Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Opa en Oma wandeling

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Aimee schreef:
billy schreef:Eigenlijk wil je een wandeling bij jouw in de buurt met allemaal oude hondjes en als je na 2 dagen tekort reacties hebt mag het topic dicht , zoiets :19: :mrgreen:

Lijkt me wel een leuk idee, of Freek het leuk vind weet ik niet, maar met de baas op stap is altijd goed. :wink:

Beetje centraal, en ik heb het druk dus of ik mee kan weet ik nog niet. :mrgreen:

Zou gaaf zijn om Huts een keer te zien Jes :ok:

Groetjes Els
Het lijkt me logisch dat als je een wandeling organiseert, dat je dat dan niet 100km vanaf je eigen huis gaat doen er worden hier ook vaak genoeg in drenthe etc. wandelingen gehouden ( zie appelscha etc ) dan vind ik dat niet zo gek :19: En als er dan 157 keer naar gekeken word maar er niemand reageert, sorry hoor dat ik dat dan een beetje vreemd vind. Maar goed ik zie ze waarschijnlijk vliegen.
Oke, maar als je oudjes wilt, kan je het ook wat centraler doen, juist vanwege de oudjes , maar dat zie ik dan misschien weer vliegen. :mrgreen:

Er zijn zat wandelingen waar je als je wilt naar toe kan, een oudjes wandeling lijkt me leuk maar niet zin ZH , dat is voor mij iets van het buitenland denk ik :wink:

Groetjes Els
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

zuid holland is voor mij 3 uur rijden ofzo, dat doe ik ook niet.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

als je nou graag wilt dat er mensen komen moet je niet chagrijnig gaan zitten doen, want dan komt er niemand meer. :mrgreen:

ik heb gewoon geen oude honden. verre van zelfs. daarom heb ik niet gereageerd. maar al met al heb ik wel je topic gered. :pffff:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Soesterduinen is op zich nog te doen, zoals hierboven vermeld, ik weet alleen niet of ik dan wel een hond mee kan nemen.
Brindlecardi
Zeer actief

miekmiek schreef:als je nou graag wilt dat er mensen komen moet je niet chagrijnig gaan zitten doen, want dan komt er niemand meer. :mrgreen:

ik heb gewoon geen oude honden. verre van zelfs. daarom heb ik niet gereageerd. maar al met al heb ik wel je topic gered. :pffff:
Mijn redster in nood :flower:

beter? :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief

is voor mij ook bijna 2 uur rijden. en er is daar niet iets waar je kunt zitten om wat te drinken. we kunnen natuurlijk altijd zelf wat meenemen.
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik heb dit topic ook aangeklikt en niet gereageerd. zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, kom ik nooit met Rico en ga ook nooit ver weg. Als het een aanlijnwandeling is tot uiterlijk Apeldoorn, dan zou ik er over kunnen denken om Rico wel een keer mee te nemen. Hij is 11 1/2 jaar en dus hoort hij bij de ouderen. Verder dan Apeldoorn ga ik om meerdere redenen niet.
Daarbij is dan nog de datum van belang, veel zaterdagen ben ik bezet en ik ga zelden 2x in een weekend weg.
dus als het op rijafstand voor mij is en de datum is oke kom ik misschien. ik houd dit in ieder geval wel in de gaten.
Brindlecardi
Zeer actief

Elly* schreef:Ik heb dit topic ook aangeklikt en niet gereageerd. zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, kom ik nooit met Rico en ga ook nooit ver weg. Als het een aanlijnwandeling is tot uiterlijk Apeldoorn, dan zou ik er over kunnen denken om Rico wel een keer mee te nemen. Hij is 11 1/2 jaar en dus hoort hij bij de ouderen. Verder dan Apeldoorn ga ik om meerdere redenen niet.
Daarbij is dan nog de datum van belang, veel zaterdagen ben ik bezet en ik ga zelden 2x in een weekend weg.
dus als het op rijafstand voor mij is en de datum is oke kom ik misschien. ik houd dit in ieder geval wel in de gaten.
Zou het wel leuk vinden om je een keer te ontmoeten Elly, dus ga even kijken of Apeldoorn een optie is.. helaas kan ik mijn oudje dan niet meenemen ben ik bang..:(
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Aimee schreef:
Elly* schreef:Ik heb dit topic ook aangeklikt en niet gereageerd. zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, kom ik nooit met Rico en ga ook nooit ver weg. Als het een aanlijnwandeling is tot uiterlijk Apeldoorn, dan zou ik er over kunnen denken om Rico wel een keer mee te nemen. Hij is 11 1/2 jaar en dus hoort hij bij de ouderen. Verder dan Apeldoorn ga ik om meerdere redenen niet.
Zou het wel leuk vinden om je een keer te ontmoeten Elly, dus ga even kijken of Apeldoorn een optie is.. helaas kan ik mijn oudje dan niet meenemen ben ik bang..:(
Lijkt me leuk Elly en waarom kan Osa dan niet mee, want die wil ook wel eens in het echie zien natuurlijk :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

heb hier wel een bijna oudje, alleen voelt hij zich niet zo en aangelijnd vind hij niks dus helaas. Hoewel het voor Bedan misschien wel een goede oefening is maar die kan weer niet zo lang lopen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

billy schreef:
Aimee schreef:
Lijkt me leuk Elly en waarom kan Osa dan niet mee, want die wil ook wel eens in het echie zien natuurlijk :ok:

