Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maat u-lead.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Maat u-lead.

Ongelezen bericht door Moos »

Ik wil toch eens een u-lead bestellen voor Vera voor hele drukke spannende situaties (centrum A'dam, de mega drukke winkel straat hier waar we toch door zullen moeten lopen, etc.) Zie: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=156273 (meer tips zijn altijd welkom :mrgreen: ).

Alleen, en dat is ook waarom ik het steeds uit heb gesteld om dat ding te bestellen, ik weet niet welke maat ik moet nemen.

Maat M staat bij "Heidewachtel, Labrador teefjes. Husky"
Maat L staat bij "Herders, Labrador reuen, Golden Retriever"

Ehm tja :denken:

Ik neig zelf naar M omdat Vera vrij rank is gebouwd. Het gewone tuigje dat ze heeft is bijvoorbeeld ook maat Spaniel/Pointer en nog wat rassen :mrgreen:

Iemand een idee?
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Morgen heb ik weer training bij de MG school en daar hebben ze ze hangen. Kan wel even kijken voor je wat de verschillen zijn in de maten.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sita schreef:Morgen heb ik weer training bij de MG school en daar hebben ze ze hangen. Kan wel even kijken voor je wat de verschillen zijn in de maten.
Oh, als je wilt graag! Je hebt Vera pas nog gezien, dus als je een inschattig zou kunnen maken :mrgreen:
Ik denk dat ze dezelfde maat moet hebben als Taro? :denken: Tenzij hij bij Taro echt net aan past, dan niet :wink:
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Ik heb hier de L liggen en kan je die maten doorgeven als je wil.
Moos
Zeer actief

Murphy schreef:Ik heb hier de L liggen en kan je die maten doorgeven als je wil.
Ah, da's ook fijn; als je dat zou willen doen, graag :wink:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Moos schreef:
Sita schreef:Morgen heb ik weer training bij de MG school en daar hebben ze ze hangen. Kan wel even kijken voor je wat de verschillen zijn in de maten.
Oh, als je wilt graag! Je hebt Vera pas nog gezien, dus als je een inschattig zou kunnen maken :mrgreen:
Ik denk dat ze dezelfde maat moet hebben als Taro? :denken: Tenzij hij bij Taro echt net aan past, dan niet :wink:
Dat denk ik ook. Vera is wat hoger, maar verder ontlopen ze elkaar niet veel qua maat. Geef het je morgen door :ok:

Ik wil er zelf ook eentje. Hoop dat ze beide dezelfde maat kunnen, kan ik het afwisselen.

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sita schreef:
Moos schreef:
Dat denk ik ook. Vera is wat hoger, maar verder ontlopen ze elkaar niet veel qua maat. Geef het je morgen door :ok:

Ik wil er zelf ook eentje. Hoop dat ze beide dezelfde maat kunnen, kan ik het afwisselen.
Dezelfde maat als Sita durfde ik inderdaad niet te zeggen; het Rogz tuigje zullen ze wel dezelfde maat hebben, maar of dat met deze dan ook zo is :wink:
Vera is inderdaad net even hoger denk ik ook dan Taro, maar verder lijken ze qua 'bouw' zeg maar wel op elkaar heb ik ook het idee.

Gaan we samen aan de u-lead :mrgreen:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Zal ik er anders eentje voor je meenemen. Scheelt je weer bezorgingskosten.

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sita schreef:Zal ik er anders eentje voor je meenemen. Scheelt je weer bezorgingskosten.
Hahahahahaahahah, stuur ik je net een pb met bijna exact dezelfde woorden. Graag dus! :mrgreen: :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Ok, ik gebruik hem hier op een herder met een omvang van de borst net achter de voorpoten (dus verticaal eromheen, rondom) 77 cm.

Als ik de U-lead op z'n smalst zet in het gedeelte om de borstkas heen, dan is hij ongeveer 64 cm.

Ik weet niet of zo duidelijk is welke maat ik meet? Beetje lastig uitleggen :-)
Moos
Zeer actief

Murphy schreef:Ok, ik gebruik hem hier op een herder met een omvang van de borst net achter de voorpoten (dus verticaal eromheen, rondom) 77 cm.

Als ik de U-lead op z'n smalst zet in het gedeelte om de borstkas heen, dan is hij ongeveer 64 cm.

Ik weet niet of zo duidelijk is welke maat ik meet? Beetje lastig uitleggen :-)
Ah, Vera is 69 cm op de borst net achter de voorpoten :wink: (over de schouders heen gemeten bedoel je toch?).

Zou ik je misschien ook om de nekmaat mogen vragen? Dat was namelijk bij dat tuigje wat ze nu heeft een 'knelpunt' (een maat groter zwom ze daarin :mrgreen: ).
Ik geloof dat het bij dit tuig dan meer om de maat gaat vanaf het borstuk voor haar borst/nek langs he?
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Terwijl ik het ding zit te verstellen zit ik hier ondertussen al in een deuk te gaan als ik er aan denk hoe mijn man zal reageren als hij hem vanavond zo probeert om te doen bij Murphy :-)
Hij vind al dat riemen gedoe toch al zwaar irritant, heeft net een beetje door hoe hij om moet en ach gossie, heb ik hem helemaal verstelt :-)
Oh, ik ga weer even door met meten :-)
Moos
Zeer actief

Murphy schreef:Terwijl ik het ding zit te verstellen zit ik hier ondertussen al in een deuk te gaan als ik er aan denk hoe mijn man zal reageren als hij hem vanavond zo probeert om te doen bij Murphy :-)
Hij vind al dat riemen gedoe toch al zwaar irritant, heeft net een beetje door hoe hij om moet en ach gossie, heb ik hem helemaal verstelt :-)
Oh, ik ga weer even door met meten :-)
Ahhh, haha. Bedank hem ook maar namens mij dan :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Ok, het horizontale gedeelte loopt voor de borst langs, ongeveer ter hoogte van het midden van de schouders (verticaal gezien). Op dit plaatje kan je zien hoe en waar het ongeveer loopt.
Dat gedeelte is op 'z'n smalst 37 cm (ruwweg). Misschien een cm korter.
http://www.hondenspul.nl/N_frame.html?h ... enspul.nl/
Murphy
Zeer actief

Overigens, ik vind het tuigje ideaal. Mijn man heeft een probleem met zijn arm en kan dus eigenlijk niet hebben dat de hond (hard) trekt. En dat is met dit tuigje echt anders dan aan een normale riem. Hij blijft gewoon naast je lopen.
Moos
Zeer actief

Murphy schreef:Ok, het horizontale gedeelte loopt voor de borst langs, ongeveer ter hoogte van het midden van de schouders (verticaal gezien). Op dit plaatje kan je zien hoe en waar het ongeveer loopt.
Dat gedeelte is op 'z'n smalst 37 cm (ruwweg). Misschien een cm korter.
http://www.hondenspul.nl/N_frame.html?h ... enspul.nl/
En daar is mijn knelpunt; dat is bij Vera maar 30 cm :mrgreen: :wink:

Onwijs bedankt voor het meten! (Vera stond me ook aan te kijken wat ik steeds kwam doen met dat meetlint :mrgreen: ).
Dan zal ze denk ik de M nodig hebben (vaak overlappen de maten elkaar ook wel voor een deel, dus de M zal neem ik aan de borstlengte 69 ook nog wel halen). Yvette gaat hem passen op Taro, dus dan kunnen we het zo ook mooi checken voor de zekerheid.

Nogmaals bedankt! :ok:
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Graag gedaan :-) Murphy vond het al een leuk spelletje dat ik het meetlint telkens onder hem door zwiepte :-)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”