Misschien is dit een hele rare vraag, maar dit forum leek me een goede plek om dit te bespreken.
Als er heeeel veel dingen meezitten, krijgen wij over anderhalf jaar een nieuw huis. Nieuwbouw. Vanalles bekijken (keukens, badkamers etc) maar dus ook de vloer. We hebben nu plavuizen. Een klein beetje glad, maar niets vergeleken met laminaat oid.
We zijn ons nu aan het beraden op de nieuwe bedekking op de vloer. Gewone vloerbedekking, als in tapijt vinden we geen optie. De afmeting van het huis is niet handig (5.10m breed) en bovendien vind ik het niet hygiënisch: teveel kotsjes en poepjes en vuil. In eerste instantie zeiden we vloerverwarming + plavuizen. Lekker warm en makkelijk schoon te maken. Maar zeil is misschien ook een optie. En heeft vloerverwarming eigenlijk een slechte invloed op de vacht?
Bij deze dus een vraag naar bevindingen en meningen: wat hebben jullie, hoe bevalt dat en wat zou je eventueel anders kiezen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vloerbedekking?
Moderator: moderatorteam
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vloerbedekking?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik heb in één kamer een houten vloer met een kleed liggen.
Ze slagen er op een of andere manier vaak in om juist op dat kleed een ongelukje te krijgen
Verder heb ik plavuizen.
Voor een deel met vloerverwarming en voor een deel zonder.
Als het erg koud is liggen de honden graag op de verwarmde plavuizen.
Anders juist liever niet.
Invloed op de vacht heb ik niet gezien.
Daarbij gaat het volgens mij ook meer om de luchtvochtigheid en niet of de warmte door plavuizen of door radiatoren komt.
Wordt in beide gevallen volgens mij even droog in huis
Ze slagen er op een of andere manier vaak in om juist op dat kleed een ongelukje te krijgen
Verder heb ik plavuizen.
Voor een deel met vloerverwarming en voor een deel zonder.
Als het erg koud is liggen de honden graag op de verwarmde plavuizen.
Anders juist liever niet.
Invloed op de vacht heb ik niet gezien.
Daarbij gaat het volgens mij ook meer om de luchtvochtigheid en niet of de warmte door plavuizen of door radiatoren komt.
Wordt in beide gevallen volgens mij even droog in huis
-
boxergek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxers...
- Aantal honden: 2
Hier ook sinds 2 jaar plavuizen (geen gladde) met vloerverwarming. Heerlijk. En makkelijk schoonmaken. Midden in de kamer ligt wel een extra kleed. Hier wordt altijd op gespeeld en geknuffeld. Zomers is de vloer heerlijk koel en liggen de honden er heel veel op. Maar ook s'winters wordt er veel op de vloer gelegen. Van verandering in de vacht heb ik niets gemerkt.

-
Murphy
- Zeer actief
Wij hebben geen vloerverwarming. Wel zeil.
Dat was voor ons een heel bewuste keuze toen we in deze woning kwamen 10 jaar geleden.
Wij vonden toen een aantal dingen van belang: Makkelijk schoon te houden/dweilen, makkelijk te zuigen, niet te glad voor de honden, bestand tegen nattigheid en pekel- en modderpoten, niet te koud voor onszelf aan de voeten.
Bij normaal novilon waren wij bang dat de duurzaamheid een zwak punt zou zijn, zeker vanwege het feit dat wij vaak binnenlopen met zand/modder onder de voeten wat extra slijtage zal geven. Bovendien waren we bang dat de hondennagels door dun novilon zouden gaan.
Wij hebben toen gekozen voor proffesioneel novilon, niet te krijgen in normale tapijtwinkels maar wel uit te zoeken bij groothandel en te bestellen via normale tapijtzaak. Dit is nog wat minder glad, slijt minder door een speciale toplaag en heeft ook nog een veel dikkere slijtlaag dan normaal novilon.
Het ligt hier dus nu 10 jaar, ik moet eerlijk bekennen dat ik dweil met een scheutje afwasmiddel en het nooit in de was zet, dus het krijgt aardig op zijn kop. Maar het ziet er nog heel goed uit. Geen beschadigingen, geen plekken waar het dunner wordt, het glanst minder maar dat komt door zeer gebrekkig onderhoud van mijn kant.
Ik ben er dus zeer tevreden over. Als ik het weer zou doen zou ik dit weer kiezen of marmoleum (ik vind die kleuren zo prachtig warm).
Succes met je keuze.
Marjan
Dat was voor ons een heel bewuste keuze toen we in deze woning kwamen 10 jaar geleden.
Wij vonden toen een aantal dingen van belang: Makkelijk schoon te houden/dweilen, makkelijk te zuigen, niet te glad voor de honden, bestand tegen nattigheid en pekel- en modderpoten, niet te koud voor onszelf aan de voeten.
Bij normaal novilon waren wij bang dat de duurzaamheid een zwak punt zou zijn, zeker vanwege het feit dat wij vaak binnenlopen met zand/modder onder de voeten wat extra slijtage zal geven. Bovendien waren we bang dat de hondennagels door dun novilon zouden gaan.
Wij hebben toen gekozen voor proffesioneel novilon, niet te krijgen in normale tapijtwinkels maar wel uit te zoeken bij groothandel en te bestellen via normale tapijtzaak. Dit is nog wat minder glad, slijt minder door een speciale toplaag en heeft ook nog een veel dikkere slijtlaag dan normaal novilon.
Het ligt hier dus nu 10 jaar, ik moet eerlijk bekennen dat ik dweil met een scheutje afwasmiddel en het nooit in de was zet, dus het krijgt aardig op zijn kop. Maar het ziet er nog heel goed uit. Geen beschadigingen, geen plekken waar het dunner wordt, het glanst minder maar dat komt door zeer gebrekkig onderhoud van mijn kant.
Ik ben er dus zeer tevreden over. Als ik het weer zou doen zou ik dit weer kiezen of marmoleum (ik vind die kleuren zo prachtig warm).
Succes met je keuze.
Marjan
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer: