Sam is 14 maanden, volgens asiel is hij een halve malthezer, in zijn paspoort staat boomer maar ons maakt het eigenlijk niet uit, hij is gewoon Sam
Sam (een geholpen reu) is door zijn vorige eigenaren afgeleverd bij het asiel omdat hij niet zindelijk is. Hij is hier nu (bijna) een week en inderdaad vonden we 's ochtends plasjes en hoopjes op de vloer. Nu is hij alweer 2 nachten zindelijk dus geen probleem. (was het zowiezo niet echt want dweilen zijn niet voor niets uitgevonden).
Sam heeft her en der wel wat opvoedingsprobleempjes maar volgende week zaterdag gaan we beginnen met de basiscursus.
Jammer is wel dat we Sam hebben uitgekozen omdat hij goed met honden en katten kon omgaan. Helaas is de praktijk anders maar geduld is een schone zaak. Sam jaagt op de drie katten, die zitten nu op de bovenverdieping achter een kinderhekje op de trap (en dat terwijl we geen kinderen hebben
Ook moet Sam wennen aan Belle (teefje) de hond van de buurman, ze blaft/gromt en probeert te bijten (wel behoorlijk mis trouwens). Volgens onze koude grond psychologie is het geen agressie meer onbekendheid met andere honden en geen idee hebben hoe je moet spelen.
Nu is het jammer dat ze nu nog niet met Belle kan opschieten omdat het de bedoeling is dat ze samen zouden zijn als het onverhoopt uitkomt dat we allemaal moeten werken. Voor de duidelijkheid, Belle is een herplaatser (sinds 2 jaar) en weet niet beter dan dat ze 1 heel groot huis heeft met helaas 2 deuren. Maar we laten ze rustig aan elkaar wennen. Het blaffen naar elkaar is al weg dus ook hier is geduld een schone zaak.
Met onze drie onregelmatige roosters, waarvan 1 vrij flexibel, is Belle de afgelopen maanden 1 keer 6 uur alleen geweest, verder maximaal 2 uurtjes. Tijdens onze gesprekken over nog een hond hebben we de agenda's maar eens naast elkaar gelegd
We krijgen hierbij hulp van de gedragdeskundige van het asiel (via de mail) en ook dit forum is een goede hulp.
De afgelopen weken heb ik me behoorlijk ingelezen op dit forum maar ik zal ongetwijfeld nog wel met vragen komen.
O ja, foto's volgen, ik had de leukste foto's genomen maar krijg ze nog niet op de laptop aangezien ik het usb kabeltje goed moet zoeken
alvast bedankt voor het lezen!
groet
Rény