Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Twink is verlamd. Ineens sinds gisteren, achterkant volledig verlamd. We dachten eerst een klap van een auto, maar dan zou ze veel meer schade moeten hebben, en op de bij de da gemaakte foto's is niks te zien. Nu dachten we zelf aan een tia. Nu heb ik ze vanmorgen weer bij de da gebracht voor een catheter want haar blaas was goed vol. Maar daar hangen ze geen zakje aan zoals bij mensen dus we hebben zelf maar wat bedacht, het arme dier was tot aan haar oren toe nat van de urine.
Zo zag het eruit..
Het passen van allerlei slangetjes.
En het eindresultaat.
Ze ligt niet constant op de vloer hoor, meestal in de doos die erachter staat, bij ons op de slaapkamer. Vannacht heeft ze bij ons in bed gelegen.
Verder doe ik een soort van massage en zelfbedachte fysiotherapie, wie weet helpt het. Vrijdagochtend nemen we de definitieve beslissing.
Nanna schreef:Allemensen....
De constructie is op zich fijn bedacht, het is zéker voor een schoon dier als een poes geen lolletje om in je eigen plas te liggen.
Mijn duimen draaien dat ze bijtrekt.
Je kon duidelijk zien dat ze zich heel naar voelde toen ze zo nat was. Ik heb haar met een washandje even afgesponsd en toen zag je dat ze zich toch wat prettiger voelde.
Eten en drinken doet ze wel gewoon.
Ik hoop dat het goed uitpakt. Is vrijdag niet te vroeg voor een definitieve beslissing? Als het een tia is, zou het denk ik wat langer kunnen duren voordat ze bijtrekt.
christo schreef:Ik hoop dat het goed uitpakt. Is vrijdag niet te vroeg voor een definitieve beslissing? Als het een tia is, zou het denk ik wat langer kunnen duren voordat ze bijtrekt.
Ik weet het echt niet. Ze heeft gisteren en eergisteren nog goed gegeten en gedronken, net toen ik opstond wilde ze niks en keek ze zo zielig. Ook niet haar lievelingseten, vette makreel uit blik. Ik ben een paar dagen vrij en ga er alles aan proberen te doen.
Ik ben nul komma nul expert en zou echt niet in jouw schoenen willen staan
Het enige wat ik weet is dat als het een Tia is, de beschadiging meestal in de hersenen zit, en de hersenen wel enigszins het vermogen hebben om te herstellen, zelfs om nieuwe hersencellen aan te maken, dit in tegenstelling tot wat de medische wetenschap lange tijd heeft beweerd.
Ik duim voor je dat er vriidag verbetering te zien is.
Ze zal het misschien fijn vinden als je over haar buikje strijkt - en als je er open voor staan en je kunt iemand vinden die het kan, kan een dosis Reiki geen kwaad...
christo schreef:Ik ben nul komma nul expert en zou echt niet in jouw schoenen willen staan
Het enige wat ik weet is dat als het een Tia is, de beschadiging meestal in de hersenen zit, en de hersenen wel enigszins het vermogen hebben om te herstellen, zelfs om nieuwe hersencellen aan te maken, dit in tegenstelling tot wat de medische wetenschap lange tijd heeft beweerd.
Ze zal het misschien fijn vinden als je over haar buikje strijkt - en als je er open voor staan en je kunt iemand vinden die het kan, kan een dosis Reiki geen kwaad...
Daar sta ik wel voor open, alleen ik zou niemand weten die dat kan
En knuffelen doen we bijna de hele dag, dat heeft ze nooit gewild. Ze roept me dat ik naar boven moet komen, en dat doe ik dan braaf. Ze staat niet beneden omdat ze geen vrienden is met de honden en dat zou maar stress geven als ik ze toch beneden hou.
Bijna iedereen is in staat om zelf ook een heel klein beetje energie over te brengen. Als er iets is met haar buik, en ze kan natuurlijk moeilijk haar ontlasting kwijt, dan kun je zelf je rechterhand tegen haar buikje drukken en je linkerhand tegen haar rug leggen. Het is in elk geval een troostende aanraking, maar als je je handen warm voelt worden en een trekkend gevoel krijgt, gebeurt er ook iets op energieniveau. Vaak voelt de plek waar ze zich niet goed voelt ook koud aan.
