Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Jaap* schreef:Alle deuren staan hier altijd open en overal slingert troep, ook afstanbedieningen en weet ik het allemaal. Ook als Felix alleen is, het interesseert hem niet. Maar als we hem "speelgoed" geven heeft hij het binnen een halve minuut gereduceerd tot een hoop brokstukken. Het wordt finaal aan mootjes geknipt
Eventuele piep-dingetjes worden het eerst verwijderd, en daarna gaat de rest er aan.
Naar een kauwstaaf ofzo kijkt hij dan weer helemaal niet om, zo'n ding kan maanden op de vloer liggen.
En de Kong verliest ook z'n interesse als hij leeg is.
Ik kan hier alles laten liggen, behalve papier en pantoffels
Maar speelgoed is inderdaad een ander verhaal. Hier overleven alleen het kong speelgoed, de flos en een knuffelbeest wat hij sinds puppie heeft (en nog steeds puntgaaf in elkaar zit )
Wat is dat toch dat speelgoed stuk "moet" en de kussentjes van de bank gevrijwaard blijven van enige ellende???
Moos schreef:Ja sorry Frenk; je bent nou eenmaal een klein harig dingetje
Maar heb je de wubba kong al?
Nee, de wubba kong hebben we nog niet. Dat is die met stof erom heen, toch? En die zijn stevig?
Eh .... hier ook zo'n harig bijtertje van bijna 10 kilo en hieronder een foto van de wubba-kong ..... althans wat er van over is Denk dat die ook niet Frenk-bestendig is.
Ik had mijn hoop voor Frenk gevestigd op de grote maat :N: Maar goed, ik begrijp dat ik hier dus een wel heel erg niet-speeltjes-sloperige Golden heb zitten nu, dus ik zeg niks meer
flatcoat schreef:Eh .... hier ook zo'n harig bijtertje van bijna 10 kilo en hieronder een foto van de wubba-kong ..... althans wat er van over is Denk dat die ook niet Frenk-bestendig is.
Ehm.. nee, dat denk ik, als ik het zo bekijk, ook niet
Scheelt toch weer in de kosten, hé? En - zie foto - zo begint het altijd en voordat je het weet mis je een half varken
En zo gaat het met alles waar maar enigszins iets aanzit/uitsteekt waar de bijtspijkertjes mee aan de slag kunnen.
Sokkending maken van tien ouwe sokken, allemaal creatief in elkaar knopen tot je een enorm gaaf groot speeltje hebt, en frolicjes en brokjes in de knopen douwen. Het is maar een leken-theorie, maar volgens mij maak je dan het verschil tussen vreten en niet-vreten wat duidelijker.
Speeltjes slopen mag, vind ik. Nieuwe knuffels worden hier vakkundig geamputeerd, eerst oogjes, dan neusje, dan de buik openbijten en de vulling eruit. Maar alles wordt keurig uitgespuugd. Jack wil nog wel eens effe op zo'n oogje kauwen, gewoon omdat het leuk is om op te kauwen, maar doorslikken, hij is wel wijzer.
Gollum schreef:De dingen die tot nu toe zijn blijven leven zijn de zwarte kong, wubba kong, flostouw en een oud t-shirt met knopen.
Een oud shirt met knopen vind ik ook wel goed klinken eigenlijk
Het is nog haar lievelingsspeeltje ook
Ik koop dus geen duur speelgoed meer wat vervolgens maar 1 minuut leeft. Oh een tip; maak het shirt even wat vochtig voor je er knopen in legt. Dat knoopt een stuk makkelijker en de knopen zijn er moeilijker uit te krijgen als het opgedroogt is.
Hanneke2 schreef:Sokkending maken van tien ouwe sokken, allemaal creatief in elkaar knopen tot je een enorm gaaf groot speeltje hebt, en frolicjes en brokjes in de knopen douwen. Het is maar een leken-theorie, maar volgens mij maak je dan het verschil tussen vreten en niet-vreten wat duidelijker.
Speeltjes slopen mag, vind ik. Nieuwe knuffels worden hier vakkundig geamputeerd, eerst oogjes, dan neusje, dan de buik openbijten en de vulling eruit. Maar alles wordt keurig uitgespuugd. Jack wil nog wel eens effe op zo'n oogje kauwen, gewoon omdat het leuk is om op te kauwen, maar doorslikken, hij is wel wijzer.
Ik heb ook wel eens een sokkending met brokjes gemaakt toen Gol pup was. Alleen probeerde zij het toen echt op te eten, heb wel eens het sokkending uit haar keel getrokken toen ze hem half had doorgeslikt
Inmiddels is ze ouder en wie weet wel wat wijzer, misschien ga ik weer een sokkending maken. Ik stik van de allenige sokken namelijk.
Hier gaat alles kapot...
Het enige wat nog leeft is de zwarte kong, Nylabone, boomer ball en deze:
De Bouncy Bone.
Die gaat hier al bijna een jaar mee en ik laat hem zelfs liggen als ik wegga. Je kunt er van die eetbare schijfjes tussendraaien en daar zijn ze dan ff zoet mee. In verschillende formaten te koop.
Tennisballen = 3 keer gooien met de werparm en dan al kapotgebeten...
Ik koop de tennisballen altijd in de uitverkoop
Knuffels = 5 seconden
Soms is het door de geur dat ze dingen gaan vernielen (heb ik hier toch al ervaren) nieuwe knuffels of speeltjes gaan hier altijd eerst even mee in de was. De tip van oude sokken vullen met een tennisbal of zo vind ik wel een goeie
Kayleigh sloopte als pup zelfs de kong,klein hondje met een king kong,die kreeg ze kapot,ik heb ook de wubba kong,kan die niet laten liggen,dan is die in de avond kapot.
Ze mogen er ff mee spelen en dan leg ik alles weg.
Inderdaad hier ook de zwarte kong , petstagen en mischien een overwachte winkel ; de ikea (kinder) speeltjes ; de stoffen balletjes van 1 euro gaan een paar wkn mee , de voetbal zelfs al maanden en ook de frisbee houd het al langer vol dan enige andere fribee
Oud t shirt met knopen, oude theedoek/handdoek met op alle hoeken 'n knoop ( bedankt voor de natmaak tip Gollum )
oude spijkerbroekspijpen met tussen de knopen in 'n tennisbal stoppen
oud fleece deken of trui in repen knippen en daar dan weer een vlecht van maken met eventuele knopen erin.