Groetjes Els
Hangt er vanaf hoe ik er kan komen, als ik eerst met de trein moet kan ze niet mee, dat vind ze eng, en de trapjes kan ze niet op. Ook als ik met Wendy in de auto meega moet ik kijken of het niet teveel is voor haar, moet ik even bespreken, vandaar ook dat mijn voorkeur eerst uitging naar een beetje in de buurt met Osa. :ok:
Brindlecardi
Zeer actief

kiki78 schreef:heb hier wel een bijna oudje, alleen voelt hij zich niet zo en aangelijnd vind hij niks dus helaas. Hoewel het voor Bedan misschien wel een goede oefening is maar die kan weer niet zo lang lopen.
Van mij hoeft er niet verplicht aangelijnd te worden, Osa doet daar niet moeilijk over als het gemixt is, maar misschien andere honden ( Huts? ) wel.
Hutsje
Zeer actief

zolang ze niet komen buurten bij haar is er geen probleem.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

Hutsje schreef:zolang ze niet komen buurten bij haar is er geen probleem.
Daan is niet echt van hond hond contact maar gaat waarschijnlijk wel even buurten vrees ik. Afhankelijk van de locatie kom ik misschien met beide heren, heeft Daan een keer pech en loopt hij maar aan de riem.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

dan zal ik haar wel wegtrekken bij hem. ik weet niet wat ze doet maar ze kan uitvallen of hem willen pletten :N: .maar ze kan me ook verbazen net zoals de vorige keer dat ze met een sint bernardteef neus aan neus de hele wandeling gezusterlijk stonden te snuffelen. maar dat is dan en grote hond, met kleine heeft ze hele nare ervaringen. in principe kom ik met haar dus niet in losloopgebieden omdat ze niet altijd even aardig is ;).
Laatst gewijzigd door Hutsje op 04 feb 2009 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

-Ik vind het een heel leuk idee.
-Ik heb hier een oudje.
-Een half uur drie kwartier wandelen redt hij net op z'n 3 pootjes.
-Wat mij dan toch nog tegenhoud... de afstand. Timo heeft namelijk enorme last van wagen ziekte. :jank:
kiki78
Zeer actief

Hutsje schreef:dan zal ik haar wel wegtrekken bij hem. ik weet niet wat ze doet maar ze kan uitvallen of hem willen pletten :N: .maar ze kan me ook verbazen net zoals de vorige keer dat ze met een sint bernardteef neus aan neus de hele wandeling gezusterlijk stonden te snuffelen. maar dat is dan en grote hond, met kleine heeft ze hele nare ervaringen.
Als de andere hond rustig is en niet aan zijn kont zit dan vind Daan even snuffen al goed en daarna is het klaar. Hij heeft een hekel aan honden die redelijk dominant op hem afkomen. Ach als we beide opletten heb ik er alle vertrouwen in. Bij jou heb ik zo wie zo vertrouwen in dat je het goed in kan schatten. Hoe is Huts met pups?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

kiki78 schreef:
Hutsje schreef:dan zal ik haar wel wegtrekken bij hem. ik weet niet wat ze doet maar ze kan uitvallen of hem willen pletten :N: .maar ze kan me ook verbazen net zoals de vorige keer dat ze met een sint bernardteef neus aan neus de hele wandeling gezusterlijk stonden te snuffelen. maar dat is dan en grote hond, met kleine heeft ze hele nare ervaringen.
Als de andere hond rustig is en niet aan zijn kont zit dan vind Daan even snuffen al goed en daarna is het klaar. Hij heeft een hekel aan honden die redelijk dominant op hem afkomen. Ach als we beide opletten heb ik er alle vertrouwen in. Bij jou heb ik zo wie zo vertrouwen in dat je het goed in kan schatten. Hoe is Huts met pups?
ik durf er elke pup bij te zetten thuis maar ik let altijd wel goed op. ze is nogal van het opvoederige :mrgreen: . dus ik zal haar gewoon kort houden en ze heeft wel zo'n respect voor mij dat ze geen gevaarlijke dingen doet hoor. maar ze krijgt die ruimte helemaal niet van mij. ik ga er dan meestal even tussenstaan en/of hou haar kop hoog. het is niet zo dat het een agressieve hond is want ze corrigeert met open bek maar ze hoeft dat gewoon niet te doen want ik wil het niet hebben. hier thuis gaat het altijd goed maar met vreemde pups op vreemd terrein weet ik het niet dus loop ik geen risico.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

