Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waterdichte rugzakjes voor hond?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

estelle

waterdichte rugzakjes voor hond?

Ongelezen bericht door estelle »

Ik zie her en der in dierenwinkels van die 'rugzakken' die je dan om doet bij je hond. Daar kun je dan wat dingetjes instoppen en je hond sjouwt dat dan mee op zn rug.
Dat leek mij nou best eens handig, zeker als je een heel eind de hort op gaat.

Alleen die krengen zijn nooit waterdicht en aangezien Hera (waar ik die rugzak dan bij om zou doen, want Woopy vind zoiets doodeng)) of Kimba dat ding dan omkrijgen en die overal en nergens het water in plonzen.....

Zijn die er ook waterdicht? En wie heeft ervaring met zo'n ding, is het handig? of is het voor de hond vervelend?
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

omdat jij spullen mee wil nemen moet de hond dat maar dragen??
Ik vind het best zielig zal wel niet zo zijn en vind het ook best wel een stom gezicht.

denk trouwens niet dat ze waterdicht zijn dan zou je van die echte moeten hebben voor reddingshonden.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
estelle

Sanne!! schreef:omdat jij spullen mee wil nemen moet de hond dat maar dragen??
Ik vind het best zielig zal wel niet zo zijn en vind het ook best wel een stom gezicht.

denk trouwens niet dat ze waterdicht zijn dan zou je van die echte moeten hebben voor reddingshonden.
Nou ik zal ze geen kilo's bakstenen laten dragen hoor. allemachtig zeg. :roll:

Ben al even wezen googlen en zoiets als dit bedoel ik dus:
http://www.natteneuzen.nl/contents/nl/d ... ugzak.html
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik weet wel wat je bedoelt en dat je er ook geen kilo1s in zult doen maar dan nog vind ik het een stom gezicht en ook nits toevoegends voor de hond.

Maar ik vind ze er verder wel heel waterdicht uitzien..
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
estelle

Sanne!! schreef:ik weet wel wat je bedoelt en dat je er ook geen kilo1s in zult doen maar dan nog vind ik het een stom gezicht en ook nits toevoegends voor de hond.

Tsja dat je het stom vind mag natuurlijk maar je doet nu net alsof ik er ik weet niet wat voor bagage in zou gaan stoppen.
En als het een normaal formaat rugzakje is dan heeft mijn hond daar ook echt geen hinder van hoor, schat ik zo.

Maar de rugzakken op die link vind ik dus ook te groot en niet mooi en ook belachelijk duur. Hier ij de dierenwinkel hadden ze mooie subtiele rugzakjes maar dus niet waterdicht.
Yinxx
Actief

Ongelezen bericht door Yinxx »

Wij hebben ook een hondenrugzak aangeschaft, de nieuwe palisades pack
We hebben gekozen voor de palisades pack omdat je de rugzak van het tuig af kan halen bij stops enzo. Daarover heb ik al een keer op dit forum geschreven zie http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ndenrugzak

We hebben de rugzak al verschillende keren gebruikt. We willen gaan trainen voor kleine trektochten.
Dan kan ze bijvoorbeeld haar eigen water dragen dmv de waterzakken die erin zitten. Persoonlijk vindt ik het
ook niet zielig voor een hond. Je moet het natuurlijk wel goed opbouwen en niet overdrijven met het gewicht.
We zijn begonnen met een lege rugzak en dan telkens ietsjes het gewicht opbouwen. Ze loopt tijdens
wandeling gewoon mee zoals altijd en heeft er ook totaal geen last van.
Volgens mij is deze rugzak helemaal waterdicht en hij is overigens ook erg sterk. Hij is idd prijzig :roll: ...
Maar het is dan ook wel een comfortabele rugzak itt goedkopere versies die ik bij dierenwinkel heb gezien :N:
Laatst gewijzigd door Yinxx op 15 jan 2009 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Mischien kun je zelf iets maken van een bestaand rugzakje en een albertheyntasje en gaffertape?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Is het geen idee om gewoon waterdichte zakken te kopen (heb je bij de Xenos e.d. voor een paar euro) en die in de tas te stoppen?
Volgens mij zijn die tassen geen van alles echt waterdicht.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Sanne!! schreef:ik weet wel wat je bedoelt en dat je er ook geen kilo1s in zult doen maar dan nog vind ik het een stom gezicht en ook nits toevoegends voor de hond.

Er is wel meer niet toevoegend voor de hond :19: Als wij van de zomer in Zweden/ Noorwegen gaan lopen krijgen Jip en Ziva ook zo'n tas. Ze sjouwen maar lekker mee als wij met 12-15 kilo op onze rug lopen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
estelle

Lysette schreef:Is het geen idee om gewoon waterdichte zakken te kopen (heb je bij de Xenos e.d. voor een paar euro) en die in de tas te stoppen?
Volgens mij zijn die tassen geen van alles echt waterdicht.
Ja dat kan natuurlijk ook gewoon.
Dat ik een rugzakje hier bij de dierenwinkel koop en dan de spullen in die zakjes doe.

:ok:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Wij hebben inderdaad van die ziplockdingen. Waterdichte zakjes waar ze hun eigen voertjes in dragen als we een eind gaan lopen.