In vrijwel elke stad of dorp zitten een paar mensen die Reiki kunnen, sommigen behandelen alleen mensen, anderen behandelen mensen en dieren. Ik denk wel dat je iemand zult vinden.
het kan alicht de pijn verminderen maar niet iedereen die reikie kan is geschikt er lopen helaas te veel rond die zelf niet goed in hun vel zitten en dan nog reikie geven zonder dat het fout bedoeld is wil het dan wel eens dat juist de boel verergert
ik ben van mening dat een liefhebbende baas dan meer bereikt als hij kalm zijn liefde over kan brengen en niet gestrest en astrid kennende lukt haar dat wel
Dat geldt voor meer mensen die zweverig bezig zijn, helaas... Ik ken het wereldje een beetje van zijdelings en ben er ook niet zo heel erg gecharmeerd van.
christo schreef:Ik ben nul komma nul expert en zou echt niet in jouw schoenen willen staan
Daar sta ik wel voor open, alleen ik zou niemand weten die dat kan
En knuffelen doen we bijna de hele dag, dat heeft ze nooit gewild. Ze roept me dat ik naar boven moet komen, en dat doe ik dan braaf. Ze staat niet beneden omdat ze geen vrienden is met de honden en dat zou maar stress geven als ik ze toch beneden hou.
Ik ken iemand die dat kan, ik PB je de link van haar website even.
Heel veel sterkte..
Ik heb inmiddels via Gollum haar link contact met iemand gehad, en via de telefoon heeft ze me verteld wat ik moest doen bij Twink. Reiki. In het begin had ik zoiets van jaa, uhhh.. maar deze mw klonk heel oprecht en zei toch ook dingen die klopten. Ik blijf wat ik geleerd heb voorlopig doen bij Twink en de afspraak voor vrijdag bij de dierenarts heb ik verzet naar dinsdag. Dan gaat zowiezo de catheter eruit en bekijken we het verder.
astrid schreef:Ik heb inmiddels via Gollum haar link contact met iemand gehad, en via de telefoon heeft ze me verteld wat ik moest doen bij Twink. Reiki. In het begin had ik zoiets van jaa, uhhh.. maar deze mw klonk heel oprecht en zei toch ook dingen die klopten. Ik blijf wat ik geleerd heb voorlopig doen bij Twink en de afspraak voor vrijdag bij de dierenarts heb ik verzet naar dinsdag. Dan gaat zowiezo de catheter eruit en bekijken we het verder.
Sluit overigens een aanrijding niet uit hoor, mijn kat kwam ook op een dag klagend miauwend thuis en op het moment dat ik ging kijken zakte hij door de achterpoten.. ook lam, hij was blijkbaar in aanraking gekomen met een brommer vermoedde de da... er zat bij hem nog wat kracht in de achterpoten zag de da, maar hij heeft ook een week in de kattenkamer binnen gelegen (kon zich wel naar de kattenbak slepen) en daarna kwam er beetje bij beetje meer kracht in zijn achterpoten..ik ken dan wel geen reiki, maar ik hield mijn handen boven de lamme achterhand, dat gaf ook wat warmte en de kat reageerde er goed op.
Ik hoop dat Twink snel herstelt!
blondie schreef:och arme Twink, beterschap met haar hoor
Sluit overigens een aanrijding niet uit hoor, mijn kat kwam ook op een dag klagend miauwend thuis en op het moment dat ik ging kijken zakte hij door de achterpoten.. ook lam, hij was blijkbaar in aanraking gekomen met een brommer vermoedde de da... er zat bij hem nog wat kracht in de achterpoten zag de da, maar hij heeft ook een week in de kattenkamer binnen gelegen (kon zich wel naar de kattenbak slepen) en daarna kwam er beetje bij beetje meer kracht in zijn achterpoten..ik ken dan wel geen reiki, maar ik hield mijn handen boven de lamme achterhand, dat gaf ook wat warmte en de kat reageerde er goed op.
Ik hoop dat Twink snel herstelt!
Naar omstandigheden goed. Ik heb het idee dat ze in 1 achterpoot wat meer kracht heeft. Ze kan alleen haar ontlasting niet kwijt, ze heeft wel persdrang maar er komt niks. Ik ga zo even microlax halen bij de dierenarts. Ze moet maandagochtend of middag voor het laatst gepoept hebben, en wat er nu inzit zal wel lekker hard zijn. En aangezien ze wel persdrang heeft, maar het er op eigen kracht niet uitkrijgt, help ik haar vanmiddag met de microlax.