Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudejaarswandeling op Bussloo! (WAARSCHUWING op pagina 6!)

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

jammer zeg!!!
hopelijk vind je toch nog vervoer!!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hier nog steeds niets zeker, maar laat het nog wel weten, hangt helemaal van de puppen en het zorgende moedertje af....zijn ze er nog niet kom ik zeker weten niet, zijn ze er (wat ik toch wel hoop) dan hangt t er vanaf hoe ze er voor zorgt....
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Wij gaan voor de hele route
Is Gizmo lekker moe en ik hoop dan lekker rustig en niet te bang voor al dat vuurwerk :cheer:
Afbeelding
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

wauw... ik tel al 67 honden :o
dat wordt een dolle boel!!!

ik ben benieuwd hoe dat gaat... de grootste groep honden waar wij mee hebben gewandeld is 23, dus dat is wel een stukje minder...
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik meld me bij deze af :jank:

Er gaat hier echt een rotvirus rond. Eerst Winter toen Rolex en vanacht de hele nacht met Xavier op gezeten die diarree en moest spugen. Ik ga straks weer na de dierenarts met nummer 3 dus. Ajutha heeft het dan (nog) wel niet maar die woont hier natuurlijk wel en ik wil niet dat er straks meer hondjes ziek zijn door mijn toe doen.
Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Shoot, ook ik meld me af met het trio. Vai zit tegen de loopsheid aan en is een beetje kattig dus haar doe ik geen plezier met zo'n grote groep en Azuma vind het veeeeeeeeels te koud, haha. Zelfs met nieuw verworven jasje (vreselijk, maar goed, ze heeft het erg koud). Nu kan ik wel alleen met Ghalu komen maar dan ga ik liever bij ons een stevige wandeling in het bos maken, nog een beetje beschut en met 3 tegelijk. Ze zijn niet bang voor het vuurwerk dus dat scheelt.

Karen, van je aanbod voor Azuma wil ik uiteraard nog graag gebruik maken ;-).

Iedereen een hele fijne wandeling, ik zal aan jullie denken! Fijne jaarwisseling en dat het jaar 2009 een mooi jaar mag worden. Voor mij persoonlijk was 2008 een rotjaar dus slechter kan niet. 2009 kan alleen maar beter worden en we kijken uit naar ons verwachte nestje.

Groeten,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik weet niet of ik het qua tijd wel ga redden morgen. Heb op mijn werk nog wat haast-eindjeaarsklusjes liggen die vandaag nog niet gedaan kunnen worden en morgen gewoon móeten.
Dus reken maar niet op mij, mocht ik het alsnog redden weet ik jullie wel te vinden. :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

WAARSCHUWING!!!

Hoi allemaal,

Bij deze een waarschuwing en tevens de vraag of het verantwoord is om de wandeling op Bussloo door te laten gaan morgen?
Langs de randen van Bussloo ligt nu over de eerste meters (een meter of zes tot tien) ijs. Daarna (nog) niet. Bussloo is te groot en te diep om al helemaal dichtgevroren te zijn op dit moment. Dit betekent dat het absoluut gevaarlijk is als er honden zijn die enthousiast het ijs op lopen! We lopen de hele wandeling langs het water.

Als je een hond hebt die beslist niet het ijs op gaat, is er natuurlijk geen probleem. Ik ben er morgen zowiezo, want Levi gaat het ijs niet op. Ik heb inmiddels al een aantal afmeldingen ontvangen van mensen de het niet aan durven.
Wat doen we?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dan zeg ik bij dezen af.Normaal gaan ze het ijs niet zomaar op maar met zo'n grote groep vertrouw ik het niet meer.
Jammer,volgende keer beter :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

de wandeling verplaatsen naar het leesten? :19:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:de wandeling verplaatsen naar het leesten? :19:
Ik vind het prima, maar dat zal iemand anders dan moeten organiseren. Ik moet morgen zelf zowiezo naar Bussloo, omdat er altijd mensen zijn die wel komen en deze waarschuwing niet hebben gelezen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