Escan worst 2 x zo groot als hij dat ding omheeft. Dan voelt hij zich een hele piet :mrgreen:
Er zijn overigens richtlijnen voor hoeveel de hond kan en mag dragen. We blijven daat altijd ruimschoots onder. Het is meer dat als we op trektocht gaan de honden iets dragen en wij onze bepakking omhebben.
waterdichte rugzakken zijn er niet volgens mij, daarom doen wij het zo. Werkt pima.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

estelle schreef:Tsja dat je het stom vind mag natuurlijk maar je doet nu net alsof ik er ik weet niet wat voor bagage in zou gaan stoppen.
En als het een normaal formaat rugzakje is dan heeft mijn hond daar ook echt geen hinder van hoor, schat ik zo.
Sommige honden vinden het zelfs geweldig. Die vinden zichzelf heel wat als ze zo'n rugzakje mogen dragen.

En waarom ook niet?

Heb helaas gene tips voor je, maar wel een "verzoek". Als je ze vindt, wil je dat dan laten weten?
Elisabeth
Actief

Ongelezen bericht door Elisabeth »

Heb even meegelezen, wij willen nl. ook een honden rugzak. We wandelen met 3 kinderen die ook hun eigen rugzak hebben en dan vind ik het niet meer dan logisch dat de hond zijn eigen water draagt.
We maken namelijk lange wandelingen en komen meestal geen restaurantjes tegen.

Ik had ook een vraag gesteld (op 8-1) maar hier was niet op gereageerd. Misschien wil iemand me vertellen vanaf welke leeftijd jullie de hond met rugzak laten lopen.
De pup is nu 6 maanden, zou ik hem al aan een lege rugzakj kunnen laten wennen?

Elisabeth
Yinxx
Actief

Ik 6 maanden veel te jong om een rugzak te dragen.
Persoonlijk zou ik hiermee wachtten tot je hond volgroeid is.
Elisabeth
Actief

Het zou me nu ook alleen om het wennen gaan aan een lege rugzak, als hij een jaar is zou ik dan met gewicht erin willen gaan oefenen.

Elisabeth
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Elisabeth schreef:
Ik had ook een vraag gesteld (op 8-1) maar hier was niet op gereageerd. Misschien wil iemand me vertellen vanaf welke leeftijd jullie de hond met rugzak laten lopen.

Elisabeth
wat voor hond heb je? ik zou het zelf gewoon doen, lijkt me geen probleem. en ik denk ook best dat er al wat eerder wat spulletjes inkunnen, mits niet te veel en te lang. :wink:

estelle, gaan je honden er echt ook mee zwemmen?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als het om een wat grotere hond gaat zou ik met een lege rugzak ook wachten tot hij een jaar is. Ze zullen denk ik, zeker in het begin, toch net even anders gaan lopen met een ding op hun rug en dat lijkt mij persoonlijk niet handig voor de gewrichten. Denk ik :mrgreen: :wink:
Kleine stukjes is wat anders natuurlijk, maar een hele wandeling zou ik niet doen.
Volgens mij wennen ze er zo aan, dus als hij met een jaar ook echt met een bepaald nut de rugzak om kan hebben heb je hem daar volgens mij binnen een week aan gewend. (mits het geen bange hond is natuurlijk).
Laatst gewijzigd door Moos op 16 jan 2009 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Yinxx schreef:Ik 6 maanden veel te jong om een rugzak te dragen.
Persoonlijk zou ik hiermee wachtten tot je hond volgroeid is.
Een lege rugzak hè!
Waarom niet? Als je wilt dat je hond hier later mee gaat lopen, waarom zou je dan niet nu al beginnen met een leeg rugzakje. Zie daar echt het probleem niet van in. Of je moet een rugzak formaat Dog bij een chihuahua omhangen... :N:
Elisabeth
Actief

Ik zal eens gaan kijken of we nu een geschikte maat kunnen kopen die dus ook geschikt is voor als hij een jaar is.
Dan zou hij hem met een korte wandeling om kunnen om er aan te wennen. Ik kan dan ook op zijn loop gedar letten.
Als we nu niet een geschikte maat kunnen vinden dan wacht ik gewoon tot hij een jaar is.
Yinxx
Actief

Ik had het even verkeerd begrepen :N:
Een lege rugzak lijkt me inderdaad niet veel kwaad te kunnen, dat weegt bijna niets.
Als je goed oplet hoe hij/zij loopt - zoals voorgangers al zeiden - lijkt het me idd handig
om de hond al langzaam aan de rugzak te laten wennen.
Veel rugzakken zijn verstelbaar dus er zal vast wel een goede voor jullie bij zitten.
Succes met het uitzoeken van een rugzak en veel plezier met het wandelen :ok:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Hier staan goede en mooie, maar wel dure, hondenrugzakken.
http://www.radicaldesign.nl/nl/producten/dog/#specs
Afbeelding
estelle

miekmiek schreef:
Elisabeth schreef:

Elisabeth
wat voor hond heb je? ik zou het zelf gewoon doen, lijkt me geen probleem. en ik denk ook best dat er al wat eerder wat spulletjes inkunnen, mits niet te veel en te lang. :wink:

estelle, gaan je honden er echt ook mee zwemmen?
Die kans is wel heel groot ja. Hera plonst eigenlijk elke dag wel ergens het water in. In de winter vaak alleen als ze het warm heeft van het rennen/apporteren (dan zou ik zo'n rugzak natuurlijk even af kunnen doen) maar inde zomer loopt/zwemt Hera (en kimba ook) meer in het water dan dat ze op het pad loopt.
estelle

Kaiou schreef:Hier staan goede en mooie, maar wel dure, hondenrugzakken.
http://www.radicaldesign.nl/nl/producten/dog/#specs
wow dat is wel erg duur, vind ik.
Zeker omdat ik dus niet weet of de hondjes het wat vinden. Dan zit ik straks met zo'n duur ding.

Ik ga een goedkopere kopen en dan die zakjes bij de Xenos halen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”