Hutsje schreef:
kiki78 schreef:
ik durf er elke pup bij te zetten thuis maar ik let altijd wel goed op. ze is nogal van het opvoederige :mrgreen: . dus ik zal haar gewoon kort houden en ze heeft wel zo'n respect voor mij dat ze geen gevaarlijke dingen doet hoor. maar ze krijgt die ruimte helemaal niet van mij. ik ga er dan meestal even tussenstaan en/of hou haar kop hoog. het is niet zo dat het een agressieve hond is want ze corrigeert met open bek maar ze hoeft dat gewoon niet te doen want ik wil het niet hebben. hier thuis gaat het altijd goed maar met vreemde pups op vreemd terrein weet ik het niet dus loop ik geen risico.
Daan is ook van het opvoeden, gaat helemaal goedkomen dus afhankelijk van de locatie en datum kom ik.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:apeldoorn is volgens mij ook erg centraal.
dan kan OydieBoy ook mee... maar die kan niet zo lang aangelijnd lopen... die moet wel los kunnen :N:
Ik ga met die jongen geen uren meer in de auto zitten... bussloo etc. is nog te doen voor hem en dan houdt het op.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

voor mij is ook bussloo , apeldoorn enzo.. te doen.. dan kom ik dus met zaza. ze zal denk ik niet naar de andere honden gaan, maar gewoon haar eigen gangetje lopen / snuffelen..

ik doe haar dan ook het liefst los, maar als het toch niet gaat, kan ik haar natuurlijk altijd nog aanlijnen..
ik geloof alleen niet dat ze zomaar opeens dan wel naar de andere honden toe gaat:P daar heeft ze de puf niet echt meer voor...

wel jammer dat masha dan niet mee kan , want die is wel weer heel jong.. maar dat houdt me niet tegen hoor
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ik lees dit topic nu pas.
Wat een ontzettend leuk idee om een seniorenwandeling te houden! Als ik kan, wil ik ook wel mee met Levi, alleen niet helemaal in Zuid-Holland. Apeldoorn of Nunspeet, vind ik een prima optie. Mooi centraal.
Ik vind een aanlijnwandeling alleen niet zo leuk. Levi loopt eigenlijk altijd los.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Mij lijkt het ook wel leuk, evt aangelijnd vind ik :ok: en Zuid Holland is helemaal mooi :cheer:
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Dat worden gewoon 2 wandelingen :pffff: 1 in zuid holland en 1 in omgeving Apeldoorn.
Het is een leuk idee, ik heb alleen geen oude honden.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Scooby schreef: Ik vind een aanlijnwandeling alleen niet zo leuk. Levi loopt eigenlijk altijd los.
dan kom ik dus niet :ok:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik heb wel een oude hond, maar voor een aanlijnwandeling ga ik geen uur rijden. Het idee is heel erg leuk zo'n seniorenwandeling, maar dan moet het ook wel een beetje bijzonder zijn qua locatie (maar dat is mijn persoonlijke mening). Dus dat ze los kunnen lopen (of beter nog, lekker kunnen zwemmen :mrgreen: ).
Brenda V.
Actief

Ongelezen bericht door Brenda V. »

Hoi,

Ik vind het ook een heel leuk idee :ok: . Ik heb drie honden, waarvan er 1 onder de senioren valt, Buster (kruising Witte Herder/Rottweiler) is bijna 10.

Dus ik vind het leuk om mee te gaan, maar dan ook niet aangelijnd. Buster loopt eigenlijk altijd los. Qua afstand zou voor mij, maximaal drie kwartier rijden nog te doen zijn.

Groetjes van Brenda
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Ik hou deze topic in de gaten... mijn oudste is dan niet de oudste maar ze 8.5 jaar oud...
Ik ga ff bekijken waar het gehouden word.. zuid holland vind ik prima.. ( woon er zelf ook :mrgreen: ) Apeldoorn vind ik ook goed, want dan ga ik daarna een bakkie halen bij me schoonmoeder die er woont.
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hutsje schreef:
Scooby schreef: Ik vind een aanlijnwandeling alleen niet zo leuk. Levi loopt eigenlijk altijd los.
dan kom ik dus niet :ok:
Of ik niet. :wink: Maar Levi gaat zowiezo niet echt buurten bij andere honden, dus als andere mensen er geen bezwaar tegen hebben dat Levi wel los loopt, zou het ook nog kunnen?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Uh tja ik had ook gekeken. En hoewel Benno zich soms wel bejaard voelt kachelt ie nog makkelijk 3 uur mee. En Jip en Ziva rennen alleen maar dus dat lijkt me niet zo'n strak plan :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”