Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Muilkorf
Moderator: moderatorteam
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Muilkorf
Dit jaar gaan we met de vakantie naar Frankrijk, Uiteraard gaat Luka met ons mee. Omdat hij een (overduidelijke)kruising rottweiler is moet hij in het openbaar gemuilkorft zijn. Ik moet dus iig een muilkorf bij me hebben.
Heeft iemand hier ervaring met muilkorven en welke is dan aan te raden? De hond moet in elk geval goed kunnen hijgen en het liefst zo min mogelijk last van dat ding hebben.
Heeft iemand hier ervaring met muilkorven en welke is dan aan te raden? De hond moet in elk geval goed kunnen hijgen en het liefst zo min mogelijk last van dat ding hebben.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb zelf een metalen, mocht hij hem echt nodig hebben zit die beter dan de plastic versie...
Het is mij in Oostenrijk nog nooit verplicht terwijl dit daar ook verplicht is officieel... misschien dat ze er strenger op zijn in openbare gelegenheden zoals winkelcentra maar daar kom ik nooit met honden...
Op parkeerplaatsen etc. waar ook politie liep is er nooit iets van gezegt.
Het is mij in Oostenrijk nog nooit verplicht terwijl dit daar ook verplicht is officieel... misschien dat ze er strenger op zijn in openbare gelegenheden zoals winkelcentra maar daar kom ik nooit met honden...
Op parkeerplaatsen etc. waar ook politie liep is er nooit iets van gezegt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Carma
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
Ik heb zelf de kunststof muilkorfen. Toen ik op zoek was verbaasde me het verschil in kwaliteit. De 1 hadden ze zo af, de ander leek het alsof ze niets om hadden.
Bij de 1 vond ik dat ze amper adem konden halen terwijl de ander zo ruim was dat het zijn functie mis liep.
Gewoon met hond naar een winkel gaan waar ze muilkorfen verkopen en passen, neem er de tijd voor. Twijfel je, hup door naar de andere winkel.
Bij de 1 vond ik dat ze amper adem konden halen terwijl de ander zo ruim was dat het zijn functie mis liep.
Gewoon met hond naar een winkel gaan waar ze muilkorfen verkopen en passen, neem er de tijd voor. Twijfel je, hup door naar de andere winkel.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
kimsy
- Vaste gebruiker
- Carma
- Zeer actief
Dat verbaasde mij dus ook, de een leek ook echt een stuk comfortabeler te zitten dan de ander. ik zal denk ik idd een aantal dierenwinkels af moetenchrico schreef:Ik heb zelf de kunststof muilkorfen. Toen ik op zoek was verbaasde me het verschil in kwaliteit. De 1 hadden ze zo af, de ander leek het alsof ze niets om hadden.Bij de 1 vond ik dat ze amper adem konden halen terwijl de ander zo ruim was dat het zijn functie mis liep.

- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Wij hebben een baskerville muilkorf voor Mitrill (plastiek), onze Alaskan malamute. Ze kan ermee drinken, hijgen, koekje door eten.
Ze heeft helaas een maatje te klein. Qua neusbreedte en neuslengte is hij goed, maar door haar brede kop spant het te hard langs de zijkant. Ik ga dus een maat 9 kopen, al vrees ik dat ze die misschien af krijgt.
Ik denk dat het comfortabelste is voor een hond zo'n lederen muilkorf, dit schuurt minder dan plastiek. Metaal vind ik zo koud.

Ze heeft helaas een maatje te klein. Qua neusbreedte en neuslengte is hij goed, maar door haar brede kop spant het te hard langs de zijkant. Ik ga dus een maat 9 kopen, al vrees ik dat ze die misschien af krijgt.
Ik denk dat het comfortabelste is voor een hond zo'n lederen muilkorf, dit schuurt minder dan plastiek. Metaal vind ik zo koud.

