Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Misschien leuk voor andere hondjes (soort van kong)

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Misschien leuk voor andere hondjes (soort van kong)

Ongelezen bericht door Innuendo »

Maxi vind de kong te moeilijk, al het plakspul wat erin gaat krijgt hij er niet uit, waardoor de lol ervan voor hem er snel af is.
Maar omdat ik toch weer eens een poging wilde wagen vanmorgen was ik op zoek naar de kongs. Nu moet ik er een stuk of 5 hebben, echter ik vond er maar 1 :devil:
Dus waar die dingen gebleven zijn geen idee.
Maar omdat ik de vulling al klaar had (pindakaas, appel, sla, gehaktballetjes :mrgreen: )
Heb ik een klein flesje open geknipt, zacht tape om de randen gedaan (waren scherp) en dat ding gevult en goed stevig dicht gemaakt met hetzelfde tape. (soort klinitape)

En daar was maxi toch een goed half uur zoet mee :cheer:
Hij was helemaal blij met het ding :cheer:

Nog meer mensen simpele kong achtige bezigheidsdingetjes?
Of een geschikte vulling welke er makkelijk uitvalt?

Ik las iets over toiletrollen met snoepjes erin?
Sokken met snoepjes? (gaan die sokken dan niet stuk???)
Nouja dat soort dingen dus. :)

Groetjes Evy
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sokkendingen. :mrgreen: Heel veel sokken in en aan elkaar geknoopt, en dan brokjes en frolicjes of nog lekkerders in de knopen douwen. Kan alleen bij honden die geen sokken eten, maar mijn stel eet gelukkig geen sokken, en is gewoon heel lang lekker bezig met snuffelen waar nog iets kan zitten, en dan lekker pielen om het eruit te halen.

edit: Lilo is ook niet heel handig met de Kong, dus voor haar maak ik hem makkelijk met losse kattebrokjes en kleine stukjes kaas enzo. Jack krijgt juist hele lastige Kongen, daar stamp ik alles flink vast met leverworst of kaas of brood, en dan zijn ze allebei ongeveer tegelijk klaar met eten. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

de katten hier krijgen wel eens een leeg eierdoosje gevuld met brokjes. daar word dan mee gegooid en geschoven om ze er uit te krijgen. Meer wat voor katten dus, maar als je een hond hebt die het niet gelijk op een scheuren zet is het wel een leuk speelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

cooperv schreef:de katten hier krijgen wel eens een leeg eierdoosje gevuld met brokjes. daar word dan mee gegooid en geschoven om ze er uit te krijgen. Meer wat voor katten dus, maar als je een hond hebt die het niet gelijk op een scheuren zet is het wel een leuk speelding
Hé dat is een leuke voor onze kat :ok:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Ik doe wel eens wat koekjes of brokjes mengen met pindakaas en dat in de kong.
Ook krijgt Diego een kong gevuld met koekjes of brokjes en dan boven op een beetje pindakaas.

Hoorde ook een tip om banaan te prakken en daar eventueel koekjes of brokjes door heen te doen en in de kong.
Maar die zal wel te moeilijk zijn?
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ik doe wat lekkers in een wc rol en dan vouw ik de zijkanten dicht (volgens mij heb dat hier van het forum) Fellow vindt het erg leuk om het open te knagen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”