Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aqua coolkeeper mat of band om de hals?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Elisabeth
Actief

aqua coolkeeper mat of band om de hals?

Ongelezen bericht door Elisabeth »

Gebruiken jullie een aqua coolkeeper mat of band om de hals in de zomer voor jullie hond?
Zo ja dan zouden we graag weten in welke maat jullie deze hebben, onze hond is zo'n 58 cm hoog.

Matten:
S 20 x 33 cm
M 33 x 56cm
L 56 x 81 cm
XL 88 x 63 cm
XXL 100 x 80 cm

Vanaf welke temperatuur is zo'n mat/halsband zinvol?

Elisabeth
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

ik heb de band voor in de auto naar frankrijk

ook soms tijdens wandellingen maar meestal kom je water genoeg tegen om te koelen :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: aqua coolkeeper mat of band om de hals?

Ongelezen bericht door Renske »

Elisabeth schreef:Gebruiken jullie een aqua coolkeeper mat of band om de hals in de zomer voor jullie hond?
Nee, die gebruik ik niet.
Een plekje in de schaduw, een koel plekje in huis of af en toe een watertje opzoeken vind ik voldoende.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik hoor vaak dat de hond niet op zo'n mat gaat liggen.
Ik heb een halsband en die werkt goed bij grote hitte.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Ik heb een mat gehad, maar de honden weigerde erop te gaan liggen. In de bench in de auto werd hij ook altijd weggeschoven.
Nu heb ik alleen nog koelharnassen voor Tibby (die heeft heel veel problemen met de warmte) en een bandage voor de teckels.

Miep heeft degene om die vanaf de buik koelt, werkt heel goed, maar niet echt geschikt om mee te lopen, zeker niet voor reuen, want dan kunnen ze niet plassen. Deze heb ik bij ons op de vereniging gekocht
Afbeelding

Tibby heeft degene om die van boven af koelt, op zich lijkt me deze wel iets minder werken, want er zit meer haar op de rug, maar het zorgt er wel voor de ze niet warmer wordt. Deze kan ze ook prima tijdens het trainen en wandelen dragen. Deze is van het merk Ruffwear en heb ik in de VS gekocht, kon ik hier in Nederland niet vinden. Op de WAC agility in België afgelopen jaar, zag je veel honden uit bijv. Japan ermee lopen, het was toen snikheet.
Afbeelding

Afbeelding

En hier hebben Gioi en Whoopi hun bandage om
Afbeelding

De harnassen werken trouwens hetzelfde als de matten en de bandages, dus met korrels en je moet ze in water leggen om koelvermogen te krijgen.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik heb de halsbanden heel veel verkocht. Mijn honden vonden de mat niet echt fijn, meer iets voor in de auto onderweg. Ik doe meestal een fles water in de diepvries en leg deze bij ze, dat vinden ze fijner.
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Ben zelf van plan tegen de zomer zo'n mat aan te schaffen. Sanka gaat nu al ,als het hier wat warmer is, op ze frissere stenen vloer op de gang liggen, vermoed dat ze dan die mat ook wel zal gebruiken. Natuurlijk als je hond niet gemakkelijk op een plaats blijft liggen, dan is zo'n band wel interessanter
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik heb de bandage voor Luka. Hij is ong 70 cm hoog en heeft maat L.
Afbeelding
Elisabeth
Actief

Ongelezen bericht door Elisabeth »

Bedankt voor jullie reacties. We zijn echte wandelliefhebbers maar het is land/gebied afhankelijk of je water op je routes tegen komt. Zo'n bandage om de hals lijkt me dan in ieder geval een goed idee, over de mat denk ik dan nog even na.
Dit jaar zitten we sowieso niet zo heel lang in de auto en we gaan niet naar een warm gebied.

Elisabeth
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”