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
-
Fin
- Zeer actief
Niet te duur en makkelijk voor om zo bij je te hebben: met klitteband verstelbaar snuitje van gewoon stof. Kan niet schuren, krijgen ze niet af, kan wel zo ruim gesteld worden dat de hond kan hijgen. Onderkant is ook van gaas gemaakt, ook om ademen makkelijker te maken. Met één click is het ook gelijk af, en het is gemakkelijk in je zak/tas te stoppen. Merk is Jolly, prijs onder de tien euro.
Ik gebruik zo'n ding voor Aidan voor de eerste paar minuten uit de auto, hij kan dan gelijk uit zijn dak gaan en ik heb geen zorgen om joggers. Hij rent er gerust een halve kilometer mee.
Ik gebruik zo'n ding voor Aidan voor de eerste paar minuten uit de auto, hij kan dan gelijk uit zijn dak gaan en ik heb geen zorgen om joggers. Hij rent er gerust een halve kilometer mee.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de mijne is 'bekleed' van binnenTrippell schreef:Metaal vind ik zo koud.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
ik heb ook de plastic versie (tegen het stenen eten), en geen van beiden hebben veel erg in dat ze m dragen. Ik heb ze bewust pas omgedaan als we naar het bos gingen zodat ze in de hectic van 'Joepie bos' even vergaten dat ze m om hadden en regelmatig er een koekje door heen geduwd. Dus geen vervelende ervaringen.
Bij mijn dame doe ik het leren riempje vaak nog wel even achter haar halsband langs, zodat als ze m afschuurt als ze rollen /schuren in de hei, wat ze hier veel doen, hij niet meteen kwijt is (ben er zo al 2 verloren),
Ze kunnen er gewoon mee drinken, blaffen en modder/rotzooi eten (zijn ze hier heel handig in, je schuift je korf diep in de paardestront en dan kan je het zo gezeefd van je korf likken, mjammie.....
Maar beduidend minder dan ervoor
De leren versie lijkt mij juist minder prettig omdat er een band tussen de ogen doorgaat.
Bij mijn dame doe ik het leren riempje vaak nog wel even achter haar halsband langs, zodat als ze m afschuurt als ze rollen /schuren in de hei, wat ze hier veel doen, hij niet meteen kwijt is (ben er zo al 2 verloren),
Ze kunnen er gewoon mee drinken, blaffen en modder/rotzooi eten (zijn ze hier heel handig in, je schuift je korf diep in de paardestront en dan kan je het zo gezeefd van je korf likken, mjammie.....
Maar beduidend minder dan ervoor
De leren versie lijkt mij juist minder prettig omdat er een band tussen de ogen doorgaat.
- Carma
- Zeer actief
Goede tipJosee schreef:ik heb ook de plastic versie (tegen het stenen eten), en geen van beiden hebben veel erg in dat ze m dragen. Ik heb ze bewust pas omgedaan als we naar het bos gingen zodat ze in de hectic van 'Joepie bos' even vergaten dat ze m om hadden en regelmatig er een koekje door heen geduwd. Dus geen vervelende ervaringen.
Ze kunnen er gewoon mee drinken, blaffen en modder/rotzooi eten (zijn ze hier heel handig in, je schuift je korf diep in de paardestront en dan kan je het zo gezeefd van je korf likken, mjammie.....![]()
Maar beduidend minder dan ervoor![]()

- Carma
- Zeer actief
Deze ziet er idd wel mooi uitTrippell schreef:Wij hebben een baskerville muilkorf voor Mitrill (plastiek), onze Alaskan malamute. Ze kan ermee drinken, hijgen, koekje door eten.

- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Bedoel je dan zo'n bekleding aan de bovenkant van de snuit? Ik stond op het punt een metalen te kopen, maar heb dit uiteindelijk toch niet gedaan omdat onze malamute er ook mee snuffelt en dan duwt ze haar neus tegen de grond, dat metaal komt dan toch tegen de neus, of niet?malinois schreef:de mijne is 'bekleed' van binnenTrippell schreef:Metaal vind ik zo koud.
![]()
geen metaal komt in aanraking met de hond.
Ik zit echt in een dilemma over welke ik nu zou kopen. Een lederen lijkt me echt zo super maar vind ik nergens in een winkel. En ik wil hem zeker kunnen passen.

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja boven aan de neus, onderlangs en aan de zijkant net voorbij de bek zeg maar....Trippell schreef:Bedoel je dan zo'n bekleding aan de bovenkant van de snuit? Ik stond op het punt een metalen te kopen, maar heb dit uiteindelijk toch niet gedaan omdat onze malamute er ook mee snuffelt en dan duwt ze haar neus tegen de grond, dat metaal komt dan toch tegen de neus, of niet?malinois schreef:de mijne is 'bekleed' van binnenTrippell schreef:Metaal vind ik zo koud.
![]()
geen metaal komt in aanraking met de hond.
Ik zit echt in een dilemma over welke ik nu zou kopen. Een lederen lijkt me echt zo super maar vind ik nergens in een winkel. En ik wil hem zeker kunnen passen.
Het metalen stuk voorin raken ze hier nooit overigens hoor...