Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie kent er leuke wandelgebieden of routes in West-Friesland?
Ik zoek me suf maar kan niks vinden, ben er ook totaal onbekend.
Marloes en ik willen daar gaan wandelen begin maart maar het belangrijkste ontbreekt nog; het wandelgebied.
Als je West-Friesland in Noordholland bedoeld, daar is haast niets. Wat nieuwe wandel en fietspaden bij Twisk en Lambertschaag, maar dan heb je het wel gehad. Wel in er in de Wieringermeer het dijkgatbos, maar dat is erg druk.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Je kan een rondje lopen van dik een uur, langs het Ijsselmeer, is vlakbij Hoorn, is aanlijngebied, al zal je misschien een enkele loslopende hond tegenkomen, maar zeker niet veel.
Wat zijn jullie van plan, anders wil ik ook wel mee wandelen met Baco
Moos schreef:Ehm, voor alle duidelijkheid even Vera is dan in de laatste week van de loopsheid. Vandaar aanlijngebied
Lijkt me met Baco niet handig denk ik?
Moos schreef:Ehm, voor alle duidelijkheid even Vera is dan in de laatste week van de loopsheid. Vandaar aanlijngebied
lekker debielerig van mij ook weer.
Nou hahahahaha, nog veel erger is dat ik eerst wilde reageren van "ja hoor, kom maar mee", maar ergens in mijn achterhoofd al dacht, hmmm iets klopt hier niet Ohhh ja loopse Vera, daaaarom zoeken we ook een aanlijngebied
sjef schreef:Oei daar op Zondag. Nou veel plezier.
Je kan ook even uitleggen waarom beter van niet. Is ook een optie i.p.v zo te reageren Wij vragen toch expliciet om tips voor aanlijngebiden ivm een loopse teef. Zie niet in waarom je dan zo moet reageren
Je hebt best leuke gebieden hoor hier, je moet alleen even zoeken Ik heb hier bijv. vlak om de hoek (Onderdijk gem. Wervershoof) wat ik het koeienbosje noem, daar lopen schotse hooglanders in de begrazing. Is geen aanlijngebied maar als je dat uitloopt, kom je uit bij het grote Vliet van staatsbosbeheer, prachtig lopen, én aangelijngebied. Loop je zo helemaal door naar Medemblik. Vreemd geregeld trouwens, bij de koeien mogen ze los, aan de overkant zonder koeien moeten ze vast
Edit: Het Egboetswater in Hauwert, is ook mooi om aangelijnd te lopen.
ehhhhhh hij luisterd heel goed hoor
Maar het is toch aangelijnd , maar goed het is misschien iets teveel van het goede
Maar het is toch aangelijnd , maar goed het is misschien iets teveel van het goede
Groetjes Els
Ik kan Vera niet bij hem weghouden Dus al zou Baco heel netjes haar straal negeren, als we samen een uur op gaan lopen kan ik onmogelijk voorkomen dat Vera hem wel opzoekt om te spelen
Alhoewel ze alles groter dan een cm of 60 wel een beetje engig/spannend vindt vaak in eerste instantie
Hmmm, ik woon in West-Friesland maar vind de wandel mogelijkheden hier niet echt super. Alhoewel, jullie zoeken een aanlijngebied en die zijn er volgens mij voldoende in West-Friesland Het meeste is al genoemd door anderen maar we hebben ook nog het streekbos...maar in welke plaats ligt dat nou ook alweer ...nou ja, het ligt in de buurt van Enkhuizen. Dit is in principe een aanlijngebied maar de meeste mensen laten trouwens hun honden daar wel los
Groetjes Els
Ik kan Vera niet bij hem weghouden Dus al zou Baco heel netjes haar straal negeren, als we samen een uur op gaan lopen kan ik onmogelijk voorkomen dat Vera hem wel opzoekt om te spelen
Alhoewel ze alles groter dan een cm of 60 wel een beetje engig/spannend vindt vaak in eerste instantie
Het streekbos ligt bij Bovenkarspel in de buurt. Maar dat is op Zondag erg druk ook veel (hang)jongereen. Maar dan zit je eigenlijk al in de Streek.
Wij hebben lang in West-Friesland gewoond, maar echt veel mooie wandelgebieden heb je daar inderdaad niet.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
sjef schreef:Het streekbos ligt bij Bovenkarspel in de buurt. Maar dat is op Zondag erg druk ook veel (hang)jongereen. Maar dan zit je eigenlijk al in de Streek.
Wij hebben lang in West-Friesland gewoond, maar echt veel mooie wandelgebieden heb je daar inderdaad niet.
Je kan uren wandelen langs het Ijsselmeer, via Onderdijk naar Medemblik binnendoor, of naar Wervershoof,en Andijk , dan het Robbenoordbos en het Streekbos, en dan heb ik het nog niet eens over andere gemeentes, kortom heel veel te wandelen hoor
sjef schreef:Het streekbos ligt bij Bovenkarspel in de buurt. Maar dat is op Zondag erg druk ook veel (hang)jongereen. Maar dan zit je eigenlijk al in de Streek.
Je kan uren wandelen langs het Ijsselmeer, via Onderdijk naar Medemblik binnendoor, of naar Wervershoof,en Andijk , dan het Robbenoordbos en het Streekbos, en dan heb ik het nog niet eens over andere gemeentes, kortom heel veel te wandelen hoor
Groetjes Els
Groetjes Els
je hebt haar dan toch aan de lijn?
Aan de flexi.
En al zou ze aan de korte lijn zitten, ik kan geen jonge hond van 11 maanden aan een slap lijntje mee laten lopen naast een andere hond waar ze dus geen contact mee mag maken.
Knap als jij dat zou kunnen, ik kan dat niet (ja, het kan wel, met een trekkende Vera, en ik ga wel wandelen voor mijn lol ook ).
Ze kan best een passerende hond negeren, gaat prima, maar niet een uur oplopen en dan geen contact mogen maken.