriend en ik een vakantie geboekt voor de carnavalsvakantie. We gaan een week naar Duitsland. Onze 2 pups gaan mee. Het is 3 uur rijden dus niet zo lang en met enkele tussenstoppen gaat dit wel goed komen, ze zijn al gewend aan autorijden. Ook hebben we een riem waarmee we hun tuigjes vast kunnen maken aan de gordels op de achterbank.

Ik heb er nu al zin in om lekker te wandelen. Maar hebben jullie verder nog tips. Ik ga binnenkort even bij de dierenarts navragen welke injecties ze eventueel nog nodig hebben.
Zowiezo zou ik de gewone entingen doen, volgens schema en vaccinatie van Nobivac. (drie jaar geldig).
Rabies-enting is verplicht en die moet minimaal 21 dagen voor aanvang reis gezet zijn. Zo laat mogelijk aub, zodat de pups zou oud mogelijk zijn; het is een rot-enting!
Denk ook aan vlooien / teken behandeling.

Afhankelijk van het ras van de pups en het gebied waar je heen gaat krijg je te maken met een aanlijn/muilkorfverplichting. Laat je daar goed over informeren. Ik weet het fijne er niet van, maar weet wel dat in sommige gebeiden dat verplicht is. Er wordt strenger op gecontroleerd dan in Nederland. Vanaf een bepaalde schofthoogte is in openbare gebieden en openbaar vervoer een muilkorf ongeacht het ras verplicht als ik het wel heb.

Hoe dan ook: fijne vakantie! ;-)

Suzanne
maranoa
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maranoa »

Hallo Laura

Buiten de entingen, de cocktail en de rabies, moeten ze voorzien zijn van een chip, verder is het altijd goed om te ontwormen en wat hiervoor al gezegd is een vlooien en vooral tekenbehandeling, maar eerlijk gezegd met de carnaval zullen ze allemaal wel beneveld zijn(de teken), grapje, maar in die periode komen ze nog niet zo veel voor.

Veel plezier.

Groetjes van Anneke
Laatst gewijzigd door maranoa op 09 okt 2008 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Het ontwormen en ontvlooien/ontteken hou ik altijd erg goed bij. Ze zijn gechipt en op het vakantiepark houden we ze toch aan de lijn want ze zijn nog niet goed genoeg getraind. De inentingen ga ik ook even bij de dierenarts navragen. Bedankt voor de tips hoor!
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Rabies is wat echt verplicht is enm als ze onder de 40 cm zijn hoeven ze geen muilkortf te dragen. En om eerlijk te zijn ben ik nog nooit gecontroleerd ;)

Dan denk er aan dat er evt. nog sneeuw kan liggen, ik weet niet waar Sonnenberg precies ligt ;)
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Volgens mij mogen honden ook niet loslopen in duitsland..alleen op prive terrein wel... informeer dat even goed want ik ben een paar keer naar duitsland geweest en daar werd ik regelmatig aan gesproken dat d ehond aan de lijn moest blijven en nergens los mocht alleen op prive (particulier) terrein.
Afbeelding
Cily
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cily »

Hoihoi
Op volgende site vind je actuele info: http://www.dogsincluded.nl/invoer/duitsland.htm
Cily, Caico en Dekeli
Friends on the Move
Diervriendelijk Mobilhomeverhuur
www.huurmij.webs.com
fabiola
Actief

Ongelezen bericht door fabiola »

jacq1970 schreef:Volgens mij mogen honden ook niet loslopen in duitsland..alleen op prive terrein wel... informeer dat even goed want ik ben een paar keer naar duitsland geweest en daar werd ik regelmatig aan gesproken dat d ehond aan de lijn moest blijven en nergens los mocht alleen op prive (particulier) terrein.
Heb ik echt nog nooit meegemaakt. We zijn jaren achter elkaar naar DL geweest, maar nog nooit iemand tegen gekomen, die zei dat de honden vast moesten. Doen wij ook (bijna) nooit. Ik vind DL heel hondvriendelijk!
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Carnavalsvakantie :denken:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
fabiola
Actief

Ongelezen bericht door fabiola »

Jaap* schreef:Carnavalsvakantie :denken:
ja die hebben wij in Brabant :pffff: De rest van Nederland noemt het krokusvakantie :mrgreen: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”