ga niet mee...met het virusje wat heerst nu toch bang om wat mee te nemen...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:ga niet mee...met het virusje wat heerst nu toch bang om wat mee te nemen...
Hier heerst niets, hoor? (Maar ik snap wel dat je het een risico vindt.)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Scooby schreef:
crutz schreef:ga niet mee...met het virusje wat heerst nu toch bang om wat mee te nemen...
overal hoor je van het virus idd, dan hoeft het niet perse op bussloo te zijn maar er komen natuurlijk wel honden uit allerlei gebieden. als ik een nest had liggen zou ik het ook zeker niet doen.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Scooby schreef:
overal hoor je van het virus idd, dan hoeft het niet perse op bussloo te zijn maar er komen natuurlijk wel honden uit allerlei gebieden. als ik een nest had liggen zou ik het ook zeker niet doen.
Daarom schreef ik er ook bij dat ik snapte dat ze het een risico vindt. Ik wilde alleen aangeven dat ik nog niets over een virus heb gehoord hier in de omgeving.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Hutsje schreef:
Scooby schreef:
Daarom schreef ik er ook bij dat ik snapte dat ze het een risico vindt. Ik wilde alleen aangeven dat ik nog niets over een virus heb gehoord hier in de omgeving.
nee, maar hoor verder overal mensen er over....dus neem idd het risico niet :wink: volgende keer beter....
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:nee, maar hoor verder overal mensen er over....dus neem idd het risico niet :wink: volgende keer beter....
Heel verstandig! :ok:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet blij wordt van het idee van ijs op het water.... inderdaad om de reden... ik weet niet wat mijn honden doen. Elmo, die is al een keer het ijs op geknald. Bon gaat denk ik niet mee, Lune heeft nog nooit echt ijs gezien op een meer, en Mowan ook niet, dus bij die 2 weet ik helemaal nog niet wat ze doen... en in zo'n grote groep, zie ik het zomaar gebeuren dat ze dus wel het ijs op rennen, want ze zijn alle 2 wel dol op water...

't leesten is wat mij betreft ook een goeie optie.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

In principe komen Marieke en ik gewoon, onze honden gaan het water/ijs niet op...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Ik had me al afgemeld bij Karen, maar meldt het ook nog even hier....
Ik ga dus niet, want Faido en Buddy zijn niet van die ijsgangers, maar Thilda gaat rustig mee als een andere hond ook gaat.
Daarnaast zouden er 3 puppen van haar nest mee gaan en die lomperikken van 8 maanden zie ik gerust het ijs opduiken..... nou dat risico neem ik niet!!

Leesten is op zich een opti maar vindt het te lopen rondje dan te kort voor een fikse wandeling, moet ik 3 x hetzelfde rondje lopen wil ik ze moe hebben :roll:
Du wij gaan lekker naar het rozendaalse veld en de bosrand daar (ook iets beschutter!!)
Suuz!
Zeer actief

Josee schreef:Ik had me al afgemeld bij Karen, maar meldt het ook nog even hier....
Ik ga dus niet, want Faido en Buddy zijn niet van die ijsgangers, maar Thilda gaat rustig mee als een andere hond ook gaat.
Daarnaast zouden er 3 puppen van haar nest mee gaan en die lomperikken van 8 maanden zie ik gerust het ijs opduiken..... nou dat risico neem ik niet!!

Leesten is op zich een opti maar vindt het te lopen rondje dan te kort voor een fikse wandeling, moet ik 3 x hetzelfde rondje lopen wil ik ze moe hebben :roll:
Du wij gaan lekker naar het rozendaalse veld en de bosrand daar (ook iets beschutter!!)
t leesten kan je ook eerst het hondenbos in bijv. en daarna de andere route lopen, die met paaltjes aangegeven staat ;) das nog best een mooie ronde.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

P!nki schreef:
Josee schreef:Ik had me al afgemeld bij Karen, maar meldt het ook nog even hier....

t leesten kan je ook eerst het hondenbos in bijv. en daarna de andere route lopen, die met paaltjes aangegeven staat ;) das nog best een mooie ronde.
Hoe lang is dat dan??
Ik wil nl een kleine 2 uur lopen met ze.....
Is dat ook allemaal losloopgebied??
Suuz!
Zeer actief

Het hondenbos zelf moet je wel als je het gehele bos loopt (alle paadjes) zeker een 3 kwartier tot een uur zoet kunnen zijn. Zeker als je met een hele groep loopt en de honden heerlijk met elkaar aan he spelen zijn.

Die andere wandeling is de Natte Neuzenroute. Caro loopt die wel eens, en heeft de honden daar altijd los (net even nagevraagd) en andere mensen die ze tegen komt hebben de honden daar ook los ;) Vorige keer toen ze die liep heeft ze daar zeker ook een uur gelopen op die route. En volgens mij heeft ze nog stukjes van de groene route en rode door elkaar gelopen.. :smile:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

De Natte Neuzen Route is een wandeling van 2 kilometer.
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

P!nki schreef:Het hondenbos zelf moet je wel als je het gehele bos loopt (alle paadjes) zeker een 3 kwartier tot een uur zoet kunnen zijn. Zeker als je met een hele groep loopt en de honden heerlijk met elkaar aan he spelen zijn.

Die andere wandeling is de Natte Neuzenroute. Caro loopt die wel eens, en heeft de honden daar altijd los (net even nagevraagd) en andere mensen die ze tegen komt hebben de honden daar ook los ;) Vorige keer toen ze die liep heeft ze daar zeker ook een uur gelopen op die route. En volgens mij heeft ze nog stukjes van de groene route en rode door elkaar gelopen.. :smile:
Van de "natte neuzenroute" afwijken is nou niet echt aan te raden. Ze zijn er nog al fel aan het controleren hoorde ik op de KC. Zelf nog geen problemen gehad.
Laatst gewijzigd door Marieke* op 30 dec 2008 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Suuz!
Zeer actief

Scooby schreef:De Natte Neuzen Route is een wandeling van 2 kilometer.
oké die is niet lang dus... maar die rode & groene paaltjes er bij, dan maakt het al een stuk langer ;) .... Caro heeft daar zeker op dr gemak een uur rond gestruind, en kwam eerder terug omdat ik na een ruim uur wel klaar was in het hondenbos.
Suuz!
Zeer actief

Marieke* schreef: Van de "natte neuzenroute" afwijken is nou niet echt aan te raden. Ze zijn er nog al fel aan het controleren hoorde ik op de KC.
dat kan idd .. dat weet ik niet omdat ik er niet in de buurt woon, ik kom er slechts 1 x a 2 x in de week met de honden, en dan vooral voor het omheinde hondenbos ;)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik meld me na mijn eerdere "misschien" berichtje definitief af. Het ijs had ik nog niet over nagedacht en in principe kan ik denk ik wel voorkomen dat ze er op gaan, alleen ben ik dan niet meer ontspannen aan het wandelen, wat wel mijn bedoeling zou zijn geweest, als ik het qua tijd alsnog zou redden.
Dus mijn naam kan definitief geschrapt worden.
Judith&Jayla
Zeer actief

wat gaat er nou gebeuren dan??? gaat het nou wel door, of niet?? gaan we nou naar het leesten of bussloo...

ik denk dat er even een beslissing genomen moet worden door iemand, want het is morgen al, en anders weet niemand waar het nou is...

ik hoop wel dat het doorgaat want ik had er wel erg veel zin in!!!
masha gaat niet op het water.. dus daar hoef ik niet bang voor te zijn...
t'leesten vind ik een erg mooi gebied.. en anders lopen we toch de route gewoon 3x ? ik vind het niet erg:P
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Aangezien ik met 't zelfde aantal mensen als honden kom durf ik 't wel aan.
We letten extra op en komen zeker :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”